۰
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۳

رییس سابق سیا عذرخواهی کرد

ژنرال دیوید پترائوس که به دنبال رسوایی اخلاقی از این سمت استعفا کرده بود در یک سخنرانی کم‌سابقه بابت رسوایی‌های اخلاقی‌اش عذرخواهی کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان و رییس سابق سازمان سیا از زمان استعفای خود به دلیل رسوایی اخلاقی داشتن رابطه خارج از چارچوب ازدواج در ماه نوامبر در انظار عمومی ظاهر نشده بود.
وی اخیرا در سالن هتلی واقع در مرکز شهر لس‌آنجلس در تلاش برای بازگشت به زندگی عادی بابت اقدامات خود عذرخواهی کرد.
دیوید پترائوس در مقابل ۶۰۰ تن از حاضران در این هتل خاطرنشان ساخت که اکنون به نسبت یک سال پیش به وی به طور متفاوتی نگریسته می‌شود.
رییس سابق سازمان سیا تاکید کرد: من کاملا آگاه هستم که دلیل ماجرای اخیر من اقدامات خودم بوده است. بنابراین لطفا به من اجازه دهید تا اظهاراتم را با ابراز اینکه تا چه میزان از بابت کارهایم پشیمان بوده آغاز کنم و بابت شرایطی که منجر به استعفای من از ریاست سازمان سیا و درد و رنج خانواده، دوستان و حامیانم شد عذرخواهی کنم.
پترائوس ۶۰ ساله به دلیل تدوین دکترین مقابله با شبه نظامیان اعتبار زیادی به دست آورده بود. وی به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق در تغییر مسیر جنگ کمک کرد و رهبری نیروهای ناتو در افغانستان را پیش از بازنشستگی از ارتش در سال ۲۰۱۱ و انتصابش به عنوان رییس سازمان سیا بر عهده داشت.
پترائوس در تاریخ ۹ نوامبر به دلیل داشتن رابطه غیراخلاقی از سمت رییس سازمان سیا استعفا داد و در اواخر همان ماه در مقابل کنگره آمریکا به دلیل کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی طی حمله شبه نظامیان شهادت داد.
کد مطلب: 26439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *