۰
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰

اعتراض کواکبیان به حدادعادل با صدایی بلند!

روایتی از نشست روز گذشته رئیسی با برخی فعالان سیاسی را در ادامه بخوانید.
اعتراض کواکبیان به حدادعادل با صدایی بلند!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،جزئیاتی از نشست رئیسی با فعالان سیاسی را بخوانید؛

اولین سخنران این نشست «مجید انصاری» عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز بود. او در ابتدای سخنان خود طعنه‌ای به وزیر کشور زد و با خنده خطاب به مجری جلسه گفت: «درخواست من این است که بخشی از وقت آقای وحیدی را هم به من بدهید». انصاری با انتقاد از اصلاحات جدید مجلس یازدهم در قانون انتخابات و ماجرای «پیش‌ثبت‌نام» داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم، از پیشنهادش مبنی بر «تصویب یک طرح دوفوریتی در مجلس یازدهم برای لغو قانون جدید انتخابات و ارائه فرصتی جدید به داوطلبان برای ثبت‌نام» سخن گفت و تاکید کرد: «من این پیشنهاد را در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مطرح کردم و آقای وحیدی نیز گفتند پیشنهاد خوبی است». انصاری علت طرح این پیشنهاد را تحقق خواست رهبر انقلاب مبنی بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد و در ادامه به طعنه گفت: «در غیر اینصورت ما اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ باید برای رقبای خود تبلیغ کنیم زیرا دوستان اصلاح‌طلب ما ثبت‌نام نکرده‌اند»

پیشنهاد «مجید انصاری» را برخی دیگر از اصلاح‌طلبان نظیر «حسین مرعشی، مصطفی کواکبیان، جواد امام و محمدعلی وکیلی» نیز تکرار کردند.

اما «مالک شریعتی» نماینده مردم تهران در بخشی از سخنان خود در پاسخ به انصاری گفت: «مجلس یازدهم در اصلاحات قانون انتخابات با پر کردن چند خلاء قانونی، فرصت خوبی برای بررسی صلاحیت کاندیداها فراهم کرده است. هیچ رویه غیرقانونی در اصلاحات اخیر وجود ندارد، ارائه مستندات توسط شورای نگهبان نیز قانونی شده است. اینکه بگوئیم ما قانون را قبول نداریم محل اعتنا نیست». شریعتی در ادامه، عدم ثبت‌نام اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم را پروژه سیاسی جریان اصلاحات توصیف کرد که با واکنش «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی همراه شد. مرعشی به طعنه به شریعتی گفت: «عدم ثبت‌نام‌ها برای شما که بد نشد!». «مصطفی کواکبیان» نیز در اعتراض به شریعتی فریاد زد: «من که در انتخابات ثبت‌نام نکردم چه بازی سیاسی می‌توانم داشته باشم؟»

«محمدعلی وکیلی» نماینده سابق مجلس نیز علاوه بر تکرار پیشنهاد مجید انصاری، تصویب قانون انتخابات در مجلس یازدهم را نوعی بدعت توصیف کرد که «مالک شریعتی» در واکنش به او گفت: «آقای وکیلی! شما خودتان نماینده مجلس بودید؛ اینکه قانون را بدعت بدانیم سخن زشتی است»

در دیگر سو غلامعلی حدادعادل در بخشی از سخنان خود در این نشست به پیشنهاد مجید انصاری واکنش نشان داد و گفت: «اگر پیش‌ثبت‌نام بد است برای هر دو جناح بد است. چرا باید قانون را لغو کنند؟ اینکه ما قانونی که تصویب شده و شورای نگهبان نیز تائید کرده را لغو کنیم، آثار خیلی بدی خواهد شد. عدم ثبت‌نام در انتخابات را گردن قانون و شورای نگهبان نیندازید. در انتخابات مجلس ششم، شورای نگهبان آسان گرفت و ورود همه را آزاد گذاشت اما بیشترین حجم تخریب‌ها علیه شورای نگهبان در همان مجلس بود». در این میان «مصطفی کواکبیان» در اعتراض به سخنان حدادعادل با صدایی بلند گفت: «اصولگرایان هم در خانه احزاب به این قانون اعتراض دارند»

پس از پایان نشست و هنگام صرف شام «مالک شریعتی» و «مجید انصاری» درخصوص پیشنهاد لغو قانون انتخابات و مباحث مربوط به آن به بحث و تبادل نظر پرداختند و مجید انصاری دقایقی را نیز با حدادعادل در این خصوص وارد گفتگو شد.

«مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز بعنوان سومین سخنران این نشست، با تاکید بر اینکه «باید این جلسه را قبل از اعلام نتایج هیأت‌های اجرایی انتخابات برگزار می‌کردید» خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «اگر جای دولت بودم از برخی‌ها خواهش می‌کردم که ثبت‌نام کنند نه اینکه برای کسانی که آمدند پرونده درست کنم» پزشکیان در سخنان خود مدعی شد که «عمل دولت خلاف فرمایش رهبرانقلاب مبنی بر افزایش میزان مشارکت در انتخابات است چراکه هیأت‌های اجرایی کاری کردند که انتخابات پرشور نشود».

«مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردم‌سالاری که همه او را با صدای رسا و بلندش می‌شناسند، از جمله میهمانان فعال این نشست بود و واکنش‌های متعددی به سخنان دیگر چهره های سیاسی نشان می‌داد. او در سخنان خود وزیر کشور را «سردار وحیدی» خطاب می‌کرد و در انتقاد از او به رئیس‌جمهور گفت: «آقای وزیر کشور بعد از سخنرانی رهبر انقلاب [در جمع مردم کرمان و خوزستان] به گونه‌ای سخن گفت که گویی قرار نیست اتفاق جدیدی در حوزه مشارکت بیافتد. این چه قانونی است که ۸ هزار نفر را ردصلاحیت کردید؟». کواکبیان همچنین از رئیس‌جمهور برای حضور در یک همایش سیاسی در اواخر دی‌ماه دعوت بعمل آورد و با خنده خطاب به رئیسی گفت: «شما تشریف بیاورید، ما سعی می‌کنیم بچه مثبت باشیم».

«محسن هاشمی رفسنجانی» بعنوان رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز یکی دیگر از سخنرانان بود که سخنانش با واکنش برخی حضار روبرو شد. هاشمی بزرگترین دشمن جامعه را «فقر» دانست و با ذکر خاطره‌ای از مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: «مرحوم پدرم به همراه شهید باهنر در سال ۴۶ بنیاد رفاه را راه‌اندازی کردند؛ این یعنی برای مبارزین انقلاب هم مساله رفاه حائز اهمیت بوده است». اما «صادق محصولی» دبیرکل جبهه پایداری در بخشی از سخنان خود به اظهارات محسن هاشمی اشاره کرد و در اعتراض به او گفت: «جالب است که شما از فقر صحبت می‌کنید، در دوران حاکمیت شما بود که می‌گفتید لازمه پیشرفت کشور این است که مردم فقیر زیر چرخ‌های توسعه له بشوند».

«حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز که در این جلسه طعنه و کنایه‌های فراوانی به چهره‌ها و فعالان اصولگرا می‌انداخت و دائما از صندلی خود بلند می‌شد و با محسن هاشمی پچ‌پچ می‌کرد، یکی از راهکارهای فوری و عملیاتی برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات‌ مجلس را «به اتمام رساندن پرونده‌های فسادی همچون پرونده چای دبش» عنوان کرد. او همچنین با تکرار پیشنهاد «مجید انصاری» مبنی بر لغو قانون انتخابات گفت: «ماجرای پیش‌ثبت‌نام یک گناه بزرگی بود که به پای مجلس یازدهم نوشته شد. این مجلس هرگز نمی‌تواند به چنین قانونی افتخار کند»

کد مطلب: 209208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *