۰
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۴

توافق حماس و اسرائیل تکذیب شد

یک مقام سیاسی اسرائیل گزارش‌ها مبنی بر دستیابی به توافقات اولیه بین اشغالگران و حماس در چارچوب مذاکرات بر سر معامله تبادل اسرا را تکذیب کرد.
توافق حماس و اسرائیل تکذیب شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،این منبع گفت: «گزارش‌ها مبنی بر توافق اولیه اسرائیل و حماس با آتش‌بس نادرست است».

طبق گزارش خبرگزاری سما، به گفته وی، «شکاف‌های بسیار بزرگی وجود دارد و هیچ پیشرفتی در مذاکرات وجود نداشته‌است. آنها بسیار پیچیده هستند و مواضع حماس همچنان مواضعی سختی‌اند. هیچ کس نباید خودش گول بزند - زمان زیادی طول خواهد کشید».منابع مصری صبح امروز به وال استریت ژورنال آمریکایی گفتند که حماس آماده مذاکره درباره توافقنامه زندانیان در ازای آتش‌بس طولانی تا یک ماه است.بر اساس آنچه رویترز و روزنامه‌های آمریکایی گزارش دادند، منابع اسرائیلی امروز چهارشنبه اخباری مبنی بر پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات مبادله اسرا با حماس و آتش‌بس موقت را تکذیب کردند. در این گزارش‌ها آمده بود اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسرا به توافق اولیه دست یافته‌اند.

بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به خبر توافق اولیه مربوط به مبادله اسرا با حماس که شامل آتش‌بس طولانی است، گفت: توقف طولانی مدت جنگ در غزه اقدامی خطرناک است.

اسموتریچ گفت: توقف جنگ در یک مرحله حساس امنیتی و سیاسی ممکن است کل عملیات را به خطر بیندازد و هزینه‌های بسیار بالایی را در نوار غزه و سایر جبهه‌ها تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه :توقف طولانی مدت جنگ در این مرحله چیزی است که نمی‌توانیم از آن حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: ما قول دادیم که به پیروزی برسیم و نباید توانایی تحقق وعده را به خطر بیندازیم.

وی افزود: این وعده شرط امنیت میلیون‌ها شهروند اسرائیلی و وجود دولت اسرائیل است.

از طرف دیگر، اسامه حمدان از رهبران حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی آتش‌بس موقت را پیشنهاد می‌کند و این جنبش در حال ارائه چشم اندازی است که شامل پایان دادن به تجاوز به نوار غزه است.

حمدان در گفت‌وگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه «تعدادی پیشنهاد برای آتش‌بس ارائه شد»، توضیح داد که «خلاصه پیشنهادات اسرائیل یک آتش‌بس موقت و سپس بازگشت به جنگ است».

وی افزود: ما چشم‌اندازی را ارائه کردیم که شامل پایان تجاوز به نوار غزه، وجود ضمانت‌های تکرار نشدن تجاوز و سپس فرآیند تبادل است، با تاکید بر اینکه «مقاومت سرزمین خود را ترک نمی‌کند».

حمدان با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند منطقه را بر اساس منافع خود سازماندهی کنند، از جهان خواست تا به فکر دوران پسا اسرائیل در نتیجه عملیات طوفان الاقصی باشد. آمریکا می‌داند که ادامه نبرد، هر جبهه‌ای را در منطقه که شامل اسرائیل هم می‌شود، متلاشی خواهد کرد.

کد مطلب: 210472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *