۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴

رهبر کره شمالی کجاست؟

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از اول آوریل سال جاری میلادی هنگامی که ریاست جلسه سالانه پارلمانی را بر عهده داشت، دیگر در انظار عمومی دیده نشده است.
خبرگزاری یونهاپ در گزارشی اعلام کرد، رهبر کره شمالی طی دو هفته گذشته در انظار عمومی دیده نشده و این مساله گمانه‌زنی‌های بسیاری را در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری نووستی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از اول آوریل سال جاری میلادی هنگامی که ریاست جلسه سالانه پارلمانی را بر عهده داشت، دیگر در انظار عمومی دیده نشده است. غیبت وی در گذشته مساله غیرعادی نبود اما غیبت ماه جاری میلادی وی درست زمانی که انتظار می‌رفت پیونگ یانگ یک موشک بالستیک میان برد را پرتاب کند، صورت گرفته است.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد، یکی از مقامات رسمی آژانس اطلاعاتی سئول شایعات مربوط به صورت گرفتن کودتایی علیه کیم جونگ اون را رد کرده و می‌گوید هیچ اقدام غیرعادی علیه رهبر کره شمالی صورت نگرفته است.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه گزارش خود گفت که غیبت کیم جونگ اون بخشی از جنگ روانی کره شمالی است تا توجهات کره جنوبی و آمریکا را جلب کند.

پس از آنکه کره شمالی در ماه دسامبر موشک "تائه پودونگ ۲" را پرتاب کرد و در ماه فوریه سومین آزمایش اتمی خود را انجام داد، تنش‌ها به شدت در شبه جزیره کره افزایش یافت. سازمان ملل نیز در پاسخ تحریم‌های شدیدی را بر کره شمالی اعمال کرد. در همین راستا آغاز مانورهای نظامی مشترک ماه گذشته کره جنوبی و آمریکا، پیونگ یانگ را بیش از پیش خشمگین و تهدید کرد که جنگ اتمی به راه انداخته و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

چانگ یونگ سئوک، محقق ارشد در موسسه مطالعات اتحاد مجدد و صلح دانشگاه ملی سئول به خبرگزاری یونهاپ گفت، بعید است پیونگ یانگ اقدامات تحریک‌آمیز خود را علیه آمریکا کاهش دهد.

وی افزود: کره شمالی به جای آنکه در خصوص تغییر شرایط موجود تلاش کند، احتمالا به تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون احتمالا امروز (دوشنبه) هنگامی که مردم کشورش تولد کیم ایل سونگ، موسس کره شمالی و پدربزرگ رهبر این کشور را جشن می‌گیرند، در انظار عمومی ظاهر می‌شود. مقامات ارتش سئول اعلام کرده‌ بودند که احتمالا پرتاب موشکی پیونگ یانگ امروز صورت می‌گیرد.
کد مطلب: 27493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *