۰
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۵

الکترونیکی شدن گواهی‌های ولادت و وفات

رییس سازمان ثبت احوال کشور از الکترونیکی شدن گواهی ولادت و وفات خبر داد.
الکترونیکی شدن گواهی‌های ولادت و وفات

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «هاشم کارگر» معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره صدور الکترونیکی گواهی ولادت و فوت به طور مستقیم گفت: این اقدام از طریق دریافت الکترونیکی گواهی ولادت و فوت به صورت مستقیم از بیمارستان و انتقال آن به ادارات ثبت احوال در حال عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از دریافت الکترونیکــی گواهی ولادت و فوت، فرآیند اعلام و ثبت رویدادهای حیاتی در نظام ثبت احوال به صورت کامل الکترونیکی خواهد بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت ســازمان ثبت احوال کشور گام نهایی در گذار از ثبت سنتی رویدادهای حیاتی به ثبت دیجیتال را برداشته است.

معاون وزیر کشور درباره اهداف ایجاد سرویس ارسال الکترونیکی اطلاعات گواهی ولادت خاطرنشان کرد: کاهش جعل گواهی ولادت ناشی از ســوء استفاده از گواهی خام مفقود شده یا جابه‌جایی گواهی خام توسط عوامل انسانی درگیر در مراکز صدور گواهی، کاهش فاصله وقوع تا ثبت و بالا بردن آمار ثبت در مهلت قانونی، کاهش هزینه‌های مربوط به چاپ و توزیع گواهی ولادت از اهداف الکترونیکی شدن اطلاعات گواهی ولادت است.

کارگر تصریح کرد: همچنین جلوگیری از داده آمائی مجدد اطلاعات ارسال شده و کاهش خطای انسانی در درج آنها از دیگر اهدافی است که در این راستا پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اهداف ایجاد سرویس ارسال الکترونیکی اطلاعات گواهی وفات گفت: کاهش جعل و جلوگیری از تغییر اطلاعات گواهی وفات، کاهش فاصله وقوع تا ثبت و بالا بردن آمار ثبت در مهلت قانونی، جلوگیری از خطای همکاران در ورود داده‌های غیرمرتبط مانند علت وفات و جلوگیری از داده آمائی مجدد اطلاعات ارسال شده از مهمترین اهداف ایجاد سرویس ارسال الکترونیکی اطلاعات گواهی وفات است.

کد مطلب: 208680
برچسب ها: فوت ولادت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *