۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵

روایت فایننشال‌تایمز از هشدار جدی بلینکن به کشورهای اروپایی

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی نسبت به حمایت "نگران کننده" چین از روسیه به همتایان غربی خود هشدار داده است.
روایت فایننشال‌تایمز از هشدار جدی بلینکن به کشورهای اروپایی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت که وزیر امور خارجه آمریکا در جریان اجلاس اخیر وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو با هشدار به متحدان اروپایی کشورش مدعی شد که چین حمایت از صنایع و بخش نظامی روسیه را تشدید کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا از اسرائیل خواست که برای جان انسان ها ارزش قائل شود و جریان کمک به غزه را افزایش دهد.

این روزنامه انگلیسی به نقل از سه مقام آگاه نوشت که آنتونی بلینکن از دیدارهای اخیر با وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و ناتو استفاده کرد تا هشدار دهد که پکن "در مقیاس نگران کننده‌ای" در حال کمک به مسکو و ارائه "ابزار، دانش و تخصص فنی" به این کشور است.

آنها به نقل از بلینکن گفتند که کمک ها به ویژه بر تولید تجهیزات نوری و پیشرانه ها و بخش فضایی روسیه متمرکز که به ادعای او "نه تنها به تجاوز روسیه به اوکراین کمک، بلکه سایر کشورها را نیز تهدید می کند. "

یکی از این افراد گفت، بلینکن در تمام جلسات وزیران امور خارجه ناتو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۶ فروردین)، نگرانی‌های خود را در مورد چین مطرح کرد.

به نوشته فایننشال تایمز، کشورهای غربی ده‌ها دور تحریم علیه روسیه اعمال کرده ‌اند تا اقتصاد این کشور را فلج کرده، مسکو را از تامین تجهیزات نظامی محروم و جنگ دو ساله علیه اوکراین را متوقف کنند.

اما مسکو توانسته اقتصاد خود را سرپا نگه دارد و به لطف تجارت گسترده با چین، واردات کالاهای دو منظوره از کشورهای ثالث و واردات مستقیم اقلام نظامی از کشورهای دیگر، صنایع دفاعی خود را گسترش دهد.

تجارت چین با روسیه از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از دو برابر شده و از ۱۰۸ میلیارد دلار به ۲۴۰ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی رسیده است.

پکن حمایت نظامی از روسیه را انکار و غرب را متهم کرده که بر آتش جنگ می دمد.

کد مطلب: 214282
برچسب ها: بلینکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *