; ?>; ?> متأسفانه کسانی که باید آگاه شوند، دیر از خواب بیدار می‌شوند - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰

متأسفانه کسانی که باید آگاه شوند، دیر از خواب بیدار می‌شوند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دست اندرکاران انتخابات نباید بگذارند کار به جایی برسد که ایشان به این مسائل ورود پیدا کنند که حتی اسم فردی را در سخنرانی‌شان بیاورند. عملکرد برخی از این آقایان باعث شده تا ایشان احساس تکلیف کنند، حضور مردم را بخواهند و مردم با شور و عشق باید بیایند. انتخابات برای مردم است و نمایندگان مجلس باید نمایندگانی باشند که به جایگاه خاص، موقعیت برتر و احساس تعهد این مسئولیت آگاهی داشته باشند. عملکرد آقایان باعث شده تا چهره‌هایی که باید بیایند نمی‌آیند.
متأسفانه کسانی که باید آگاه شوند، دیر از خواب بیدار می‌شوند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، روحانی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که رهبری در سخنرانی اخیر خود بار دیگر بر پرشور بودن انتخابات آتی تاکید داشتند. تاکیدات رهبری به چه شکل قابل عملی شدن است، گفت:‌ همان‌طور که رهبری فرمودند، شور انتخابات هم در دست مردم و هم در دست مسئولین اجرایی و نظارتی مرتبط با انتخابات مثل هیأت‌های نظارت، شورای نگهبان و هیأت‌های اجرایی است که متأسفانه این بار خوب عمل نکردند. چهره‌های معروف و مشهوری که مو لای درز صلاحیت‌شان نمی‌رفت را رد کنند. وقتی مردم این کار را ببینند به چه دل خوشی بیایند رأی بدهند؟ هیأت‌های اجرایی و بعد شورای نگهبان باید مقدمات کار را درست انجام دهند و عملکرد اینها خیلی مهم است و می‌تواند در حضور پرشور مردم مؤثر باشد.

وی افزود: بنابراین فرمایشات رهبری، این بار بسیار کارگشا و کارساز بود. تذکرات ایشان بجا و به موقع بود. حقیقتا اگر ایشان این مسائل را نمی‌فرمودند، مطمئنا این انتخاباتی که پیش‌روی ما است، بسیار بسیار کمرنگ می‌شد و مردم برای حضور در انتخابات تکلیف خودشان را نمی‌دانستند. اما فرمایشات ایشان راهگشا و مؤثر بود،  به هیأت‌های اجرایی، شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت تذکر دادند و امیدواریم در آینده انتخاباتی در خور شأن و جایگاه نظام جمهوری اسلامی برگزار شود.

اشرفی اصفهانی در مورد این که رهبری گفتند انتخابات ضعیف باعث شکل‌گیری مجلس ضعیف می‌شود، با توجه به آنکه چهره‌های شاخصی در انتخابات ثبت نام نکردند و برخی از افرادی هم که ثبت‌نام کردند توسط هئیت اجرایی رد صلاحیت شدند، مجلس قوی به چه شکل می‌تواند شکل بگیرد، گفت: برای تشکیل مجلس قوی، دستگاه‌های نظارتی ما باید خوب عمل کنند که در برخی موارد نکردند. چهره‌هایی که باید می‌آمدند نیامدند. وقتی اینطور شد و معدل ما زیر ۱۰ است، باید درست عمل می‌کردند. از زمانی که خودم در صحنه‌های انتخابات حضور داشتم و خودم در تصویب قوانین انتخابات مجلس شورای اسلامی مؤثر بودم، بسیاری از قوانین در اختیار ما بود. همه انتخاباتی هم که برگزار شد اعم از ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، خودم را مقصر می‌دانستم که اگر بد عمل شود، به من تذکر بدهند.

وی افزود: متأسفانه برخی آقایان رعایت نمی‌کنند، فراموش کرده و می‌گذارند برای روزهای آخر که باید رهبری از خودشان مایه بگذارند و به این مسأله ورود پیدا کنند. چرا باید اینطور باشد؟ نباید بگذارند کار به جایی برسد که ایشان به این مسائل ورود پیدا کنند که حتی اسم فردی را در سخنرانی‌شان بیاورند. عملکرد برخی از این آقایان باعث شده تا ایشان احساس تکلیف کنند، حضور مردم را بخواهند و مردم با شور و عشق باید بیایند. انتخابات برای مردم است و نمایندگان مجلس باید نمایندگانی باشند که به جایگاه خاص، موقعیت برتر و احساس تعهد این مسئولیت آگاهی داشته باشند. عملکرد آقایان باعث شده تا چهره‌هایی که باید بیایند نمی‌آیند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: زمانی که ثبت‌نام‌ها شروع شد من به عده‌ای زنگ زدم، اما گفتند ابدا و ما به هیچ‌وجه نمی‌آییم، برای اینکه می‌دانیم اگر بیاییم ما را رد می‌کنند، بنابراین بهتر است نیاییم. پس عملکرد نهادهای بررسی‌کننده صلاحیت‌ها اصلا مطلوب نبوده و باید روی عملکردشان تجدیدنظر کنند. هم انتظار داریم که مردم با شور و هیجان بیایند و هم می‌خواهیم از خودمان مایه نگذاریم و نمی‌خواهیم شخصیت خودمان را زیرسوال ببریم. عملکرد آقایان باید عملکردی مطلوب باشد و مورد رضایت خداوند متعال باشد. دست از خط و خط‌کشی، جناح‌بندی، اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بردارند که برای کشور ضرر دارد. اصولگرا و اصلاح‌طلب همه برای امت اسلامی و ملت ایران هستند. همه مدافع امام و رهبری، طرفدار انقلاب و مدافع خون شهدا هستند. همه گوش به فرمان هستند. اختلاف‌سلیقه‌های جزئی هم دارند و نسبت به عملکرد کسی انتقاد می‌کنند، این موضوع یک امر طبیعی بوده و اختلاف‌ سلیقه است. اختلاف سلیقه نباید باعث شود تا انسان بخواهد اصول را زیرسوال ببرد. امیدواریم فرمایشات رهبری مؤثر واقع شود که البته صددرصد موثر خواهد بود و اثر خودش را خواهد گذاشت و مردم هم به صحنه می‌آیند. اما آنهایی که باید متنبه و آگاه شوند متأسفانه دیر از خواب بیدار می‌شوند.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که رهبری در انتخابات ۱۴۰۰ هم اعلام کردند که در حق برخی کاندیداها جفا شد، اما اتفافی نیفتاد با صحبت‌های اخیر رهبری مبنی بر حضور اکثریت گروه‌ها و جناح‌های سیاسی آیا ناظرین و مجریان انتخابات به نظر رهبری تمکین خواهند کرد، گفت: اگر مجریان و ناظران انتخابات خودشان را در خط امام و پیروی رهبری می‌دانند، باید تبعیت کنند و روی صحنه بیایند. اگر می‌خواهند خودشان را مستقل بدانند و زیربار فرمایشات امام و رهبری نروند باید پاسخگو باشند و منتظر نتیجه‌ هم باشند. بالاخره این انتخابات خیلی مهم است و باید آرا بالا برود و هرکسی به هر نحوی که می‌تواند باید در این قضیه ورود پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آقای روحانی همزمان با سخنان رهبری اعلام کردند که اگر رای داده نشود وضعیت امروز ادامه‌دار خواهد بود، گفت:  آنطور که من کمابیش می‌شنوم، قافیه را برای رقابت بسیار تنگ کردند. یعنی این انتخابات تا این لحظه رقابتی نیست. حداقل زمانی که ما در مجلس بودیم نه مثل گذشته بود که اگر در شهری یک نفر نماینده می‌خواست ۵۰ نفر ثبت‌نام می‌کردند و نه اینطور که در یک شهرستان ۲ نفر نماینده می‌خواهد ۳ نفر کاندیدا مانده‌اند. اینطور که شنیدم و امروز بحث آن بود، حداقل باید ۲ -۳ برابر تعدادی که موردنیاز است کاندیدا وجود داشته باشد. مثلا کرمانشاه ۳ نماینده می‌خواهد باید ۹ نفر رقابت کنند و انتخابات انجام شود. ولی اگر ۳ نماینده می‌خواهند و ۴ نفر کاندیدا باشند، دیگر انتخابات معنا ندارد. علی‌ایحال اگر این چیزهایی که اخیرا شنیدم اصلاح شود تا رقابت منطقی در کار باشد، انتخابات پرشور برگزار می‌شود. به هر حال آقای روحانی هم رئیس‌جمهور این مملکت بودند، نماینده خبرگان هستند و چند دوره هم نماینده مجلس بودند و کاملا به مسائل آگاهی داشته و کارشناس مسائل هستند. آنچه که آقای روحانی می‌گوید مطالب درستی است. مسئولان همه وظایف خود را به رهبری که انسان بزرگواری بوده و سکاندار این نظام هستند واگذار نکنند و قانون را به درستی اجرا کنند.

کد مطلب: 208758
برچسب ها: اصلاح‌طلبان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *