۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰

پادشاه اردن به محمود عباس هشدار داد

عبدالله دوم پادشاه اردن در امان پایتخت این کشور با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت وگو کرد.
پادشاه اردن به محمود عباس هشدار داد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه مبارک رمضان و گسترش دامنه جنگ در منطقه هشدار داد.

"کایرلو بودانوف" رییس اداره اطلاعات نظامی اوکراین ادعاهای غرب درباره انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و تاکید کرد که این اطلاعات واقعیت ندارند.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تداوم تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه مبارک رمضان هشدار دادند.

پادشاه اردن در این دیدار همچنین درباره تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، خشونت‌های شهرک‌نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی هشدار داد.

عبدالله دوم همچنین بر ضرورت تلاش حداکثری برای دستیابی به آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و حفاظت از جان غیرنظامیان بی‌گناه تأکید کرد.

وی افزود: اردن با هرگونه تلاش برای جدا کردن کرانه باختری و نوار غزه که بخش جدایی ناپذیر یک کشور فلسطینی هستند، مخالفت می‌کند.

محمود عباس هم در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های اردن برای کمک به ملت فلسطین، خواهان آتش‌بس فوری در نوار غزه و محافظت از جان غیرنظامیان شد و از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را برای حمایت و محافظت از ملت فلسطین به عهده بگیرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد: نمایندگان آمریکا، مصر، قطر و «اسرائیل» در پاریس به توافقی درباره چارچوب اصلی توافقنامه اسرا به منظور اعلام آتش‌بس در غزه رسیدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد مطلب: 212300
برچسب ها: محمود عباس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *