۱
۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۲

بادامچيان: با انتقاد نكردن از احمدي نژاد "خوش بدرقه " باشیم

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی درباره وضعیت اصول گرایان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر در مراحل اولیه انتخابات هستیم و برخی افراد برای كاندیداتوری مطرح می‌شوند و درباره آن‌ها صحبت می‌شود و برخی در حال تصمیم گیری و گفتگو هستند و افرادی هم در این زمینه اعلام موضع می‌کنند.
ايلنا: اسدالله بادامچیان با اشاره به جدی شدن بحث‌های انتخاباتی در اواخر فروردین، اظهار داشت: همه اصولگرایان معتقد هستند بهترین راه برای همه وحدت و ائتلاف است و چون بالاخره باید یک نفر رییس جمهور شود، هر چه جلو برویم بحث‌های ائتلاف و وحدت جدی‌تر می‌شود.
وی با ذکر اینکه من به همه جریانات اصولگرایی خوش بین هستم، افزود: به نظر من امکان ائتلاف در بین اصول گرایان وجود دارد ولی این بسته به تصمیمات آن‌ها در ماه‌های آینده است.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به معرفی آل اسحاق به عنوان کاندیدای این حزب، تصریح کرد: نامزد ریاست جمهوری باید واجد شرایطی که در اصول ۱۱۵، ۱۲۱ و ۱۲۲ قانون اساسی آمده است، باشد.
وی در توضیح شرایط ریاست جمهوری گفت: رجل مذهبی و سیاسی بودن غیر از مذهبی بودن صرف است و به این معنی است که فرد باید چهره برجسته مذهبی و سیاسی باشدو از آن طرف واجد حسن شهرت و توان مدیریتی بالا باشد و طبق اصل ۱۲۲ نیز باید وقف خدمت به ملت و کشور بوده و پاسخگوی ملت و رهبر باشد.
بادامچیان با اشاره به شرایط تحریم آمریکا و مشکلات اقتصادی به وجود آمده، اظهار داشت: در این شرایط هر فرد که کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود باید دارای تخصص اقتصادی باشد تا بتواند اقتصاد مقاومتی را اجرا کند و در این شرایط که استکبار می‌کوشد برای ما مشکلاتی را به وجود آورد بتواند کشور را به خوبی اداره کند.
وی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید اصل ۴۴ را به خوبی اجرا کند و به سند چشم انداز ۲۰ ساله پایبند باشد.
قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که در صورت اجماع اصول گرایان بر کاندیدای دیگری، از کاندیدای انتخابی آن‌ها حمایت خواهند کرد، گفت: اصول اصولگرایان این است که در بین صالحین اصلح و شخصی که می‌تواند در شرایط فعلی انجام وظیفه کند را انتخاب کنند.
وی در پاسخ به اینکه طیف موسوم به دولت را اصولگرا می‌دانید، اظهار داشت: اصول گرایان طیف بزرگی هستند و انواع سلیقه‌ها و افراد در این طیف وجود دارند و هر کس که به اصول اصلی نظام و جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه عادل و مردمی بودن نظام پایبند باشد در این مجموعه جا می‌گیرد.
بادامچیان با اشاره به موضوع جدایی جریان موسوم به انحرافی و اصول گرایان تصریح کرد: این جدایی مسیر از زمانی شروع شد که بحث مکتب ایرانی و مباحث دیگر خارج از مبانی اصول گرایی مطرح شد و دیدی انحرافی به وجود آمد و تنها فرهنگ ایرانی ایجاب می‌کند حرفی مستقیم گفته نشود و به قول معروف کنایه و اشاره گویا‌تر است.
وی درباره میزان اقبال احتمالی مردم از این جریان در انتخابات اظهار داشت: هر مجموعه‌ای جایگاهی دارد ولی باید دید آیا این جایگاه مورد قبول ملت است یا نه که طبعا یک جریان انحرافی مورد قبول مردم نیست؛ هر چند برخی می‌گویند جریان انحرافی یک امر موهوم است و وجود ندارد، باید پرسید که چرا مردم قائل به این معنی هستند و بهتر است به جای اینکه قضاوت ملت با بصیرت را موهوم بخوانند مسیر خود را تغییر دهند.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره حمایت رییس جمهور از یک جریان خاص در انتخابات، گفت: آقای رییس جمهور فقط چند ماه دیگر مهمان ملت هستند و اجازه دهید «خوش بدرقه» باشیم و از ایشان انتقادی نکنیم.
کد مطلب: 24959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


جوک
آره دکتر بادامچیان، کاش با جناح رقیب هم همینطور می بودید!