۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱
پوتین همچنان روسیه را در مشت دارد

تزار خونسرد کرملین

«ولادیمیر پوتین» همچنان حاکم بلامنازع جمهوری فدراتیو روسیه است. مامور سابق KGB از سال 2000 قدرت مسکو را در مشت دارد. تزار روسی با خونسردی تمام راهبردهایش را به ‌پیش می‌برد.تزار روسی با خونسردی تمام راهبردهایش را به ‌پیش می‌برد. او که سرد و گرم سیاست را با گوشت و خون چشیده؛ خوفناک‌ترین بحران‌ها را پشت سر گذاشته است.
تزار خونسرد کرملین

گروه بین‌الملل – علی ودایع: «ولادیمیر پوتین» همچنان حاکم بلامنازع جمهوری فدراتیو روسیه است. مامور سابق KGB از سال 2000 قدرت مسکو را در مشت دارد. تزار روسی با خونسردی تمام راهبردهایش را به ‌پیش می‌برد. او که سرد و گرم سیاست را با گوشت و خون چشیده؛ خوفناک‌ترین بحران‌ها را پشت سر گذاشته است.

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،برخی گمان می‌کردند جنگ اوکراین کمر روسیه را خورد خواهد کرد ، برخی می‌گفتند که کودتای واگنر منجر به فروپاشی اقتدار کرملین خواهد شد اما همه آنها فراموش کرده بودند که روسیه از ترکش‌های چندین انقلاب مخملی در امان مانده بود. اگرچه راهبردهای پوتین خشونت روسی دارد اما او می‌داند جواب چه کسی را کجا بدهد.
پوتین خیلی آرام به سمت تثبیت جایگاه روسیه در بازنویسی معادلات جنگ سرد در حال حرکت است. درحالی که بیش از 20 ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، ولادیمیر پوتین هنوز از دستیابی به اهداف اصلی خود در این کشور فاصله دارد. با این وجود هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل پوتین بر خاتمه جنگ وجود ندارد، بلکه برعکس او آشکارا معتقد است که زمان در جنگ به نفع اوست و می‌تواند در نهایت علاوه بر اوکراین، حامیان غربی آن را نیز شکست دهد. این در شرایطی است که مساله برگشت خوردن چک کی‌یف برای جنگ با روسیه و مناقشه داخلی جمهوری‌خواهان با دموکرات‌ها هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. علاوه بر همه اینها وضعیت خاورمیانه و جنگ غزه هم مطلوب کرملین است.
پوتین می‌خواهد موتور جنگی ارتش سرخ با حرارت بیشتری حرکت کند. او با تکیه بر فرهنگ مردم روسیه و اوضاع جهانی همه موضوعات را به جنگ میهنی گره زده‌است. رئیس‌جمهوری روسیه برخلاف محاسبات واشنگتن توانست فشارکشنده هزینه‌های جنگ اوکراین و تحریم‌های غربی را دور بزند. پوتین همچنین روی تغییرات مطلوب در چشم انداز ژئوپلیتیک جهانی حساب باز کرده است. آقای تزار با خونسردی تمام ماشه هسته‌ای روسیه با موشک‌های قاره‌پیما را نوازش می‌کند تا به غرب بقبولاند که درباره منافع راهبردی مسکو با کسی شوخی ندارد. در میان تمام آنچه که گفته شد ؛ خستگی اروپا و هزینه‌های سنگین جنگ برای روسیه امتیاز محسوب می‌شود.
روسیه برای جنگ زمستان فعلا مشغول ذخیره‌سازی موشک و تحکیم مواضع است. خونسردی پوتین برگ برنده او در تمام بحران‌هاست. مجادلات داخلی واشنگتن و طلبکاری پرخاشگرایانه کی‌یف وضعیت را به نفع روسیه حفظ خواهد کرد.
رویای روس‌ها بازگشت به پرستیژ شوروی در معادلات روابط بین‌الملل است و هیچ کس جز پوتین نمی‌تواند این آرزو را برای کرملین برآورده کند. در همین چارچوب ، خبرگزاری رویترز به نقل از ۶ نفر که آنها را منابع آگاه معرفی کرد، مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ که وی را دستکم تا سال ۲۰۳۰ در قدرت نگه می‌دارد، شرکت کند؛ موضوعی که کرملین در واکنش به آن تاکید کرد که رئیس دولت هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.
پوتین در آخرین روز سال ۱۹۹۹ سکان ریاست جمهوری را از بوریس یلتسین (نخستین رئیس جمهوری روسیه) تحویل گرفت و تاکنون بیشترین دوره ریاست را نسبت به هر حاکم دیگری از زمان ژوزف استالین رهبر سیاسی دوران شوروی سابق داشته است و حتی دوران خدمت او از لئونید برژنف سیاستمدار و دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سابق که ۱۸ سال طول کشید، فراتر رفته است.
رویترز به نقل از منابعی که به دلیل حساسیت سیاست‌های کرملین خواستند نامشان فاش نشود، افزود: اکنون خبرهایی درباره تصمیم پوتین برای شرکت دوباره در انتخابات مارس ۲۰۲۴ شنیده می‌شود و مشاوران او خود را برای کارزارانتخاباتی و انتخاب پوتین آماده می‌کنند.
پوتین 71 ساله در روسیه از محبوبیت 81 درصدی بهره می‌برد که باتوجه به شرایط حاکم بر مسکو شاید بتوان گفت او با قطعیت در کرملین خواهد ماند. این در شرایطی است که بسیاری از دیپلمات‌های خارجی، عوامل جاسوسی و مقامات می‌گویند انتظار دارند پوتین مادام العمر در قدرت بماند، هنوز به طور رسمی طرح‌های او برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ تایید نشده است.
نکته جالب اینجاست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از اظهارنظر درباره انتخابات 2024 خودداری کرده‌است.
به نوشته خبرگزاری روسی تاس نتظار می‌رود روسیه انتخابات ریاست جمهوری خود را در ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برگزار کند و شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیای پارلمان) در دسامبر ۲۰۲۳ در مورد تاریخ انتخابات، تصمیم‌گیری خواهد کرد. پس از آن، احزاب سیاسی باید پیش از انتخابات نامزدهای خود را معرفی کنندو پوتین این حق را دارد که به دنبال یک دوره دیگر برای ریاست جمهوری باشد اما هنوز تصمیم خود را در این زمینه اعلام نکرده است.
کد مطلب: 205939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *