۰
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

اعلام زمان برگزاری آزمون سردفتری

فارس نوشت: سخنگوی سازمان ثبت از برگزاری آزمون سردفتر در سال جاری خبرداد و گفت: زمان برگزاری این آزمون برعهده سازمان سنجش و آموزش کشور است.
اعلام زمان برگزاری آزمون سردفتری
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، صفدر کشاورز، سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ در اولین نشست خبری خود اظهار کرد: این سازمان در چهار حوزه وظایفی بر عهده دارد.

وی افزود: یکی از این وظایف تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی و نقل و انتقالات در بحث اسناد است؛ تا کنون ۳۳ میلیون سند مالکیت در کل کشور صادر شده است.

این مقام قضائی خاطرنشان: تا سال ۱۳۸۹ هر آنچه که اسناد صادر می‌شد دفترچه ای بود و از سال ۱۳۹۰ که اسناد به صورت تک برگ صادر می شدند، از ۳۳ میلیون سند مالکیت صادر شده ۲۱ میلیون اسناد به‌صورت تک برگ بوده و مابقی به صورت دفترچه‌ای هستند.

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: دومین وظیفه سازمان ثبت، ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری است که تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ شرکت و موسسه غیرتجاری در کشور ثبت شده است.

کشاورز تصریح کرد: تاکنون پرونده اجرایی که در سازمان ثبت باقی مانده، قریب ۴۳۰ هزار پرونده اجرایی داریم که در سطح کشور در حال پیگیری است. تشکیل پرونده اجرایی در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق تشکیل می‌شود و بعد از آن به اداره ثبت سازمان ارجاع می شود.

وی با بیان اینکه اعتباربخشیدن به عقود معاملات مردم از دیگر وظایف سازمان ثبت است که از طریق دفاتر ازدواج رسمی و طلاق انجام می‌شود، تصریح کرد: ۸هزار و ۵۴۴ سردفتر اسناد رسمی داریم.

کشاورز گفت: ۲هزار و ۴۱۰ سردفتر ازدواج و بیش از دو هزار نیز سردفتر طلاق و ۲۳۴۵هزار و سردفتر هردو یعنی طلاق و ازدواج داریم و ۶هزار و ۸۰۲ دفتریار دفاتر اسناد داریم که شاغل هستند.

وی افزود: در سال گذشته، ۱۹ میلیون سند رسمی در دفاتر اسناد تنظیم شده و در ۸ ماهه نخست سال جاری ۱۲ میلیون سند رسمی در دفاتر اسناد تنظیم شده است. اتمام حدنگاری در حوزه اراضی زراعی و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ ازاولویت های وظایف سازمان ثبت است.
کد مطلب: 207225
برچسب ها: آزمون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *