۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۸

خیانت ترامپ به اوکراین در پشت پرده رقابت با بایدن

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از جمهوری‌خواهان خواست تا لایحه دوحزبی کمک به اوکراین را تصویب نکنند.
خیانت ترامپ به اوکراین در پشت پرده رقابت با بایدن
به گزارش مردم سالاری آنلاین،سنای آمریکا امروز لایحه‌ای را با هدف متقاعد کردن کنگره جهت تصویب بودجه ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین مطرح کرد؛ با این حال، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از جمهوری‌خواهان خواست تا این لایحه دوحزبی را تصویب نکنند.

ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا محسوب می‌شود و در آستانه انتخابات نوامبر، به شدت خواهان محروم کردن جو بایدن، رییس جمهور این کشور از دستیابی به یک پیروزی بزرگ در کنگره آمریکاست؛ پیروزی که با تصویب لایحه مذکور برای بایدن میسر خواهد شد.رییس جمهور سابق آمریکا درباره این لایحه گفت: احمق نباشید! ما به یک لایحه مرزی و مهاجرتی مستقل نیاز داریم. این لایحه نباید به هیچ‌وجه با هیچ نوع کمک خارجی پیوند بخورد!سناتورهای سنای آمریکا امروز از یکی از سختگیرانه‌ترین لوایح مهاجرتی تاریخ این کشور رونمایی کرد که محدودیت‌های چشمگیری را شامل و بایدن نسبت به تبدیل آن به قانون متعهد شده است.

در این لایحه ۱۱۸.۳ میلیارد دلاری، بسته کمکی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی، ۱۰ میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه، حدود ۵ میلیارد دلار برای شرکای آسیا-اقیانوسیه از جمله تایوان و ۲۰ میلیارد دلار بودجه مرزی گنجانده شده است.

با این حال، ترامپ که نفوذ قابل‌توجهی روی نمایندگان مجلس نمایندگان دارد، ادامه داد: این لایحه هدیه‌ای بزرگ به دموکرات‌ها و آرزوی مرگ برای حزب جمهوری‌خواه است. این لایحه مسئولیت افتضاحی که دموکرات‌ها در حوزه مهاجرتی و مرزی بالا آورده‌اند را از دوش آنها برداشته و آنها را مبرا می‌کند و تمام مسئولیت آن را به گردن جمهوری‌خواهان می‌اندازد.

کد مطلب: 211141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *