۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۷

واکنش پوتین به افزایش فاجعه‌بار تعداد قربانیان غیرنظامی در نوار غزه

پوتین نسبت به افزایش فاجعه‌بار تعداد قربانیان غیرنظامی در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.
واکنش پوتین به افزایش فاجعه‌بار تعداد قربانیان غیرنظامی در نوار غزه
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،رئیس جمهوری روسیه برای پیگیری تحولات فلسطین، با مقامات ایران، مصر، سوریه، تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نسبت به تبدیل شدن نزاع میان رژیم صهیونیستی و حماس به یک جنگ منطقه‌ای هشدار داد.

 

پوتین همچنین نسبت به افزایش فاجعه ‌بار تعداد قربانیان غیرنظامی در نوار غزه هشدار داد.کرملین اعلام کرد که پوتین در گفتگو با مقامات منطقه تاکید کرد که رکود روند سازش علت تشدید تنش در فلسطین است.کرملین تصریح کرد که پوتین در مذاکرات با مقامات منطقه، بر موضع کشورش نسبت به تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

به نقل از اسکای نیوز، رئیس جمهور روسیه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس تلفنی برقرار کرد که این نخستین تماس طرفین از زمان عملیات طوفان الاقصی بوده است.

کرملین اعلام کرد که پوتین، نتانیاهو را در جریان محتوای رایزنی‌هایش با مقامات تشکیلات خودگردان، ایران، مصر و سوریه قرار داد.

پوتین همچنین نتانیاهو را در جریان تلاش‌های مسکو برای جلوگیری از تشدید تنش بیشتر و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در غزه قرار داد.

از سوی دیگر، ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که پوتین و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در تماس تلفنی درخصوص تحولات تشدید درگیری‌ها در غزه و تحرکات دیپلماتیک برای مهار اوضاع گفتگو کردند.

کرملین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه در گفتگو با همتای مصری خود درخصوص کمک به طرف مصری جهت خارج کردن روس‌ها از نوار غزه گفتگو کرد.

خبرگزاری فلسطینی وفا نیز اعلام کرد که پوتین تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی آخرین تحولات و تلاش‌ها جهت توقف حملات به مردم فلسطین برقرار کرد.

عباس در تماس با پوتین بر لزوم جلوگیری از تلاش‌ها برای کوچاندن مردم از غزه تاکید کرد.

کد مطلب: 204720
برچسب ها: فلسطين پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *