۰
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۶
نماینده مجلس:

در قیمت‌گذاری باید به منافع خودروساز نیز توجه کرد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر قیمت گذاری خودرو بر اساس آیین نامه هیات تعیین و تثبیت قیمت سازمان حمایت مبنی بر بهای تمام شده خودرو به علاوه سود متعارف تاکید کرد
در قیمت‌گذاری باید به منافع خودروساز نیز توجه کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،علی جدی با اشاره به اشکالات قیمت گذاری شورای رقابت و تبعات ناشی از این سیاست برای خودروسازان اظهار داشت: قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت باید با قیمت های پیش بینی شده سازمان حمایت مطابق باشد در غیر این صورت تولیدکننده با زیان تولید خواهد کرد.  
وی یادآور شد: اگرچه با توجه به افزایش تقاضا نسبت به عرضه در بازار خودرو باید بر قیمت ها نظارت باشد اما باید پذیرفت که ادامه حیات خودروسازان نیز در گرو سودآوری است و لذا در قیمت گذاری خودرو باید به منافع تولیدکننده نیز توجه کرد.  
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس پیشنهاد کمیسیون صنایع قیمت گذاری خودرو بر مبنای آیین نامه هیات تعیین و تثبیت قیمت سازمان حمایت مبنی بر بهای تمام شده خودرو به علاوه سود متعارف است.   
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات صنعت و بازار خودرو را در گرو رشد عرضه از سوی تولیدکنندگان داخل و یا واردات دانست و خاطرنشان کرد: مادامی که با کاهش عرضه و مداخله دولت در قیمت گذاری مواجه هستیم خودروساز نیز با زیان تولید می کند. بنابراین واردات خودرو از این جهت که موجب کاهش فشارهای دولت بر خودروسازان می شود به نفع تولیدکنندگان داخل است. کمااینکه بین سال‌های 94 تا 96 که واردات خودرو به کشور آزاد بود شاهد سودآوری خودروسازان داخلی نیز بودیم.
کد مطلب: 200021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *