۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر امسال خبر داد.
۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی برای جشنواره فیلم فجر گفت: اتفاق مهم رویش نسل جدید و جوان در عرصه سینماست، ما ۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر داریم.

وی افزود: در این دوره نگاه متناسب به شهرستان‌ها شده است و در مجموع ۳۵ درصد از کارها یا تولیدش اساسا در شهرستان‌ها بوده یا داستان در شهرستان‌ها روایت و خلق شده است این اتفاق مبارکی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در این فیلم‌ها  ۸ کارگردان خانم در بخش انتخاب حضور داشتند و کار دوستان من که اساتید برجسته‌ای هم بودند کار سختی بود که باید از آنها تشکر کنم.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره انتشار این اظهارنظر که «یک میلیون نفر از خارج کشور برای دیدن کنسرت‌ها به کشور آمدند» گفت: خبر نادرستی درج شده بود که همکاران من، صوت آن جلسه را منتشر کردند. این هم خبر جدیدی نبود. در یک جلسه پرسش و پاسخ با اهالی فرهنگ و هنر زنجان به تغییر سیاست‌گذاری‌ها اشاره کردم و گفتم که در نوروز ۱۴۰۱ در فاصله اسفند تا فروردین طبق آمارهای رسمی کشور که وجود دارد و نهادهای غیر از وزارت فرهنگ آن را اعلام کرده بودند مجموعا ۴۰۰ هزار نفر از هموطنان ما برای حضور در اجراهای صحنه‌ای خارج از کشور در ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و دوبی رفته بودند. 

وی افزود: اشاره کردم که ما این ریل را تغییر دادیم و این تغییر ریل باعث شد از اسفند تا فروردین سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون نفر از ایرانیان در اجراهای صحنه‌ای حضور پیدا کردند. برگزاری با همه استانداردهای یک جشنواره هنری سالم که کمترین خدشه‌ای به قانون وارد نشود. من این را به عنوان تغییر سیاست اعلام کردم. 

اسماعیلی تصریح کرد: البته از برخی واکنش‌ها تعجب می‌کنیم که به این سرعت جمع ریاضی می‌بندند. روشن است و چیز جدیدی نبود. این که چند پرواز آمده و چند پرواز برگشته است را به حساب این می‌گذارم که در حوزه فرهنگ و هنر این روزها نشاط و رونق هست و دوست دارند به انحای مختلف این نشاط و سرور را نشان دهند. از این حیث باید تشکر کرد.

وی گفت: واقعیت روشن است و چیز جدیدی نبود. یک جلسه پرسش و پاسخ بود و امروز این رونق در سینما، تئاتر و موسیقی و در زیرساخت‌ها مشخص است.   

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما آماده می‌شویم از زیباترین و بی‌نظیرترین مجموعه فرهنگی و هنری که آماده است، در روزهای آینده بهره‌برداری کنیم. بعد از مجموعه کرمان مجموعه ای بی نظیر در دوره خود بود. 

وی گفت: مجموعه یزد آماده بهره‌برداری می‌شود که از همه حیث با آخرین فناوری‌ها در حوزه سالن، موسیقی و تئاتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بخش مهمی را هم آماده کردیم. دولت مردمی زیرساخت ها را اتقا می‌دهد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مجموعه یزد را با ۶۹ درصد پیشرفت بعد از ۱۵ سال تحویل گرفتیم. در کمتر از یک سال و نیم از آغاز ۱۴۰۱ تا به امروز با دو برابر بودجه‌ای که تا آن روز هزینه شده بود، مجموعه یزد آماده بهره‌برداری است.   

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اراک و دیگر مجموعه‌ها هم آماده شده و اجراها در آنها اتفاق می‌افتد. حضور مردم در بهترین مکان‌ها اتفاق می‌افتد. ما خوشحالیم که این رونق پرشور به حوزه فرهنگ و هنر برگشته است و مردم و اهالی فرهنگ و هنر از این موضوع راضی هستند. دوستانی هم که به هر حال این شادی مردم خیلی به مذاقشان خوش نمی‌آید یک ذره تحمل کنند. به هر حال می‌گذرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره برگشت یکی از خوانندگان ایرانی ساکن خارج از کشور، پاسخ داد:  حضور ایشان  در ایران هیچ مشکلی نداره و طبق قوانین انجام می‌شود. هر کاری درباره هر فردی انجام شود، طبق قانون انجام می‌شود. اجازه فعالیت کار بعدی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پروازهای حج و عدم اطلاع رسانی درباره این پروازها  به خبرنگاران گفت: هفته پیش این را اعلام کردم. هم از آقای بذرپاش و هم به طور ویژه از آقای امیر عبدالهیان تشکر می‌کنم. همه دوستان پیگیرند. روز یکشنبه رئیس سازمان حج را عازم عربستان کردم و پیش از این جلسه (گفت و گو با خبرنگاران) در تماس بودم که آخرین نتیجه آن را بگیرم که اعلام می‌شود و مسائل را حل می‌کنند. این مساله فنی بین دو مجموعه هواپیمایی بوده است  و این ناهماهنگی که بین مجموعه‌های پروازی شد پروازها را دچار تاخیر کرد. امیدواریم با توافقاتی که در ساعت‌ها و روزهای آینده و بسیار نزدیک انجام می شود بتوانیم این موضوع را پشت سر بگذاریم.

اسماعیلی با اشاره به اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در شب گذشته - ۱۹ دی - گفت: اتفاق خوبی در کشور در حال رقم خوردن است. جشنواره موسیقی نواحی را در پنج منطقه برگزار کردیم و شب گذشته در تالار رودکی اختتامیه‌اش برگزار شد. در این مراسم به پنج نفر از هنرمندان مردمی، منطقه‌ای و محلی برجسته که مورد اقبال عمومی هستند، نشان درجه یک هنر اعطا کردیم. این درجه معادل دکتر، با تسهیلات ریالی ماهانه همراه با اختصاص خدمات بیمه‌ای و درمانی کامل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جایزه سال‌هاست که در حال پرداخت است، اما برای نشان دادن ذوق تاریخی و هویتی هنرمندان ایرانی در حوزه موسیقی، آن را در تالار رودکی برجسته کردیم.

اسماعیلی  با اشاره به فاجعه جنایت گلزار شهدای کرمان، گفت: مشخص شد دست‌های آلوده‌ای که در فتنه ۱۴۰۱ نقش‌آفرین بودند، امسال در فاجعه گلزار شهدای کرمان هم دخیل بود. جامعه هنری کشور به خوبی خودش را در این موضوع نشان داد. هنرمندان کشورمان الحمدلله از افراد کج‌اندیش، وابسته و مزدور که کاری جز نمک پاشیدن بر زخم مردم ندارند، تبری جستند. بنده به صورت ویژه از آنان تشکر می‌کنم.

کد مطلب: 209640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *