۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱

علم الهدي:انحراف جریان نیست بلکه یک آدم است

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره بر ضرورت اجرای عملی فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: برخی افراد سعی دارند در انتخابات اخیر از طریق کرسیهای شورای شهر به قدرت برسند.
به گزارش مهر، آیت الله احمد علم الهدی سه شنبه شب با حضور در حسینیه عترت و قرآن مشهد در جمع تعدادی از فعالان سیاسی و فرهنگی این شهر اظهار کرد: در حال حاضر هم تلاش دشمنان بر روی نا امید کردن مردم متمرکز شده است و می خواهند کاری کنند که مردم نا امید شده و کسی در پای صندوق های رای حاضر نشود پس بنابراین مسئله مهمی که در انتخابات باید به آن توجه داشت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در توصیه ای خطاب به همه نیروهای حزب الهی و دلسوزان نظام و انقلاب بيان کرد: باید تا می توانیم مردم را نسبت به دولت آینده و کشور امیدوار کنیم تا مشارکت در انتخابات به حداکثر برسد.
کمیسیون ارزشی در ساخت و سازها وجود ندارد
آيت الله علم الهدي افزود: در حال حاضر کمیسیون های مختلفی در شورای شهر مشهد فعال هستند اما کمیسیون فرهنگ ارزشی در ساخت و ساز، وجود ندارد.
وي اظهار کرد: وقتی از بحث شهرسازی دینی صحبت می شود باید بگویم من از وضع شهر راضی نیستم و از نظر عدم رعایت ساخت و سازها شهر ما شهر خوبی نیست.
امام جمعه مشهد افزود: قبلا می خواستند شهر تمدن ها بسازند که بنده مخالفت کردم.
آيت الله علم الهدي گفت: چگونه می شود که در یک جایی بخاطر ناسازگاری با سر نیش تبر نادرشاه یک ساختمانی را خراب می کنند آنوقت ساختمان های که از گنبد امام هشتم(ع) بالاتر است می سازند.
آدم های لائیک را دفع می کنیم
وي بيان کرد: ما در هر انتخاباتی می رویم به یک نکته می چسبیم و از نکات دیگر غافل می شویم و در نهایت با یک فتنه ای مواجه می شویم که رهبری باید به تنهایی وارد صحنه شوند و آن فتنه را جمع کنند.
امام جمعه مشهد افزود: این مسئله که ما بتوانیم به گونه ای عمل کنیم و انتخابمان به گونه ای باشد که افراد صالح و سالم بیایند و وارد عرصه انتخابات شوند و کارها را در دست بگیرند خیلی مهم است.
آيت الله علم الهدي تصریح کرد: مسئله مهمی که نباید از آن غفلت کنیم این است که چه کسانی نباید بیایند چرا که ما در کنار آدم های صالح و سالمی که می آیند، نمی خواهیم یک عده ای هم بیایند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما از اول انقلاب تاکنون وجود آدم های لائیک بوده است بیان کرد: اگر جریان های فاسد و لائیک بیایند ضمن اینکه داریم برای آدم های اصلح کار می کنیم باید آدم های لائیک را دفع کنیم.
جریان انحرافی یک جریان نیست، یک آدم است
امام جمعه مشهد اظهار کرد: آن دسته از جریانات اصلاح طلبی که از فتنه گران حمایت کردند و گوش به حرف کسانی بودند که حاضر نشدند فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش دهند نباید بیایند.
آيت الله علم الهدي افزود: این افراد اگر می خواهند بیایند باید توبه کنند و از آن دو نفری که هنوز سر موضعشان هستند برائت کنند.
وي تاکید کرد: جریان انحرافی جریان و حلقه نیست بلکه یک آدم است اما آدمی که می خواهد با یک لشکر بیاید.
مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸ تنها ماند
امام جمعه مشهد افزود: در حال حاضر بحث ما "کی و کدام" جریان بیایند است و اگر این بحث را جدی نگیریم مثل فتنه ۸۸ خواهد شد لذا مشکل ما در فتنه ۸۸ آنهایی بودند که کنار کشیدند و مقام معظم رهبری تنها ماند.
آيت الله علم الهدي گفت: در حال حاضر باید جنبه های دفاعی و سنگر پدافندی خودمان را حفظ کنیم که کسانی که نباید بیایند، نیایند.
وی افزود: در انتخابات ممکن است با دو جریان ثروت و قدرت و سکولار مواجه شویم و شما در انتخابات ممکن است عناصری را ببینید که همه شان گردن کلفت و ثروتمند هستند.
امام جمعه مشهد بیان کرد: من مخالف ثروت و پول نیستم اما تجربه نشان داده هر وقت ثروت وسط آمد اسلام و دین داری کنار رفت.
انتخابات شورای شهر از انتخابات ریاست جمهوری مهمتر است
آيت الله علم الهدي افزود: به طور حتم در عرصه سیاست و سیاستمداری هر وقت پول و ثروت بیاید وسط دین در ابتدا یا انتهای کار کنار خواهد رفت.
وي با اشاره به خطر ورود سکولارها به قدرت گفت: در انتخابات پیش رو مسئله انتخابات شورای شهر به مراتب از انتخابات ریاست جمهوری مهمتر است.
امام جمعه مشهد افزود: ممکن است یکسری از جریان های که در بایکوت هستند بخواهند اول از شورای شهرهای کشور شروع به فتح قله های قدرت کنند.
آيت الله علم الهدي اظهار کرد: این جریان های سکولار در ابتدا وارد شورای شهر و پس از آن مجلس خواهند شد و در نهایت نیز قصدشان ورود به دولت است.
همه کاندیداها شعار ولایت مداری سر می دهند
وی افزود: مهمترین مسئله ای که الان در نیروهای حزب الله باید مورد توجه قرار گیرد مسئله وحدتشان است و اگر نیروهای حزب الله با هم یکی نشوند و در انتخابات شوراها شکست بخورند بعدا هم در انتخابات ریاست جمهوری شکست خواهند خورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعارهای انتخاباتی که از جانب برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بیان می شود، اظهار کرد: اینکه کاندیداها شعار می دهند و می گویند تابع ولایت هستیم آیا این گفتمان است و با این حرف که کاندیداها بگویند ما برنامه داریم و تابع ولایت هستیم نمی شود پی به گفتمان آنهابرد.
آيت الله علم الهدي افزود: همه کسانی که در این دوره کاندید می شوند شعار ولایت مداری سر خواهند داد چون می دانند اگر کسی بیاید و خلاف این حرف را بزند در بین مردم جایی نخواهد داشت.
ائتلافی که با دین داری جور در نمی آید
وي بیان کرد: به یکی از این کاندیداهای که در ائتلاف حضور دارد گفتم شما کدام یک از گفتمان های افرادی را که با آنها ائتلاف کردید قبول دارید که با وی ائتلاف کرده اید و آیا این با صداقت و دین داری جور در می آید که با کسی که گفتمانش را قبول ندارید یا نمی دانید گفتمانش چیست ائتلاف کنید و بعد هم به نفعش کنار بروید.
امام جمعه مشهد افزود: البته به شعارهای این کاندیداها مبنی بر داشتن برنامه نیز نمی توان اکتفا کرد بلکه باید ببینیم در اتاق فکر این افراد چه کسانی حضور دارند.
آيت الله علم الهدي بيان کرد: به صرف ادعا و اینکه کسی بگوید برنامه دارد یا ولایت مدار است نمی توان گفتمان کاندیداها را تشخیص داد.
کد مطلب: 27725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *