۰
دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی اینفلوئنسرها در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی اینفلوئنسرها در اینستاگرام

بازاریابی اینفلوئنسرها در اینستاگرام، روش خوبی برای برندها و کسب‌وکارهاست تا به مخاطبین متعهد و مرتبط و تعداد فالوورهای موردنیاز دست یابند، بدون اینکه مجبور باشند تنها به خرید فالوور اینستاگرام (https://mymember.shop/خرید-فالوور-ایرانی-واقعی) بپردازند. اما بازاریابی اینفلوئنسری چیست؟ هزینه آن چقدر است؟ و چرا باید بخشی از استراتژی اینستاگرام شما باشد؟ ما همه چیزهایی که برای موفقیت در پیدا کردن و کار کردن با اینفلوئنسرها و تولید کنندگان محتوا نیاز دارید را به اشتراک می‌گذاریم، در ادامه این مقاله پاسخ های خود را خواهید یافت.

 

بازاریابی اینفلوئنسری در اینستاگرام چیست؟

بازاریابی اینفلوئنسری یا اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام شامل همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا برای تبلیغ و ترویج محصولات یا خدمات یک برند در یک پلتفرم است. این روش، راهی موثر برای دستیابی به مخاطبین متعهد، معرفی برندتان، و آغاز یک رابطه با مشتریان بالقوه است.

مزایای کلیدی بازاریابی اینفلوئنسری در اینستاگرام از اتصال به مخاطبین بسیار متعهد تا کسب فروش‌های عمده، در اینجا چهار مزیت بازاریابی اینفلوئنسری در اینستاگرام آورده شده است:

  1. مزیت 1: خداحافظی با محتوای تبلیغاتی، چه چیزی همکاری‌ با اینفلوئنسرها را قدرتمند می‌کند؟ یک کلمه: اعتماد. بازاریابی اینفلوئنسری موانع تبلیغات سنتی را از بین می‌برد چون کاربران از یک منبع معتبر (اینفلوئنسرها) در یک پلتفرم صمیمی و واقعی (اینستاگرام) با برند شما آشنا می‌شوند. وقتی یک اینفلوئنسر در یک پست، ریلز یا استوری اینستاگرام، یک محصول یا خدمات را توصیه می‌کند، تاثیری مشابه با توصیه تایید شده از یک دوست دارد. با همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط، کسب‌وکار شما به افرادی که علاقه‌مند به حوزه شما هستند تبلیغ می‌شود، بنابراین آسان‌تر است که یک تاثیر واقعی و دائمی ایجاد کنید! بازدید استوری اینفلوئنسرها بسیار بالا است و رمز موفقیت آنها نیز همین است. اگر شما نیز دوست دارید به چنین جایگاهی برسید، پیشنهاد می کنیم در ابتدای راه از سرویس های خرید ویو استوری اینستاگرام (https://mymember.shop/خرید-ویو-استوری-اینستاگرام) استفاده کنید.
    مزیت 2: دسترسی به مخاطبین بسیار متعهد در حالی که نرخ‌های تعامل در اینستاگرام در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اینفلوئنسرها، به ویژه اینفلوئنسرها نانو و میکرو، همچنان نرخ تعامل قوی‌ای در پلتفرم دارند. بنابراین، دسترسی به مخاطبینی که آن‌ها رشد داده‌اند، می‌تواند به شما در افزایش آگاهی برند و افزایش نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و کلیک‌ها کمک کند. یک راه برای انجام این کار چیست؟ یک پست همکاری که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌ها و ریل‌های فید اینستاگرام را به صورت اشتراکی بازنویسی کنند و با همکاری اینفلوئنسرهایی که جوامع متعهدی در حوزه خود دارند، منتشر کنند.
    مزیت 3: ساخت روابط بلندمدت، تحقیقات نشان میدهد «یک فرد باید حداقل هفت بار یک تبلیغ را ببیند یا بشنود تا تاثیری دائمی ایجاد کند.» بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم که برای مدت طولانی با یک اینفلوئنسر کار کنید.
    مزیت 4: افزایش فروش صنعت بازاریابی اینفلوئنسرها. انتظار می‌رود تا سال 2025 به ارزش 22.2 میلیارد دلار برسد. بنابراین، همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا در حوزه خود فرصتی عالی برای کسب درآمد جدی فراهم می‌کند.

۵ نوع مختلف از اینفلوئنسرها در اینستاگرام برای همکاری

اینفلوئنسرها معمولاً بر اساس تعداد فالوورهایشان در اینستاگرام به پنج دسته مختلف طبقه‌بندی می‌شوند:

  • نانو: ۰ تا ۱۰ هزار دنبال‌کننده
    میکرو: ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده
    میانی: ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده
    ماکرو: ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون دنبال‌کننده
    مگا ماکرو: بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده

هر دسته از اینفلوئنسرها نقاط قوت و ضعف‌هایی دارند، بنابراین تصمیم‌گیری برای اینکه کدام یک برای کمپین بعدی شما مناسب است، می‌تواند بستگی به چندین عامل داشته باشد.

برای مثال، اینفلوئنسرهای ماکرو و مگا ماکرو مخاطبین عظیمی دارند که آنها را انتخاب خوبی برای کمپین‌هایی می‌کند که در آنها آگاهی دسته جمعی کلیدی است.

این اینفلوئنسرها با چهره های معروفشان می‌توانند تنها با ارتباط، تصور یک برند را تغییر دهند.

با این حال، این نفوذ اجتماعی چشمگیر اغلب هزینه‌ای دارد. با قیمت یک پست اسپانسری در اینستاگرام که از هزاران تا ده‌ها هزار دلار متغیر است.

در طرف مقابل، اینفلوئنسرها نانو و میکرو مخاطب کوچکتری دارند، اما اغلب مخاطب هدفمندتری دارند، که آنها را انتخاب خوبی برای برندهایی می‌کند که به دنبال ورود به جوامع فوق تخصصی هستند.

چگونه اینفلوئنسرهای اینستاگرامی مناسب برای برند خود را پیدا کنیم؟

ما پنج مرحله برای کمک به شما در یافتن فرد مورد نیاز با شما به اشتراک می‌گذاریم:

مرحله ۱: اهداف خود را تعریف کنید:

آیا به دنبال ایجاد آگاهی از برند هستید؟ میخواهید فروش را افزایش دهید؟ سرنخ‌های بیشتری تولید کنید؟

فکر کنید چگونه همکاری شما در استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گسترده‌تر شما جای می‌گیرد، و سپس اهداف SMART را تنظیم کنید. تنظیم انتظارات در این مرحله به شما کمک می‌کند تا نتیجه مورد نظر خود را در آینده به دست آورید.

مرحله ۲: اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوایی که درباره برند شما صحبت می‌کنند را زیر نظر بگیرید:

زمانی را برای نظارت مکرر بر پست‌های تگ شده، نظرات، پیام‌های مستقیم و هشتگ‌های برندتان اختصاص دهید تا اینفلوئنسرها و تولید کننده محتوا که در حال حاضر با برند شما تعامل دارند را پیدا کنید. البته، ابتدا باید آنها را بررسی کنید. و اگر برای برند شما مناسب بودند، تایید آنها صادقانه‌تر خواهد بود.

مرحله ۳: به دنبال کسانی باشید که مخاطب هدف شما با آنها تعامل دارد:

یافتن اینفلوئنسرهایی که با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار می‌کنند، گام مهمی در فرآیند جستجو است.

برای این کار، به جامعه موجود خود نگاه کنید. از بین دنبال‌کنندگانتان، ۱۰ تا ۱۵ نفر را که نماینده مخاطب هدف شما هستند، انتخاب کنید و لیست فالویینگ هایشان را بررسی کنید.

چه نوع تولیدکنندگان محتوایی را دنبال می‌کنند؟ حوزه تخصصی آنها چیست؟ آیا هر گونه ترند مشترکی را در محتوای آنها می‌بینید؟ چقدر با برند شما همخوانی دارند؟

مرحله۴: به معیارهای کلیدی عملکرد یک اینفلوئنسر و تولید کننده محتوا نگاه کنید:

ارزیابی معیارهای یک اینفلوئنسر برای تعیین اینکه آیا به شما کمک می‌کنند به اهدافتان برسید، حیاتی است. وقتی یک تولید کننده محتوا را که علاقه‌مند به همکاری با او هستید پیدا کردید، توصیه می‌کنیم قبل از رویکرد همکاری با آنها، کمی تحقیق کنید.

"آیا پر از ربات‌ هستند؟ حساب‌های اسپم؟ این به شما کمک می‌کند تا صداقت جامعه و تعامل آنها را ارزیابی کنید."

بهترین رویه، پیمایش از طریق پست‌های قبلی یک اینفلوئنسر، انجام یک جستجوی گوگل دقیق، و پرس و چو از افرادی که در این رابطه یعنی در صنعت بازاریابی اینفلوئنسرها اطلاعاتی دارند می باشد.

مرحله ۵: از یک پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسرها استفاده کنید:

یافتن همکار مناسب می‌تواند بدون ابزار مناسب مانند یک شغل تمام وقت احساس شود.

چگونه به اینفلوئنسرهای اینستاگرام دسترسی پیدا کنیم؟

پیام اول شما به یک اینفلوئنسر می‌تواند معامله همکاری را شکل دهد یا خراب کند، بنابراین ارزش دارد که زمان اضافی را صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که به شیوه‌ای درست تماس می‌گیرید.

ما چند نکته داریم تا به شما کمک کنیم تا لحن، پیام و سطح حرفه‌ای‌ بودن خودتان را به طور مناسب انتقال دهید:

مرحله ۱: تحقیق برای یافتن جزئیات تماس صحیح:

ابتدا، بررسی کنید که آیا اطلاعات تماس خود را در اینستاگرام قرار داده‌اند. تمام پروفایل‌های تجاری و تولید کننده محتوا اینستاگرام می‌توانند دکمه ایمیل را از پروفایل خود تنظیم کنند، بنابراین می‌توانید مستقیماً از طریق برنامه به آنها ایمیل بزنید. اگر این تنظیم را ندارند، بسیاری از اینفلوئنسرها یک صفحه لینک در بیو دارند که کاربران را به وب‌سایت یا فرم تماس در بلاگ خود هدایت می‌کنند.

مرحله ۲: ایمیل همیشه بهترین راه برای اولین تماس است:

اگر می‌توانید یک آدرس ایمیل برای اینفلوئنسر خود پیدا کنید، ما توصیه می‌کنیم که به جای هر نوع دیگری از تماس، ایمیلی به آنها ارسال کنید. این کار حرفه‌ای است و به شما امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری در مورد برند و ماموریت کمپین خود به اشتراک بگذارید. اگر نتوانستید ایمیلی پیدا کنید، می‌توانید یک DM ارسال کنید (دایرکت بدهید). فقط به خاطر داشته باشید که همیشه حرفه‌ای باشید، از نام اول آنها استفاده کنید (به جای نام کاربری اینستاگرام)، و بلافاصله ایمیل خود را به عنوان نقطه تماس ارائه دهید.

مرحله ۳: خودتان، نقشتان و برندی که برای آن کار می‌کنید را معرفی کنید:

چه شما بنیان‌گذار، مدیرعامل، سرپرست بازاریابی یا مدیر رسانه‌های اجتماعی باشید، مطمئن شوید که خودتان را معرفی کنید. به این ترتیب، آنها دقیقاً می‌دانند با چه کسی صحبت می‌کنند و ممکن است اعتماد بیشتری کسب کنند و در مورد کمپین آینده سوالات بیشتری بپرسند.

مرحله ۴: در مورد کمپین صحبت کنید و دلیل اینکه چرا ایشان به عنوان اینفلوئنسر انتخاب خوبی برای شماست، اطلاعات به او ارائه دهید:

به یاد داشته باشید که در مورد کمپین صحبت کنید (حتی اگر هنوز در حال تنظیم باشد!) و هدفی که کمپین در صدد دستیابی به آن است. همچنین توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید ایشان برای کمپین شما مناسب است. در ایمیل‌های خود تا جایی که می‌توانید شفاف باشید تا همه از ابتدا در مورد پروژه واضح اطلاعات داشته باشند.

مرحله ۵: در مورد بودجه مذاکره کنید:

حالا که چند نفر از آن ها را شناسایی کردید و دوست دارید با چند اینفلوئنسر کار کنید، وقت آن است که در مورد پول صحبت کنید! بیشتر اینفلوئنسرها یک نرخنامه یا یک لینک با نرخ‌های مشخص برای مطالعه ی شما ارائه می‌دهند. به خاطر داشته باشید که نرخ‌ها می‌توانند نوسان داشته باشند. پس برای مذاکره در مورد هزینه بر اساس بودجه و تحویل‌های مورد انتظار خود آماده باشید. زمانی که هزینه توافق شد، باید قراردادی ایجاد کنید که شامل تمام اطلاعات مربوطه باشد، از جمله:

  • پرداخت: چقدر پرداخت خواهد شد؟ چه زمانی پرداخت خواهد شد؟ آیا انگیزه‌های دیگری به جز پول نقد، مانند محصولات رایگان وجود دارد؟
    موارد توجیهی: آیا به آنها سوالات متداول، توضیحات محصولاتتان و راهنمای کپشن ارائه می‌کنید؟
    تحویل‌های محتوایی: آیا آنها پست‌های فید، ریلز ها، استوری های اینستاگرام را ایجاد خواهند کرد؟ چه تعداد؟
    مهلت‌ها: چه زمانی باید محتوای خود را برای تایید شما ارسال کنند؟ چه زمانی باید محتوای خود را پست کنند؟
    فرآیند تایید برای تحویل‌ها: درچه مدت زمانی بعد بازخورد شما خدماتشان را ارائه خواهند داد؟ فرآیند تایید کار آنها چگونه خواهد بود؟
    طول قرارداد: کمپین یا همکاری چقدر طول خواهد کشید؟
    حقوق استفاده: آیا از محتوای آنها برای اهداف تبلیغاتی یا در سایر پلتفرم‌ها استفاده خواهید کرد؟ چه مدت محتوای آنها را استفاده خواهید کرد؟
    بند انحصاری: آیا آنها می‌توانند در طول کمپین با رقیب شما همکاری کنند؟
    بند لغو: در شرایطی و با چه الزاماتی توافق های صورت گرفته لغو خواهد شد.

 

اینفلوئنسرها چقدر شارژ می‌کنند؟

از آنجایی که صنعت اینفلوئنسرها هنوز نسبتاً جدید است، متاسفانه هیچ قانون قیمت‌گذاری یکسان و جامعی وجود ندارد.

برای مثال، اگر از یک تولید کننده محتوا بپرسید چقدر پول از برندها برای پست‌های اسپانسری دریافت می‌کنند، ممکن است شاهد دامنه‌ای از پاسخ‌ها در سراسر دنیا باشید.

با این حال، بسیاری از بازاریابان دیجیتال به قانون ۲۵۰-۴۵۰ دلار به ازای هر ۱۰ هزار دنبال‌کننده به عنوان نقطه شروع، پایبند هستند.

همچنین نرخ‌های تولید کننده محتوا را هم باید در نظر بگیرند. عوامل موثر بر نرخ‌های تولید کننده محتوا عبارتند از:

  • دسترسی و تعامل یک اینفلوئنسر: هرچه نرخ تعامل بالاتر باشد، شارژ مالی بیشتری انتظار خواهد داشت.
    نوع محتوای گنجانده شده در دامنه کار: یک ریلز اینستاگرام یا کاروسل ممکن است بیشتر از یک پست فید استاندارد هزینه داشته باشد.
    مقدار زمان و منابع مورد نیاز برای ایجاد محتوا: این مورد شامل تصاویر، تغییرات احتمالی لباس، و غیره می‌شود.
    طول کمپین: اینفلوئنسر پیش بینی می کند چه مقدار پست و استوری در مورد یک محصول یا خدمات شما ارسال کند.
    حقوق استفاده: این مورد شامل حق و حقوق شما برای استفاده مجدد از محتوای تولید شده برای سایت برند، تبلیغات، یا سایر پلتفرم‌ها می‌شود.

منبع:

https://mymember.shop

کد مطلب: 213823
برچسب ها: اینفلوئنسر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *