۰
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰

 سید رضا اکرمی: این «مهار تورم» نیست، «بهار تورم» است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی طی سخنانی در مراسم عزاداری شام غریبان در حرم مطهر امام خمینی(س)، گفت: ایران اسلامی ظرفیت بالا دارد به شرط اینکه تورم را مهار کنیم و تولید را رشد بدهیم؛ نه اینکه تورم مسابقه بگذاریم و هر روز دارو، اجاره، مسکن، آهن، هواپیما، مترو و لبنیات به نوعی گران می‌شود؛ این «مهار تورم» نیست، «بهار تورم» است. هر کسی در هر جایی اعم از اداره، کارخانه، مزرعه، مدرسه، دانشگاه و بیمارستان است، باید تولید و خدمات را رشد بدهد.
 سید رضا اکرمی: این «مهار تورم» نیست، «بهار تورم» است
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از جماران،عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه جهاد نظامی را جهاد اصغر معرفی کرده‌اند اما جهاد تبیین را جهاد کبیر معرفی کرده‌اند، گفت: ایران اسلامی ظرفیت بالا دارد به شرط اینکه تورم را مهار کنیم و تولید را رشد بدهیم؛ نه اینکه تورم مسابقه بگذاریم و هر روز دارو، اجاره، مسکن، آهن، هواپیما، مترو و لبنیات به نوعی گران می‌شود؛ این «مهار تورم» نیست، «بهار تورم» است. هر کسی در هر جایی اعم از اداره، کارخانه، مزرعه، مدرسه، دانشگاه و بیمارستان است، باید تولید و خدمات را رشد بدهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی طی سخنانی در مراسم عزاداری شام غریبان در حرم مطهر امام خمینی(س)، گفت: امام حسین(ع) برای نجات مردم از ضلالت و جهالت، جان و مقدس‌ترین سرمایه خودش را در راه خدا داد. امام حسین(ع) تا سال ۶۱ هجری مشکل آن روز را ضلالت و جهالت می‌داند. امام حسین(ع) فقط برای شهادت قیام نکرده؛ به شهادت منتهی شده ولی قیامش به خاطر ضلالت مردم است که یزید را خلیفه و حاکم می‌دانند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: فقر و مرض بد است، اما بدتر از آنها «جهل» است. قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهد بدانید در کرات بالا و اعماق زمین چه خبر است، «علم» لازم دارد. شیمی، فیزیک، متافیزیک، ریاضی، مهندسی و کشاورزی از این منظر فرقی ندارد؛ اما علم باشد. جهل سرآمد همه بدبختی‌ها و علم از سرآمدهای خوشبختی و سعادت است. امام حسین(ع) می‌بیند جامعه گرفتار جهل و ضلالت است و باید آن را بیدار و هشیار کرد.

وی افزود: شبانه روز ۱۴۴۰ دقیقه است؛ شما را به امام حسین(ع) قسم، شبانه‌روزی ۴۰ دقیقه مطالعه کنیم تا بدانیم در دنیا چه خبر است. دنیا بالای ۲۰۰ کشور و هشت میلیارد جمعیت دارد و ما یک درصد آن هستیم اما همه با هم ارتباط داریم. آنچه در فرانسه، آلمان، سوئد، دانمارک، یمن، لبنان، عراق و سوریه می‌گذرد روی ما اثر دارد و ما هم روی دنیا اثر داریم. امسال اعلام کردند که ژاپن برای اولین بار دارد دسته عزاداری راه می‌اندازد.

اکرمی اظهار داشت: اگر ما اثر نداشتیم که اینقدر با ما دشمنی و مخالفت نداشتند و اینقدر علیه ما دروغ درست نمی‌کردند. اول انقلاب هشت سال گرفتار جنگ تحمیلی بودیم و الآن گرفتار جنگ ترکیبی هستیم؛ هم نظامی و هم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و صنعتی هست و همه جور جنگ را علیه ما تدارک دیده‌اند و حواسمان باشد از عاشورا استفاده کنیم. معمار کبیر انقلاب فرمود امام حسین(ع) تکلیف ما را روشن کرد؛ در میدان فداکاری و جهاد و در خارج میدان تبلیغ و آگاهی.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین اصرار دارد، گفت: امام حسین(ع) تا عصر عاشورا فداکاری انجام داد و تمام شد و به قسمت دوم، یعنی اسارت اهل بیت(ع)، رسید که مکمل شهادت است. این مکمل‌ترین بر عهده امام سجاد(ع) است که در سخت‌ترین و تلخ‌ترین شرایط امامت و مسئولیت را پذیرفته است. به نظرم این می‌آید که اسارت به مراتب سخت‌تر از شهادت است. جهاد نظامی را جهاد اصغر اما جهاد تبیین را جهاد کبیر معرفی کرده‌اند.

عضو جامعه روحانیت مبارز حضرت زینب(ع) را شیرزن و قهرمان کربلا دانست و اظهار داشت: امروز همه جا پرچم «یا حسین(ع)» بلند است؛ با اینکه ۱۳۸۴ سال قمری از کربلای امام حسین(ع) می‌گذرد. حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(ع) بعد از کربلا چه کار کردند؟ حضرت زینب(ع) یک سخن با مردم کوفه دارد؛ اول نامه می‌نویسید و بعد با مسلم بیعت می‌کنید و بعد با امام حسین(ع) می‌جنگید؟ اما این اسرا برای آگاهی و نجات مردم از ضلالت، سنگ تمام را برای شام گذاشتند.

وی تأکید کرد: ایران اسلامی ظرفیت بالا دارد به شرط اینکه تورم را مهار کنیم و تولید را رشد بدهیم؛ نه اینکه تورم مسابقه بگذاریم و هر روز دارو، اجاره، مسکن، آهن، هواپیما، مترو و لبنیات به نوعی گران می‌شود؛ این «مهار تورم» نیست، «بهار تورم» است. هر کسی در هر جایی اعم از اداره، کارخانه، مزرعه، مدرسه، دانشگاه و بیمارستان است، باید تولید و خدمات را رشد بدهد.

اکرمی افزود: هرکس ایران، جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولی فقیه را قبول دارد، باید آستین را بالا بزند، به میدان بیاید و کار کند. خدا به شخص پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید باید کار کنی.

کد مطلب: 200056
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *