۰
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۴
«مردم سالاری» واکنش‌ها به عمليات «وعده صادق» را بررسی کرد

وحدت گروه‌های سياسی در حمايت از «وعده صادق»

بامداد 26فروردين ايران صدها موشک و پهپاد را از خاک خود راهي اهدافي معين در سرزمين‌هاي اشغالي کرد. اين اقدام ايران در پاسخ به حمله موشکي نظاميان صهيونيست به ساختمان کنسولگري جمهوري اسلامي در دمشق بود که منجر به شهادت دو مستشار ارشد ايراني و همراهان آنان شده بود.
وحدت گروه‌های سياسی در حمايت از «وعده صادق»
گروه سياسي- خاطره ميرزا: بامداد 26فروردين ايران صدها موشک و پهپاد را از خاک خود راهي اهدافي معين در سرزمين‌هاي اشغالي کرد. اين اقدام ايران در پاسخ به حمله موشکي نظاميان صهيونيست به ساختمان کنسولگري جمهوري اسلامي در دمشق بود که منجر به شهادت دو مستشار ارشد ايراني و همراهان آنان شده بود. با گذشته دو روز از عمليات سپاه پاسداران که با نام وعده صادق شناخته مي‌شود، واکنش‌ سياسيون به اين اقدام همچنان ادامه دارد.
نتيجه راه مجاهدانه
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،روز گذشته (دوشنبه) مشاور رهبري انقلاب اسلامي به عمليات موشکي و پهپادي ايران در پاسخ به حمله نظاميان صهيونيست به ساختمان کنسولگري ايران در دمشق واکنش نشان داد. علي لاريجاني در حساب کاربري خود در شبکه اجتماعي ايکس با بازنشر توئيت يحيي ابوزکريا روزنامه‌نگار جهان عرب‌ که از ايران براي پاسخ‌دهي به حمله تروريستي صهيونيست‌ها در دمشق قدرداني کرده است، نوشت: «نتيجه راه مجاهدانه انقلاب اسلامي».
عملياتي بي سابقه و غرورآفرين
مجلس خبرگان رهبري نيز در پيامي از تحقق اقدام تلافي‌جويانه ايران حمايت و قدرداني کرد. در پيام مجلس خبرگان رهبري آمده است: «عمليات بي سابقه و غرورآفرينِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پاسخ به تجاوزات و تعدي رژيم صهيونيستي به بخش کنسولي سفارت جمهوري اسلامي در دمشق، تصميمي شجاعانه، قابل تحسين و در خور تقدير است.
اين اقدام ارزشمند و وعده صادق در وهله نخست، استفاده از حق قانوني دفاع مشروع جمهوري اسلامي در تنبيه متجاوز بود، اما در واقع روح تازه‌اي در جبهه مقاومت و تحقق آزادي قدس شريف دميد و اين درس را به رژيم نامشروع اسرائيل و حاميان آن داد که در صورت تکرار اقدامات تروريستي و خرابکارانه خود عليه شخصيت‌ها و منافع جمهوري اسلامي با پاسخي سخت‌تر مواجه خواهد شد.
مجلس خبرگان رهبري، ضمن شکرگزاري به درگاه خداوند متعال براي اين پيروزي ارزشمند و قدرداني از کليه نيروهاي مسلح به ويژه سپاه پاسدران انقلاب اسلامي، ياد بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي را که افتخار و سربلندي امروز ايران عزيز با نهضت الهي خويش اين عزت و سرافرازي را براي مردم اين سرزمين به ارمغان آورد گرامي مي‌داريم و تدبير حکيمانه خلف صالح ايشان حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مد ظله العالي را ارج مي‌نهيم.»
اراده قوي جمهوري اسلامي
در انتقام از مجرمان
وزير کشور دولت سيزدهم با صدور پيامي از نيروهاي مسلح به دليل عمليات موفقيت آميز «وعده صادق» تقدير کرد. در متن پيام احمد وحيدي آمده بود که: «عمليات وعده صادق» غيورمردان نيروهاي مسلح که در پاسخ به حمله وحشيانه رژيم غاصب صهيونيستي به کنسولي ايران در سوريه و شهادت چند تن از فرماندهان و مستشاران نظامي کشورمان انجام شد، اراده قوي جمهوري اسلامي در انتقام از مجرمان را به منصه ظهور گذاشت. عمليات تنبيهي که در پي فرمان رهبر معظم انقلاب انجام شد؛ پيام اين عمليات، مقابله با عامل اصلي بي‌ثباتي در منطقه و همچنين پرچمداري ايران در حمايت از جبهه مقاومت و مستضعفان عالم است.
پاسخي محدود و در چارچوب
دفاع مشروع
اسحاق جهانگيري، معاون اول دولت دوازدهم نيز در ديدار با اعضاي سازمان جوانان حزب سازندگي ايران اسلامي با اشاره به پاسخ موشکي و پهپادي جمهوري اسلامي ايران به رژيم صهيونيستي گفت: پس از هفتم اکتبر سال گذشته، با تدابير رهبري انقلاب، جمهوري اسلامي ايران با اتخاذ يک سياست هوشمندانه در عين اعلام حمايت معنوي از مقاومت مردم فلسطين در برابر رژيم اسرائيل، بر عدم مداخله در عمليات طوفان الاقصي تاکيد کرد. با اين وجود، متاسفانه اين رژيم به تداوم اقدامات شرارت آميز عليه نيروهاي ايراني در سوريه ادامه داد و در نهايت در جنايتي که نقض آشکار حقوق بين‌الملل بود، با هدف قرار دادن کنسولگري ايران در دمشق و شهادت 7 نظامي و مستشار ايراني، چاره‌اي جز پاسخ براي ايران باقي نگذاشت. به اين علت همگان بر ضرورت پاسخ حساب شده با هدف اجتناب از گسترش جنگ در منطقه تاکيد کردند و اين پاسخ به صورت محدود و در چارچوب دفاع مشروع صورت گرفت.
هماهنگي‌ ميان ميدان و ديپلماسي
دبيرکل جامعه اسلامي مديران در پيامي به مناسبت پاسخ ايران به جنايت اسرائيل، تاکيد کرد که هماهنگي‌هاي انجام شده ميان ميدان و ديپلماسي خارجي موثر واقع گرديده بود و جلوه‌هاي پيروزمندي را صد چندان کرد.
در متن پيام محمد ناظمي اردکاني آمده است: عمليات پيروزمندانه ايران اسلامي عليه مواضع نظامي اسرائيل غاصب، موجي از شادماني، غرور و افتخار به همراه داشت. اين عمليات که در نوع خود بي‌نظير بود با دقت هرچه تمام‌تر اهداف نظامي اسرائيل غاصب را مورد هدف قرار داد، به ويژه مقري که از آ نجا کنسولگري ايران در دمشق را مورد هدف قرار داده بود ، علي رغم اينکه مي‌توانست کليه اهداف اقتصادي و تجمعي دشمن را مورد تهاجم  قرار دهد. اين عمليات نشان داد که دشمن به شدت آسيب پذير است و علي رغم در اختيار داشتن آخرين تجهيزات پدافندي عاجز از دفاع خود مي‌باشد و هر زمان که بخواهد مانند گذشته دست به شرارت و ترور در  هرنقطه‌اي از جهان بزند و تهديدي براي منافع و مصالح ايران عزيز باشد با شدت بيشتر تلافي خواهد شد و بعد از اين ديگر امنيت نخواهد داشت.
نشان دادن اقتدار ايران در وعده صادق
موسي غضنفرآبادي، نماينده مجلس نيز تاکيد کرد: عمليات وعده صادق براي تامين امنيت مردم و و کشورمان و سربلندي و نشان دادن اقتدار ايران انجام شد تا کسي ديگر به خودش جرات ندهد که به خاک ايران حمله و تجاوز کند.
شکستن هيمنه پوشالي صهيونيست‌ها
جامعه روحانيت مبارز در پي عمليات افتخارآميز وعده صادق بيانيه‌اي منتشر کرده است؛ در متن اين بيانيه آمده است که:  بامداد يکشنبه 26/01/1403 جهانيان شاهد عملياتي شجاعانه و افتخارآميز عليه پايگاه‌ها و تأسيسات نظامي ـ اطلاعاتي رژيم جنايتکار صهيونيستي بودند. عملياتي که در پاسخ به شرارت‌ها و ماجراجويي‌هاي رژيم جعلي صهيونيستي به‌ويژه در به شهادت رساندن جمعي از فرمانده‌هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حمله به کنسولگري ايران اسلامي در دمشق انجام شد. ارزشمندي اين اقدام رزمندگان اسلام نه‌فقط به شکستن هيمنه پوشالي صهيونيست‌ها و اعاده‌ي حق دفاع مشروع و تنبيه صهيونيست‌هاي شرور، بلکه به پيوند آن به ايمان، اخلاص و رشادت برآمده از فرهنگ ديني و جهادي است. جامعه روحانيت مبارز با حمد و شکر الهي از اين عنايت بزرگ به امت اسلامي و ملّت شريف ايران، از رزمندگان اسلام که با شجاعت و درايت جهادي اين حماسه به دست آنان رقم خورد، تقدير و تشکر نموده و بازوي قدرتمند آنان را مي‌بوسد.
کد مطلب: 214690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *