۰
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

حمایت از اوکراین دردسرساز شد

اختلاف میان نمایندگان آمریکا بالا گرفت
 جمهوری‌خواهان، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا را تهدید کرده اند که در صورت ارائه کمک به اوکراین, او را از قدرت برکنار خواهند کرد.
حمایت از اوکراین دردسرساز شد

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا ،یکی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره گفت، مایک جانسون، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا «متعهد» به ارائه کمک‌های اوکراین در صحن مجلس است اما این کار احتمالاً باعث شورش در داخل کابینه او خواهد شد و به قیمت شغلش تمام می شود.

دان بیکن افزود که دموکرات ها از جانسون حمایت خواهند کرد تا بودجه اضافی برای کمک به اوکراین مطرح شود.

وی ادامه داد:جانسون مصمم به اولویت دادن کمک به اوکراین پس از آغاز به کار دوباره کنگره است.

روسیه از کی‌یف خواست تا رئیس سرویس امنیت SBU و همه مقام‌های اوکراینی را که مرتکب اقدامات تروریستی شده‌اند، به مسکو تحویل دهد.

با این حال، او اذعان کرد که این اقدام احتمالاً منجر به برکناری رییس مجلس جمهوری‌خواه اهل لوئیزیانا خواهد شد.

جانسون هفته گذشته با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو کرد تا بر حمایت خود از این متحد جنگ‌زده تاکید کند.

جمهوریخواهان علناً جانسون را تهدید کرده اند که در صورت ارائه کمک به اوکراین, او را از قدرت برکنار خواهند کرد. با توجه به اکثریت ۲۱۷ به ۲۱۳ حزب جمهوری خواه در کنگره, جانسون شانس کمی برای جلوگیری از شورش دارد.

در ماه اکتبر، مت گاتز نماینده جمهوری خواه از فلوریدا و هفت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با یک بلوک قوی از دموکرات‌ها متحد شدند تا کوین مک کارتی (جمهوری خواه اهل کالیفرنیا) را ریاست کنگره برکنار کنند.

این در واکنش به فشار مک کارتی برای اصلاح هزینه‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا بود.

اما چند تن از دموکرات‌ها اعلام کرده اند که در صورت شورش علیه جانسون به‌ویژه در مورد اوکراین, از وی حمایت خواهند کرد. برخلاف جانسون، مک کارتی رابطه ضعیفی با دموکرات‌های مجلس نمایندگان داشت.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا در ماه اوت گذشته از کنگره درخواست کمک مجدد به اوکراین کرده بود، اما کنگره ماه ها است که موافقت با این درخواست را به تعویق انداخته است.

ماه گذشته، سنا یک بسته الحاقی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین است. کی یف در حال حاضر در میدان جنگ به دلیل کمبود مهمات با شکست های متوالی مواجه است.

به گزارش ایرنا, ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته گفت که اگر کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف نرسد، ارتش کشورش مجبور خواهد شد در مقابل روسیه عقب‌نشینی کند.

در همین حال، الکساندر سیرسکی که به تازگی به ریاست ستاد مشترک ارتش اوکراین منصوب شد، گفت: روسیه شش برابر نیروهای اوکراینی در خط مقدم قدرت آتش دارد و این برتری قدرت نظامی باعث تلفات نیروها و از دادن مواضع ما می‌شود.

اوکراین از کنگره آمریکا خواسته است تا بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای کی یف را تصویب کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در حالیکه ارائه بسته‌های کمکی واشنگتن به کی‌یف به علت مخالفت کنگره به بن بست رسیده، گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد اوکراین در جنگ شکست بخورد.

مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهان کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را مسدود کرده و دولت جو بایدن هشدار داده است که بسته اخیر ۳۰۰ میلیون دلاری تنها چند هفته دوام خواهد آورد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما مصمم هستیم تا منابع مورد نیاز اوکراین را برای مقاومت در برابر تجاوزات روسیه فراهم کنیم.

واشنگتن هفته گذشته از یک بسته ۳۰۰ میلیون دلاری کمک به اوکراین خبر داد، اما آستین گفت که این کمک تنها به دلیل صرفه جویی در خریدهای اخیر امکان پذیر شد.

کد مطلب: 214026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *