۰
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
«مردم سالاری» بررسی می کند

طوفان الاقصی و پیامدهای هفتم اکتبر

 35 روز از نبرد نابرابر‌ بین ارتش رژیم صهیونیستی با‌ حمایت اطلاعاتی و حضور نیروهای موسوم به دلتای ایالات متحده آمریکا علیه باریکه غزه به پایان رسید.طی این مدت بخش زیادی از‌ منازل مسکونی غزه‌ با خاک یکسان و قریب به‌ ۱۰ هزار‌ نفر که بیش از ۳۵۰۰ نفر کودک و ۲۲۰۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند و بیش از ۲۰ هزار نفر از غیر نظامیان فلسطینی زخمی شده‌اند.
طوفان الاقصی و پیامدهای هفتم اکتبر
گروه دیپلماسی-کرم محمدی: 35 روز از نبرد نابرابر‌ بین ارتش رژیم صهیونیستی با‌ حمایت اطلاعاتی و حضور نیروهای موسوم به دلتای ایالات متحده آمریکا علیه باریکه غزه به پایان رسید.
طی این مدت بخش زیادی از‌ منازل مسکونی غزه‌ با خاک یکسان و قریب به‌ ۱۰ هزار‌ نفر که بیش از ۳۵۰۰ نفر کودک و ۲۲۰۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند و بیش از ۲۰ هزار نفر از غیر نظامیان فلسطینی زخمی شده‌اند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در این مدت علاوه بر کمبود شدید آب، قطع مکرر برق و گاز، کمبود کاملا آشکار ارزاق عمومی، نبود تجهیزات پزشکی و...، ده‌ها هزار فلسطینی بی‌خانمان و بی‌سرپناه شده و شب و روز شدیدترین و وحشیانه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین بمباران‌ها و موشک باران‌ها و گلوله باران‌ها را تجربه می‌کنند.
مشاهده فیلم قتل‌عام زنان و کودکان و صحنه‌های دلخراش و دردناک گریه کودکان بر پیکر غرقه در خون پدران و مادران و شیون و ناله‌های جانسوز مادران و پدران در فراق فرزندان دلبند، اشک را بر دیدگان هر انسانی جاری می‌کند.
اما حمام خون ایجاد شده در غزه و ویرانی منازل و کشتار بی رحمانه ساکنان این نقطه از جهان، پیامدها و دست‌آوردهای مهمی در عرصه جهانی بدنبال داشته است.
به زانو در آمدن امپراتوری دروغ
سال‌هاست رسانه‌های غربی با پشتوانه عظیم مالی و هماهنگی کامل‌ و بهره‌مندی از آخرین فن‌آوری‌های روز، بخش قابل توجهی از افکار عمومی جهان را مدیریت می‌کنند.
شبکه گسترده رسانه‌ای غرب که همواره داعیه‌دار اطلاع‌رسانی شفاف و بی‌طرفانه بود، چشمان خود را بر روی پیکرهای تکه تکه شده فلسطینی‌ها بست و تنها چند ده کشته سرزمین‌های اشغالی را به عنوان بشر به حساب آورد و با قلب حقایق و وارونه جلوه دادن حوادث و رخدادهای مختلف، سیاست‌های شیطانی قدرت‌های غربی و صهیونسیت‌ها را توجیه می‌نمایند.
برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌ها و قتل عام‌های هولناک ارتش اشغالگر و پایمال نمودن خون بچه‌های فلسطین به هرکار ناجوانمردانه‌ای دست زدند. در برابر مجازات دسته جمعی فلسطینی‌ها سکوت مرگبار پیشه کردند، قطع جریان آب و برق و گاز.... به غزه را توجیه نمودند. اما هر چه بیشتر تلاش کردند، کمتر نتیجه گرفتند و امروز افکار عمومی جهانیان صهیونیست‌ها را بعنوان اشغالگران خون آشام‌ و متجاوزان‌ بی رحم و جنایتکاران جنگی و کودک‌کشان‌ درنده خو می‌شناسند.
اما عملیات طوفان الاقصی این معادله ظالمانه را بر هم زد و خون سرخ شهیدان مظلوم فلسطین باعث شد تا‌ غول رسانه ای غرب‌ را به‌ زانو درآورده و در عرصه عمل شکست مفتضحانه را پذیرا باشند. تظاهرات ده‌ها هزار نفری در اقصی نقاط عالم و به ویژه در آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و... موید پیروزی محور مقاومت در جبهه رسانه است.
نمایان شدن چهره واقعی غرب
عملکرد غربی‌ها نشان داد که از نظر آنها بشر و حقوق‌اش تعریف خاص خود را دارد. سردمداران کشورهای غرب در عرصه عمل اثبات کردند که‌ تنها زمانی‌ بشر و حقوق‌اش را قبول داشته و آن را‌ دارای حق حیات می‌دانند که همراه و همفکر و پیرو سیاست‌های غرب باشد. در غیر این‌صورت شایسته مرگ و آوارگی و خانه بدوشی است. این کلمات و جملات شعار نیستند بلکه حقایقی تلخ‌ هستند که در جریان قریب یک ماه جنایت در غزه توسط خون‌ریزین ارتش اشغالگر به نمایش گذاشته شد
سران ممالک غربی، جنایات ضد بشری و نسل کشی آشکار و بی پروای ارتش رژیم صهیونیستی را با بی شرمی «دفاع از خود» قلمداد کردند و ژست‌های همیشگی و حق به جانب دفاع از حقوق بشرشان به طور کامل رنگ باخت.
اینان به همین مقدار بسنده نکردند و با سفر به سرزمین‌های اشغالی و همزمان ارسال کمک‌های مالی و نظامی و دیپلماتیک از خون ریزترین رژیم جهان، در عمل ثابت کردند که از نظر آنان مسلمانان حق حیات ندارند مگر آنکه اشغالگری صهیونسیت‌ها را به رسمیت شناخته و هیچگونه اعتراضی نسبت به سیاست‌های غیر انسانی و فرامنطقه‌ای غرب نداشته باشند. آنان چشمان پلید خود را بر‌ قتل عام و سلاخی شدن قریب ۴۰۰۰ هزار کودک و بیش از ۲۰۰۰ زن بسته و از رژیمی که چنین جنایت هولناکی را مرتکب شده است، بدون پروا حمایت می‌نمایند.
جهانی شدن نفرت از صهیونیسم
دهه‌هاست اشغالگران صهیونیست با مکر و حیله‌گری و با حمایت‌های دول غربی، دستان خون آلود و چهره مخوف‌ خود را مخفی کرده‌ و با نیرنگ، فلسطینی‌ها را تروریست و خویش را قربانیان مظلوم تروریسم معرفی کرده بودند.
عملیات طوفان الاقصی و جنایت هولناک صهیونیست‌ها در روزهای بعد از آن، درنده خویی صهیونیست‌ها را به جهان نشان داد. این رژیم که طی ۷۵ سال عمر ننگین‌اش قریب به چهارصد قطعنامه سازمان ملل متحد را نادیده گرفته و یاغی‌گری خود را بارها به اثبات رسانیده است،‌ این‌بار نزد وجدان‌های بیدار جهانیان رسوا گردید. نه تنها مسلمانان بلکه ده‌ها هزار غیر مسلمان و حتی یهودیان بسیاری در ممالک‌ مختلف به مخالفت آشکار با وحشی‌گری‌ها و سیاست‌های نژاد پرستانه صهیونسیت‌ها به پا خواستند.
به صراحت می‌توان گفت که هیچ زمانی، آری هیچ زمانی صهیونیست‌ها تا این حد منفور جهانیان نبوده‌اند. امری که سران خون آشام صهیونسیت و حامیان غربی آنها صریحا و با وحشت به آن اذعان و اعتراف می‌کنند.
شکست دیپلماتیک محور عبری _غربی
علی‌رغم تلاش‌های بی وقفه ایالات متحده آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در جلسه پنجم آبان ماه اکثریت مطلق اعضای مجمع عمومی این سازمان به قطعنامه کشورهای عربی مبنی بر‌ محکومیت و‌ توقع حملات صهیونیست‌ها و آتش بس رای مثبت دادند.
بسیاری از کشورهای جهان سیاست محافظه‌کارانه قبلی خود در قبال مسئله فلسطین را رها کرده و صریح‌تر از هر زمانی اولا وحشی‌گری ارتش اشغالگر را محکوم و خواهان پایان یافتن این جنایات شدند‌ و سپس بر احقاق حق تاریخی ملت فلسطین تاکید نمودند.
نمونه بارز در این زمینه موضع گیری مقامات پکن، مسکو، ژاپن و... سخنان تاریخی آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد است. بولیوی و کلمبیا روابط خود را با این رژیم قطع و سایر کشورها نیز به تندترین وجه ممکن جنایات جنگی اشغالگران را محکوم کرده‌اند. مجلس بحرین، کشوری که روابط کامل با صهیونیست‌ها دارد، رای به قطع روابط صادر کرده است. مجلس نمایندگان الجزایر با صددرصد آرا، به دولت اجازه ورود مستقیم به جنگ با صهیونیست‌ها داده است.
حتی‌ دولت فرانسه که مکرون رئیس جمهورش سراسیمه به دیدار نتانیاهو رفته بود تحت فشار افکار عمومی مردم کشورش به قطع نامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای مثبت می‌دهد.
‌ روند شکست دیپلماتیک محور عبری-غربی‌ عصبانیت و سردرگمی سران جنایت کار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی را موجب گردیده است. اگر بگوییم شکست دیپلماتیک رژیم صهیونسیتی در جریان طوفان الاقصی طی هفت دهه‌ گذشته بی سابقه بوده است، سخن به بیراهه نرفته است.
انسجام و تقویت محور مقاومت
بعد از عملیات غافلگیرکننده و برق آسای طوفان الاقصی، محور مقاومت جان تازه‌ای گرفت. هماهنگی و همصدایی بین اجزای تشکیل دهنده این محور از صنعا تا عراق و لبنان و فلسطین و سوریه مثال زدنی است.
حملات موشکی از محورهای فوق به سرزمین‌های اشغالی کابوسی از وحشت و اضطراب را فراروی اشغالگران قرار داده و آنان را مستأصل‌تر از هر زمانی نشان می‌دهد. بازگشت جنازه سربازان و افسران کشته شده و نظامیان زخمی به سرزمین‌های اشغالی و انتشار کلیپ انهدام تانک‌ها و نفربرهای زرهی و ادوات نظامی اسرائیلی‌ها، موجی از وحشت را به همراه دارد. چهره گرفته و خسته رهبران بلندپایه سیاسی و فرماندهان ارشد نظامی صهیونیستی موید این حقیقت خوشحال کننده است.
شاید در هیچ دوره‌ای محور مقاومت شاهد چنین‌  اتحاد و انسجام و هماهنگی و این سطح از آمادگی که بعد از طوفان الاقصی شکل گرفته، نبوده است.
جنبش انصارالله یمن موجی از موشک‌ها را به ایلات در‌ جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک نمود.مقاومت عراق برای اولین بار به اهدافی در بحرالمیت در مرز اردن و فلسطین حمله کرده است. حزب الله لبنان با حملات دقیق و حساب شده، عرصه را در جبهه شمالی بر صهیونیست‌ها تنگ کرده است.
علاوه بر موارد فوق،‌ سخنرانی بسیار سنجیده، دور اندیشانه، تاریخی و ماندگار سید حسن‌ نصرالله، افق جدیدی فراروی محور مقاومت ترسیم نموده است.
در این اوضاع و احوال و در پایان بیست و هشتمین روز جنگ در غزه و درست ساعاتی قبل از‌ ورود بلینکن وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، وی‌ به صراحت اعلام نمود که:
ما به شدت بر راه حل دو کشور تمرکز می‌کنیم و انتقال اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه را رد می‌کنیم.
اشغالگران فقط زبان زور را می‌فهمند
تاریخ اشغال فلسطین و دهه‌های بعد از آن بخوبی نشان داده است که مذاکرات به اصطلاح صلح «سرابی» بیش نبوده و نیست.
میانجی‌گران و میدان‌داران مذاکرات مکرر صلح مانند ایالات متحده آمریکا و انگلیس و فرانسه، خود یک طرف اصلی جنگ و منازعه و باعث و بانی اشغال سرزمین فلسطین و سپس تداوم آن هستند. سران بسیاری از ممالک عربی نیز سرسپردگان کاخ سفید بوده و می‌باشند و رد خنجر خیانت آنان بر پیکر خون آلود فلسطینی‌ها نمایان تر از هر زمان دیگری است.
رژیم صهیونیستی نیز با حضور در کنفرانس‌های به اصطلاح صلح، فقط زمان را می‌خرد و به هیچ بندی از توافقنامه‌های کاملا یک طرفه نیز پایبند نیست. این یعنی، محور عبری-غربی فقط زبان زور را می‌فهمد و عقب نشینی در برابر آنان، دست‌آوردی جز ذلت و خواری در پی نخواهد داشت.
طوفان الاقصی علاوه بر آنکه صدای «مظلومیت» تاریخی ملت فلسطین را به رساترین وجه ممکن به گوش جهانیان رسانید و هیمنه قدرت نظامی اشغالگران را فرو ریخت، بطور حتم در آینده‌ای نه‌چندان دور اشغالگران سرزمین فلسطین و حامیان غربی و مرتجعین عرب را مجبور به پذیرش حق حاکمیت آنان بر بخش دیگری از سرزمین‌های اشغالی خواهد نمود.
مطلب را با فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری به پایان می‌برم که می‌فرمایند:
من عرض می‌کنم از شنبه‌ پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی دیگر رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.
کد مطلب: 206163
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *