۱
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶

راهنمایی خرید کولر گازی گری

راهنمایی خرید کولر گازی گری

شرکت گری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیستم‌های سرمایشی شناخته می‌شود. امروزه محصولات متنوعی از برند گری در بازار ایران عرضه شده‌است. جالب است بدانید بسیاری از کولرگازی‌های برندهای مختلف، از قطعات و کمپرسور شرکت گری استفاده می‌کنند. این برند مشهور انواع کولر گازی ایستاده، دیواری، داکت، پنجره‌ای، داکت اسپلیت و انواع سیستم‌های تهویه را تولید و به بازار عرضه کرده‌است. در این مطلب راهنمای جامعی برای خرید کولر گازی گری ارائه خواهیم کرد تا بتوانید خریدی متناسب با نیاز خود داشته باشید.

کدام مدل کولر گازی برند گری برای شما مناسب است؟

برای این‌که به این سوال پاسخ دهید، باید به شرایط فضای مورد نظر، متراژ محیط، نوع کندانسور، نوع کمپرسور و نوع عملکرد کولر توجه داشته باشید. گفته می‌شود برای هر متر مربع از فضا نیاز به تقریبا 600 BTU/hr  ظرفیت از کولر گازی وجود دارد؛ برای مثال، اگر یک اتاق دوازده متری دارید، نیازبه کولرگازی با ظرفیت تقریبی 7200 BTU/hr خواهید داشت. اگر قصد استفاده از کولر گازی در فصل زمستان را هم دارید، باید انواع دوگانه کولر که گرمایشی و سرمایشی هستند را انتخاب کنید.

چه تفاوتی بین کولر گازی گری با برندهای دیگر وجود دارد؟

هنگام خرید کولر گازی گری، بسیاری از افراد به‌دنبال یافتن تفاوت برند گری با سایر برندهای موجود در بازار هستند. برند گری یک برند چینی است که در سال 1991 فعالیت خود را آغاز کرد. این برند امروزه هم در ایران و هم در جهان به یک برند مشهور تبدیل شده‌است. برند گری تنوع مدل بالایی داشته و به‌همین دلیل پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران است؛ از سویی دیگر کیفیت بالای دستگاه در کنار قیمت مناسب آن، باعث شده تا محصولات این برند محبوبیت بسیار بالایی داشته باشند.

برای خرید کولر گازی ایستاده، دیواری، اسپلیت، پرتابل و ... می‌توانید به نمایندگی این مجموعه به نام فروشگاه تهویه گری ایران مراجعه کنید. این مجموعه به‌عنوان نماینده معتبر برند گری فعالیت می‌کند و سابقه 11 سال فعالیت را در حوزه فروش کولر گازی گری و سایر محصولات این برند دارد. فروشگاه تهویه گری ایران سعی کرده تا تمامی مدل‌های کولر گازی برند گری را با قیمتی معقول به دست مشتریان برساند و بهترین خدمات پس‌ازفروش را به آن‌ها ارائه کند.

انواع کولر گازی برند گری

نوع کولر گازی باید باتوجه‌به شرایط و نوع نیاز شما انتخاب شود. کولر گازی‌های برند گری در اشکال و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند و هرکدام دارای ویژگی‌های مخصوص‌به خود هستند. در این قسمت سه مدل اصلی را بررسی خواهیم کرد.

کولر گازی ایستاده

کولر گازی گری مدل ایستاده در دو نوع ثابت و پرتابل یا همان قابل حمل، در بازار وجود دارد. نوع ثابت این مدل کولر گازی بیشتر برای سالن‌های بزرگ اداره‌ها مناسب است؛ اما مدل پرتابل آن برای منازل استفاده می‌شود. درصورتی‌که امکان نصب کندانسور بزرگ را در خارج از خانه ندارید و نمی‌توانید تاسیسات اسپلیت را در داخل منزل نصب کنید، مدل ایستاده کولر گازی به شما پیشنهاد می‌شود. کولرهای پرتابل می‌توانند هوای گرم را از مسیر پنجره خارج کنند.

کولر گازی مدل پنجره‌‌ای

کولرهای گازی مدل پنجره‌‌ای نسبت‌به سایر مدل‌های این برند، قیمت کمتری دارند؛ اما نکته مهم اینجاست که مصرف برق این مدل خیلی زیاد است. برای نصب این مدل کولر گازی گری، باید ابعاد پنجره مورد نظر  را به‌‌طور دقیق اندازه‌گیری کرد. مدل‌های پنجره‌‌ای نیازی به سیستم لوله‌کشی نداشته و صرفا با یک سیم به برق متصل می‌شوند.

اسپلیت

اگر مستاجر هستید و اجازه تعمیرات برای نصب را ندارید، باید یکی از دو مدل کولر گازی پنجره‌‌ای یا ایستاده را انتخاب کنید؛ اما اگر اجازه نصب تجهیزات را دارید، مدل اسپلیت انتخاب بهتری است. اسپلیت‌ها از دو بخش پنل و پکیج کندانسور_کمپرسور تشکیل شده‌اند که یکی در داخل و یکی در بیرون قرار می‌گیرد. این دو بخش با کمک لوله‌های مسی به یکدیگر وصل شده‌اند. مدل اسپلیت قیمت بیشتری نسبت‌به مدل پرتابل و پنجره‌‌ای دارد؛ اما مصرف برق آن بسیار بهینه و مناسب است. مزیت دیگر مدل اسپلیت، سروصدای کمتر آن نسبت‌به سایر مدل‌های کولر گازی گری است. کولرهای اسپلیت را باید با کمک یک نصاب ماهر در محل مناسبی نصب کرد. برای خرید انواع کولر گازی برند گری می‌توانید به فروشگاه تهویه گری ایران مراجعه کنید. این مجموعه، به‌عنوان نماینده رسمی برند گری در ایران فعالیت می‌کند.

توجه به میزان پرتاب باد

منظور از پرتاب باد، قدرت انتقال هوای سرد و گرم در کولر است. کولر باید پرتاب باد مناسبی داشته باشد تا هوای فضای مورد نظر را تهویه کند. بهتر است پرتاب باد کولر حداقل 10 متر در نظر گرفته شود تا بتوان از آن انتظار تهویه مطبوع داشت. برخی از مدل‌های کولر گازی گری می‌توانند جریان هوا را در دو جهت چپ و راست انتقال دهند. این مدل کولرها بهتر از مدل‌هایی هستند که صرفا به‌شکل مستقیم جریان هوا را جابه‌جا می‌کنند. جالب است بدانید برخی مدل‌های جدید هنگام حضور افراد، جریان باد را به سمت آن‌ها تنظیم می‌کنند؛ از طرفی هنگامی که فردی در محیط نباشد، جریان هوا را با حداقل قدرت و به‌شکل پراکنده پخش می‌کنند. با این سیستم پخش جریان هوا، کولر به‌شکل هدفمندتری کار می‌کند و همچنین مصرف برق به شکل بهینه‌تری تنظیم می‌شود.

کلام آخر

برند گری یکی از بهترین برندهای حال‌حاضر در بازار است که انواع محصولات سرمایشی را تولید می‌کند. اگر به فکر خرید کولر گازی گری هستید، در این مطلب راهنمایی جامع راجع‌به این موضوع ارائه کردیم. با خواندن این مطلب می‌توانید انتخابی متناسب با نیاز و شرایط خود داشته باشید. فروشگاه تهویه گری ایرانیان معتبرترین نماینده گری در ایران است که می‌توانید انواع محصولات این برند مشهور را از آن خریداری کنید. این مجموعه در شهرستان بانه واقع شده و 11 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد. در فروشگاه تهویه گری ایرانیان، می‌توانید انواع محصولات برند گری را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و بالاترین کیفیت خریداری کنید. فروشگاه تهویه گری ایرانیان تمامی محصولات خود را با ضمانت و خدمات پس‌ازفروش به مشتریان عرضه می‌کند؛ از این‌رو مشتریان می‌توانند محصولات مورد نظر خود را با خیال راحت و تضمین کیفیت خریداری کنند.

کد مطلب: 214709
برچسب ها: کولر گازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *