۰
جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

پوتین دستورات لازم را به رئیس جدید واگنر داد

​​​​​​​ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با یکی از ارشدترین فرماندهان گروه واگنر ملاقات کرد و در مورد چگونگی بهترین استفاده از "یگان‌های داوطلب" در جنگ اوکراین بحث کرد.
پوتین دستورات لازم را به رئیس جدید واگنر داد

ایسنا نوشت:
به نقل از رویترز، این نشست نشان می‌دهد کرملین اکنون کنترل گروه واگنر را پس از شورش نافرجام ژوئن توسط یوگنی پریگوژین، رئیس سابق واگنر که به همراه سایر فرماندهان ارشد در یک سانحه هوایی در ماه اوت کشته شد، به دست آورده است.

روزنامه کامرسانت روسیه گزارش داده است که تنها چند روز پس از شورش واگنر، پوتین به نیروهای این گروه خصوصی نظامی فرصت داد تا به جنگ ادامه دهند، اما به فرمانده «آندری تروشف» پیشنهاد کرد که فرماندهی را از پریگوژین تحویل بگیرد.

کرملین اعلام کرد که پوتین پنجشنبه شب با تروشف، که با نام خود "سدوی" یا "موی خاکستری" شناخته می‌شود و معاون وزیر دفاع «یونس بیک یوکوروف» که نزدیک‌ترین فرد به پوتین نشسته بود، دیدار کرده است.

پوتین خطاب به تروشف گفت که آنها در مورد چگونگی واحدهای داوطلبی که می‌توانند وظایف مختلف رزمی را انجام دهند، البته بالاتر از همه، در منطقه "عملیات ویژه نظامی" صحبت کرده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: «شما خودتان بیش از یک سال است که در چنین واحدی می‌جنگید. شما می‌دانید که چیست، چگونه انجام می‌شود و از مسائلی که باید از قبل حل و فصل شود، آگاه هستید تا کار رزمی به بهترین و موفق‌ترین راه پیش برود.»

پوتین همچنین افزود که می‌خواهد در مورد حمایت اجتماعی از افراد درگیر در جنگ صحبت کند.

این دیدار در کرملین برگزار شد و از تلویزیون دولتی پخش شد. تروشف در حال گوش دادن به پوتین، خم شدن به جلو و تکان دادن سر، مداد در دست نشان داده شد. اما سخنان او نشان داده نشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرگزاری نووستی گفت که تروشف اکنون در وزارت دفاع کار می‌کند.

کد مطلب: 203663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *