۰
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

یک پیش‌بینی مهم از قیمت طلا در بازار

تجارت‌نیوز نوشت: کارشناس اقتصادی گفت: قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود نمی‌توانیم شاهد رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی ماه‌های آینده باشیم.
یک پیش‌بینی مهم از قیمت طلا در بازار

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبر آنلاین، جواد فلاحیان با اشاره به نوسانات قیمت انس جهانی طلا در هفته‌های اخیر گفت: «طلای جهانی اکنون در منطقه تعادلی قرار دارد. به نظر می‌رسد حرکت دلار و نوسانات انس جهانی به نحوی قیمت طلا را در بازار داخلی پوشش می‌دهد.»

وی به همبستگی قیمت دلار با بازار طلا اشاره کرد و افزود: «وقتی قیمت دلار پایین می‌آید شدت کاهش قیمت سکه بیشتر می‌شود. در ریزش‌های دلار ریزش شدیدتری در طلا می‌بینیم و آن هم به خاطر حباب در بازار فلز زرد است.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اگر سد سیاستگذار نباشد دلارو متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاترِ قیمتی قرار بگیرد، افزود: « مردم به طور طبیعی در برابر کاهش ارزش پول ملی از افت ارزش دارایی‌هایشان محافظت می‌کنند. در شرایط رکود بازارها نیز موضوع تخریب یک بازار و جهش بازار دیگر نوسانات قیمتی را به همراه دارد.»

وی با تاکید بر اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها در بازارهای مالی به ویژه دلار، گفت: «قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود نمی‌توانیم شاهد رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی ماه‌های آینده باشیم.»

کد مطلب: 208484
برچسب ها: طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *