; ?>; ?> راه اندازی تلویزیون خصوصی از مهمترین برنامه های من است - مردم سالاری آنلاين
۱
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۲

راه اندازی تلویزیون خصوصی از مهمترین برنامه های من است

دکتر مصطفی کواکبیان در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی که با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شده بود شرکت کرد و پس از طرح انگیزه های خود از شرکت در انتخابات و ارائه برنامه هایش برای اداره کشور به پرسش های آنها پاسخ داد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، کاندیدای جبهه اصلاح طلبان با اشاره به اینکه در یک پروسه حزبی و براساس تصمیم جمعی در حزب و به دعوت نزدیک به ۵۰۰ نفر از سراسر کشور و با نظر جبهه متحد اصلاح طلبان که متشکل از ۱۸ حزب است برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده است، درباره انگیزه های خود از شرکت در انتخابات اظهار داشت: «من معتقدم که اگر کسی احساس کند توانمندی اداره کشور را ندارد و دیگری را در اداره کشور بهتر از خود بداند ولی با این وجود برای اداره کشور در سطح کلان آن تلاش کند بی تقوایی کرده است. من با سالها فعالیت در حوزه سیاسی و سالها نمایندگی مجلس و نقش داشتن در اداره امور مردم و همچنین با تخصص در زمینه علوم سیاسی و تدریس این رشته در دانشگاه و دارا بودن یک حزب و روزنامه سیاسی بر این باورم که توانمندی اداره کشور را دارم و می توانم در حل مشکلات مردم به آنها کمک کنم.»
این کاندیدای ریاست جمهوری که دولت خود را دولت اخلاق معرفی کرده است در ادامه به تشریح دلایل انتخاب این عنوان پرداخت و برای این انتخاب سه دلیل اصلی را بیان کرد:« اول اینکه مکتب امامت بر خلاف مکاتب سکولار غربی و خلافت که تنها به امور دنیوی توجه دارند، معتقد است هم این دنیا را باید آباد کرد و هم آخرت را باید داشت این معنایش این است که هم مسائل مادی اهمیت دارد و هم مسائل معنوی. دوم اینکه ما معتقدیم هر آنچه در این ۴ سال و حتی در مناظرات انتخاباتی ۴ سال پیش بر ما رفته است و عواقب آن را هنوز در مثلا یکشنبه های سیاه و اتفاقات میان سه قوه می بینیم منبعث از بی اخلاقی ها و رفتارهای نفسانی بوده است. سوم اینکه خود این عنوان مخفف ۵ برنامه اساسی اقتصاد پیشرفته، خدمت بی شائبه، لغو تحریم ها، اصلاحات همه جانبه و قانونمداری مقتدرانه است. ۵ برنامه ای که متشکل از مهمترین مشکلات کشور است.»
دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر منطبق بودن برنامه های خود با قانون اساسی، سند چشم انداز و قانون برنامه پنجساله افزود:« براساس این سه سند بالادستی و با اولویت بندی، ۵۰ برنامه ملموس را طرح و تدوین کرده ایم تا اصطلاحا با این ۵۰ برنامه ۵۰ گل بشکفد. این ۵۰ برنامه شامل ۱۲ برنامه اقتصادی، ۱۰ برنامه سیاسی، ۸ برنامه فرهنگی، ۵ برنامه در امور کلان، ۵ برنامه اجتماعی، ۵ برنامه اداری و ۵ برنامه بین المللی و سیاست خارجی است که در زمان ثبت نام آن را اعلام خواهیم کرد.»
دکتر مصطفی کواکبیان در ادامه این نشست دانشجویی به پرسش های دانشجویان پاسخ داد که مهمترین نکات مطرح شده در پاسخ به سوالات دانشجویان به شرح ذیل است:
• ما هدفمندی یارانه ها به شیوه ای که در دولت های نهم و دهم اجرا شد را قبول نداریم و قطعا به این شکل آن را ادامه نخواهیم داد. افزایش نقدینگی ۶ برابر که از سال ۸۴ تا ۹۲ به دلیل سیاست های غلط اقتصادی و تزریق پول به صورت نقدی به جامعه صورت گرفته یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشورمان بوده که افزایش نرخ تورم را به دنبال داشته است.
• علیرغم آنکه دولت از ۵ برابر شدن یارانه ها سخن می گوید و بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی در رقابت با هم از پرداخت یارانه ها سخن می گویند باید به اطلاعتان برسانم که این گونه شعارها امکان تحقق ه ندارد. در حال حاضر بسیاری از پیمانکاران و شرکت های بخش خصوصی از دولت طلبکارند و عملا چرخش مالی آنها به علت عدم پرداخت طلب هایشان از سوی دولت متوقف است و در حال ورشکستگی اند یا نیمه تعطیل شده اند.
• من مدل اقتصاد لیبرال دموکراسی یا سوسیال دموکراسی را قبول ندارم، مدل اقتصادی من در چارچوب اقتصاد آیت الله محمدباقر صدر است و بدون آنکه بخواهم بر مبنای مدل صددرصد شرقی یا غربی عمل کنم یک مدل متناسب با شرایط داخلی و بر اساس مدل اقتصاد اسلامی طرح ریزی کرده ام.
• اگر ما امروز نقایص و ضعف های دولت نهم و دهم مثل اجرای غلط هدفمندی یارانه ها یا سفرهای بیهوده در حوزه سیاست خارجی و یا مسائلی از این دست را مطرح می کنیم با قصد بگم بگم و طرح مساله شخصی نیست بلکه منظور نقد عملکرد دولت است تا مشکلات مشخص شود و پس از آن با شناخت از مشکلات راه حل های مناسبی برای حل آن بیابیم. نقد عملکرد دولت اگر در انتخابات صورت نگیرد پس چه زمانی باید طرح شود؟ به هرحال رییس جمهور بعدی وامدار رییس جمهور فعلی و عملکرد آن خواهد بود. اگر قصد ما بگم بگم بود ما هم از بسیاری از مسئولین فعلی و وزرای دولت، سند و مدرک مشخص داریم ولی احتیاجی به این گونه رفتارها نداریم.
• دولت دهم همانطور که امروز همایشی انتخاباتی و با هزینه ای وسیع در ورزشگاه آزادی برگزار می کند در انتخابات ۴ سال پیش هم با توزیع سهام عدالت و از این دست کارها در زمان انتخابات تخلفات بسیاری انجام داد. من همان زمان هم در مناظره با آقای شریعتمداری در تلویزیون گفتم که من خودم در سه شنبه قبل از انتخابات ۸۸ ساعت ۸:۳۰،۹ شب دیدم مردم برای دریافت سهام عدالت صف کشیده اند چرا سهام عدالت را ۴ ماه قبل از آن توزیع نکردند؟ اینکه من گفته ام در انتخابات سال ۸۸ تقلب نشده بلکه تا دلتان بخواهد تخلف شده منظورم اینگونه رفتارها بوده است و امروز با برنامه های دولت مثل ورزشگاه آزادی آفتاب آمد دلیل آفتاب.
• اولین برنامه من احیای سازمان برنامه و بودجه است. انحلال این سازمان یکی از ضرباتی بود که دولت نهم و دهم به برنامه ریزی برای کشور زد. انحلال سازمانی با قدمت ۶۰ سال، بی برنامگی محض را برای اداره کشور به ارمغان آورد. با وجود این سازمان تمامی برنامه ها از سطح استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهداران مطرح و بررسی می شد و سرانجام طبق آن در مراتب بالاتر برای آن برنامه ریزی می شد. با این شیوه برنامه های آتی کشور مشخص بود و این امکان وجود داشت تا بر طبق آن عمل کرد.
• با انحلال سازمان برنامه و بودجه همه چیز بلبشو شده است. ما به جای آنکه بخواهیم همه امور را در هئیت دولت و کابینه متمرکز کنیم تلاش خواهیم کرد تا بسیاری از امور به واسطه استانداری ها انجام شود و از این تمرکزی که در حال حاضر در مرکز بوجود آمده است جلوگیری کنیم.
• ما تلاش خواهیم کرد تلویزیون خصوصی راه اندازی شود. چطور برای روزنامه ها و سایت ها به افراد مورد اعتماد نظام مجوز صادر می شود، پس می شود برای افراد مورد اعتماد نظام که خواستار راه اندازی تلویریون خصوصی هستند هم مجوز صادر کرد. در این زمینه هم اگر مشکل قانونی وجود دارد می شود از مکانیسم های قانونی خواستار اصلاح و تغییر آن شد.
• من متعهد شده ام که در عرض ۶ماه با کاری کارشناسی و در چارچوب خط قرمزهای نظام و با اجازه مقام معظم رهبری در مکانیسمی برد- برد و براساس عزت، حکمت، مصلحت و اقتدار ملی رابطه با آمریکا را ترمیم کنم.
کد مطلب: 28373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *