۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴

برگزاری مانور مدیریت شرایط اضطراری در بزرگترین اسکله نفتی کشور

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ از برگزاری موفق مانور پدافندغیرعامل مشترک به منظور مدیریت شرایط اضطراری و مدیریت بحران در بزرگترین اسکله نفتی کشور خبر داد.
برگزاری مانور مدیریت شرایط اضطراری در بزرگترین اسکله نفتی کشور

به گزارش مردم سالاری آنلاین، عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران امروز در مانور مدیریت شرایط اضطراری در پایانه نفتی خارگ، اظهار داشت: برگزاری مانورها و تمرین‌های شرایط اضطراری بر اساس نتایج شناسایی و ارزیابی خطرات و ریسک‌ها و تهدیدهای به‌روز، رمز موفقعیت سازمان در افزایش توانایی مقابله با شرایط اضطراری و کاهش تبعات هر نوع حادثه است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ افزود: با این هدف و مطابق برنامه، مانورها و تمرین‌های سالیانه، تمرین عملی وقوع شرایط اضطراری بر روی نفتکش در بزرگترین اسکله نفتی کشور با موفقیت انجام شد و نقاط قابل بهبود به منظور افزایش شاخص‌های عملکردی کشف و اقدامات اصلاحی لازم تعریف و صادر شد.

غریبی تاکید کرد: در این مانور علاوه بر تمرین ارتباطات درون سازمانی در شرایط اضطراری، ارتباطات برون سازمانی با ارگان‌های مسؤول به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کنترل هر چه موثرتر شرایط اضطراری تمرین و اجرا شد.

میری، رییس پایانه نفتی خارگ نیز به تشریح سناریو مانور پرداخت و اظهار داشت: مانور مقابله با حمله ریزپرنده به نفتکش در حال بارگیری با اطلاع‌رسانی به مسؤولین مربوطه طبق دستورالعمل‌های شرایط اضطراری آغاز شد و پس از اعلام کاپیتان نفتکش، تیم‌های مقابله بر روی اسکله اقدامات لازم برای حفاظت از تاسیسات را شروع کرده و یدک‌کش‌های آتش‌خوار برای جدا کردن و اطفا حریق نفتکش به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نیروهای نظامی آتش‌سوزی ناشی از برخورد یک ریزپرنده با مخازن سمت چپ نفتکش دچار حریق شده و به همین منظور قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه برای ایجاد امنیت عملیات و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محل اعزام و عملیات با کنترل‌های مناسب با کمترین میزان خسارت مهار شد.مانور مدیریت شرایط اضطراری با حضور فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ با مشارکت پایانه نفتی خارگ، ناوتیپ ذوالفقار سپاه جزیره خارگ و دیگر نهادهای متولی برگزار شد.

کد مطلب: 214307
برچسب ها: مانور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *