۰
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۷

نخستین واکنش ایران به حمله اسرائیل به فلسطینیان در غزه

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت «زخم غزه از حافظه انسان‌های آزاده و ننگ حمایت و سکوت نسبت به کشتار جمعی و نسل‌کشی از پیشانی مدعیان دروغین حقوق بشر پاک نخواهد شد».
نخستین واکنش ایران به حمله اسرائیل به فلسطینیان در غزه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بیش از  ۱۰۰ شهروند فلسطینی که در صف انتظار دریافت کمک های بشردوستانه در خیابان الرشید شهر غزه بودند، بر اثر حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و بیش از ۸۰۰ نفر زخمی شدند». 

 اشغالگران صهیونیست امروز به سمت هزاران شهروند فلسطینی از شمال نوار غزه و از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون که در منطقه «شیخ عجلین» در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند که در آخرین آمار، ۱۰۹ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند.دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه نوشت: «زخم غزه از حافظه انسان‌های آزاده جهان و ننگ حمایت و سکوت نسبت به کشتار جمعی و نسل کشی از پیشانی مدعیان دروغین حقوق بشر در آمریکا و اروپا پاک نخواهد شد».سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه از احتمال افزایش شمار شهدای این حمله خبر داد و از جامعه بین‌الملل خواست این کشتار رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و گذرگاه امن انسان‌دوستانه‌ای را برای انتقال کمک‌ها ایجاد کند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در واکنش به این جنایت گفت: «اسرائیل مرتکب جنایات جنگی متعددی در غزه شده و شرایط غزه شبیه به یک حمام خون است».

جنبش حماس هم از اتحادیه عرب و شورای امنیت خواست جهت اتخاذ تصمیماتی که رژیم صهیونیستی را به متوقف کردن کشتار جمعی و پاکسازی نژادی در غزه ملزم کند، نشست فوری برگزار کنند.

کد مطلب: 212516
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *