۰
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰

با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش مالیات مخالفیم

آصفری گفت: دولت منابع دیگری مثل افزایش فروش نفت و همچنین درآمد دولت از محل مولدسازی اموال شرکت‌ها و نهادها در چهارچوب طرح مولدسازی، منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند.
با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش مالیات مخالفیم

به گزارش مردم سالاری آنلاین، افزایش حقوق بازنشستگان از محل اجرای متناسب‌سازی یکی از بحث‌های بودجه سال ۱۴۰۳ است که نمایندگان مجلس نسبت به درنظر گرفته نشدن منابع آن در بودجه انتقاد داشتند. اما دولت در واکنش به این انتقاد، بحث افزایش ۱ درصدی مالیات بر ارزش افزوده را مطرح کرد تا منابع اجرای این طرح تامین شود، اما بخش قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان با این شیوه نیز مخالفت کردند. 

محمدحسن آصفری (نماینده مردم اراک و عضو فراکسیون کارگری مجلس) در رابطه با این بحث دولت در بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: ما به طور جدی با افزایش حقوق بازنشستگان از طریق اجرای متناسب‌سازی با افزایش مالیات بر ارزش افزوده مخالف هستیم زیرا این روش به افزایش تورم خواهد انجامید. 

وی با بیان اینکه «این درست نیست که ما با افزایش مالیات بر ارزش افزوده مثلا ۱۰۰ هزار تومان به هزینه‌های زندگی کارگر و بازنشسته اضافه کنیم تا مثلا ۲۰ هزار تومان به دریافتی آنان اضافه کنیم» تصریح کرد: افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای متناسب‌سازی نباید بهانه‌ای برای افزایش فشار تورمی به معیشت مردم شود و بخش عمده نمایندگان مجلس با آن مخالف هستند زیرا نوعی نقض غرض در آن وجود می‌آید. دولت باید منابع دیگری به جز مالیات را که از سفره مردم است، برای اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر بگیرد. 

عضو فراکسیون کارگری ادامه داد: ما معتقدیم دولت می‌تواند به جای فشار مالیاتی به مردم، و به ویژه اقشار فرودست، از منابع دیگر غیرمالیاتی مثل افزایش فروش نفت و همچنین درآمد دولت از محل مولدسازی اموال شرکت‌ها و نهادها در چهارچوب طرح مولدسازی، منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند.

کد مطلب: 208960
برچسب ها: بازنشستگان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *