۰
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰

امضای موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا

«کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با «آندری اسپلنف»، وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا ملاقات و گفتگو کرد.
امضای موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا

به گزارش  مردم سالاری آنلاین به نقل ازایسنا ، در این ملاقات که در آستانه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران به روسیه و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شد ، طرفین بر توسعه همکاریهای ایران و اتحادیه تاکید کردند.

 جلالی موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران  واتحادیه  را حاصل مذاکرات فشرده و اراده طرفین برای توسعه مناسبات خود خواند.


وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا نیز این موافقتنامه را مهمترین سند همکاری اتحادیه اوراسیا با ایران خواند و اعلام کرد که با امضای این سند، ایران به یکی از شرکای مهم اتحادیه اوراسیا  تبدیل خواهد شد.

براساس این گزارش به نقل از سفارت ایران در روسیه ، متن موافقتنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا پس ازمذاکرات فشرده، به تائید ایران و پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا رسید و قراراست در آینده نزدیک و در حاشیه اجلاس سران اتحادیه در سنت پترزبورگ روسیه به امضا برسد.

بر اساس این موافقت نامه بیش از 87 درصد کالاهای تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه از عوارض گمرکی معاف و تحولی عظیم در تجارت ایران با کشورهای اتحادیه اوراسیا رخ خواهد داد.

پیش بینی می‌شود که اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا، حجم تجارت ایران با کشورهای عضو اتحادیه را به سرعت افزایش دهد و برخی نیز معتقدند که این موافقتنامه حجم تجارت ایران و اعضای اتحادیه را به 40 میلیارد دلار در سال افزایش خواهد داد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا متشکل از پنج کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان وقرقیزستان در سال 2015 میلادی تشکیل شد.

کد مطلب: 208479
برچسب ها: موافقت نامه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *