۰
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

پیشنهاد پلیس برای بازنگری در قانون مجازات سارقان

جانشین فرمانده فراجا خواستار بازنگری قانونی در برخی از مجازات‌های مربوط به سارقان شد.
پیشنهاد پلیس برای بازنگری در قانون مجازات سارقان

به گزارش مردم سالاری آنلاین، سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح دو درخواست پلیس از دولت و مجلس گفت: خوشبختانه هم دولت محترم و هم نمایندگان مجلس کاملا شناخت خوبی از مجموعه انتظامی کشور دارند و با دغدغه‌ها و نیازمندی‌های مردم هم آشنایی داشته و آن را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در جامعه مطرح است آرامش است، گفت:‌ خوشبختانه امروز در جامعه و کشورمان آرامش و امنیت را داریم. البته مردم در برخی از حوزه‌ها از پلیس مطالبه دارند که از جمله آن می‌توان به دو حوزه سرقت و موادمخدر اشاره کرد. مردم در این دو حوزه دغدغه جدی دارند. 

جانشین فرمانده فراجا ادامه داد:‌ در حوزه مبارزه با موادمخدر مصوبات شورای امنیت کشور، ستاد مبارزه با موادمخدر و ... وجود دارد. اما از طرف دیگر بحث ارتقاء اشرافیت در مرزها و انسداد مرزها به منظور جلوگیری از ورود موادمخدر و بعضا سلاح وجود دارد. به همین دلیل نیز امیدواریم که این دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

رضایی سرقت را دغدغه دیگر مردم بشمرد و گفت: در حوزه سرقت مردم دغدغه جدی دارند. در این خصوص هم هماهنگی خوبی با دستگاه قضایی برای چگونگی مهار و کنترل سارقان داشتیم. اما در برخی از آمارها داریم که سارقان کارشان تکرار شده و چند بار دستگیر شده و پس از آزادی دوباره مرتکب سرقت شده‌اند. در این مورد نیز از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم که موضوع کوتاه کردن اطلاله دادرسی و هم افزایش هزینه جرم را مورد توجه قراردهند. 

وی با بیان اینکه هزینه جرم باید متناسب با جرم باشد تا حالت بازدارندگی داشته باشد، گفـت: در همین راستا نیز امیدواریم که یک بازنگری در برخی از قوانین مجازات‌های مربوط به سرقت داشته باشیم.

جانشین فرمانده فراجا با بیان اینکه نمایندگان مجلس و دولت می‌توانند برخی از این مطالبات را در برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار دهند، گفت: این موارد موضوعی جدی برای مردم و پلیس است و ما آن را دنبال می‌کنیم.

کد مطلب: 208981
برچسب ها: پلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *