۲
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۶

آقای احمدی نژاد! به جای پرچم گردانی، مشکل گرانی را حل کن

کواکبیان در قم.منبع عکس:خبرگزاری فارس
کواکبیان در قم.منبع عکس:خبرگزاری فارس

مصطفی کواکبیان، کاندیدای جبهه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم نیست کواکبیان رای بیاورد و رئیس جمهور شود بلکه مهم این است که ما از این فرصت انتخابات استفاده کرده و روشنگری کنیم و بگوییم که کشور نباید با شیوه پوپولیستی اداره شود؛ مهم نیست یارانه‌ای پنج برابر به مردم بدهیم بلکه مهم این است که وقتی یارانه پنج برابر دادیم قیمت بنزین را ۹ برابر نکنیم تا مردم را زیر فشار قرار دهیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مصطفی کواکبیان در جمع مردم قم در مسجد حضرت ابوالفضل این شهر در سخنانی اظهار داشت: حکومت را باید به اهلش سپرد و مردم هستند که باید این کار را بکنند. وی افزود: تک تک رای مردم در افزایش مشارکت ملی و مانور قدرت جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی موثر است و از این رو همه باید نسبت به حضور در انتخابات احساس وظیفه کنند. این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه حکومت باید بر اساس عدالت باشد گفت: لیاقت مردم ما بیش از این است که این همه فشار و گرانی را تحمل کنند اما مشاهده می‌کنیم که تورم و گرانی وجود داشته در حالی که تمام جامعه باید به یک سطح رفاه مناسبی برسند. کواکبیان اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند عدالت فقط این است که یارانه‌ای به مردم بدهیم در حالی که مهم این است که قدرت خرید مردم بالا برود؛ امروزه می‌بینیم که پول به مردم داده شده و چند برابر آن از آن‌ها گرفته می‌شود و این عین ناعدالتی است. وی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها به درستی اجرا نمی‌شود گفت: امروزه به جای توزیع ثروت در کشور شاهد توزیع فقر در جامعه هستیم و نمونه آن هم آمار بیش از ۴ میلیون دختر بالای ۲۵ سال است که توانایی ازدواج و خرید جهیزیه را ندارند.
وی با تاکید بر اینکه شعار انتخاباتی من ایجاد دولت اخلاق در کشور است گفت: معتقدم حتی اگر عالیترین پیشرفت‌های اقتصادی را داشته باشیم اما از مقوله اخلاق دور مانده و نسبت به آن بی‌توجه باشیم نمی‌توانیم مدعی حرکت بر اساس خواست مردم باشیم. کواکبیان در ادامه با بیان اینکه باید تولید ملی در کشور تقویت شود تاکید کرد: در صورت تقویت تولید ملی گرانی‌ها و تورم مهارشدنی خواهند بود و بنده همین جا قول می‌دهم اگر رئیس جمهور شدم تورم و گرانی موجود را که طبق آمار بانک مرکزی ۴۰ درصد است را در ظرف ۴ سال به زیر ۲۰ درصد برسانم؛ همچنین تلاش خواهم کرد تا با ایجاد یک اقتصاد پیشرفته در کشور نرخ بیکاری را در کشور به زیر ۱۰ درصد بکشانم. کواکبیان با بیان اینکه لازم بود با سیاست‌های درست اقتصادی بازار ارز کنترل می‌شد گفت: در پایان دولت سال‌های دفاع مقدس هر دلار آمریکا ۱۶۰ تومان، در پایان دولت هاشمی رفسنجانی ۴۰۰ تومان و در پایان دولت آقای خاتمی ۸۰۰ تومان بود و به طور طبیعی بایستی در پایان دولت احمدی‌نژاد نرخ دلار ۱۶۰۰ تومان می‌شد اما می‌بینیم که دلار امریکا به ۳۶۰۰ رسیده و این نشان می‌دهد که کار اقتصادی دولت احمدی‌نژاد کاری بی‌هدف و غیرکار‌شناسی بوده است. نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه از کشورهایی چون چین اظهار داشت: واردات نباید اینقدر بی‌رویه باشد که جانماز مردم هم را از چین وارد کینم واین یعنی مردم ما توانایی تولید یک جانماز هم ندارند؟ هنر این است که تولیدات داخلی را رونق دهیم اما امروزه مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از شهرک‌های صنعتی اکثر سوله‌ها خالی است و کارگران را به دلیل نبود کار بیرون کرده‌اند؛ علاوه بر آن اعلام شده است که دولت بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.
کواکبیان با بیان اینکه بهترین راه حل مشکلات موجود استفاده از تفکرات اصلاحات است گفت: اصلاحاتی که ما می‌گوییم در ذات اسلام بوده و با خط امام و انقلاب همخوانی دارد و با همین اصلاحات می‌توان امور نابسامان کشور را سامان داد. این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: وقتی اصلاحات باشد نظارت هم قوی‌تر خواهد شد و در آن صورت اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی از پول بیت المال امکان نخواهد داشت. وی با بیان اینکه ۱۴ ساله بودم که برای مبارزات انقلابی بازداشت شدم گفت: اکثر نیروهای اصلاح طلب دل در گرو آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دارند. کواکبیان در ادامه با بیان اینکه باید تحریم‌های بین المللی حل شود گفت: رابطه با آمریکا می‌تواند با حفظ منافع و با نظر رهبر معظم انقلاب انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: امروزه می‌بینیم که اصولگرایان حمایت خود را از احمدی‌نژاد برداشته و متوجه اوضاع کشور شده‌اند. وی با اشاره به سفرهای استانی اخیر احمدی‌نژاد گفت: در این سفر‌ها می‌بینیم که اقای احمدی‌نژاد پرچم را به دست کاندیدای مورد نظرش می‌دهد در حالی که باید پرسید استفاده از پول بیت المال برای انجام این سفرهای استانی و پرچم گردانی‌ها برای چیست؟ آقای احمدی نژاد؛ پرچم گردانی را کنار بگذار و مشکل گرانی را حل کن.
وی گفت: دولتی‌ها امکانات بیت المال را هدر داده و در پنجشنبه هفته گذشته ۴۰ میلیارد تومان را در ظرف ۴ ساعت در همایش ورزشگاه آزادی تهران هزینه کردند و حتی چمن استادیوم ورزشگاه آزادی تهران را با آسیب جدی مواجه نمودند؛ جالب آنکه به هدف‌های خود هم نرسیدند و شعار زنده باد بهار آن‌ها تبدیل به زنده بار ناهار حاضران در آزادی شد.
وی با بیان اینکه در انتخابات ۴ سال گذشته شاهد تخلفات انتخاباتی از سوی دولت بودیم گفت: در این دوره انتخابات نباید شاهد تخلفاتی همانند تخلفات ۴ سال قبل بوده و مسئولان قوه قضاییه باید جلوی این تخلفات را بگیرند؛ کسی باید به رئیس جمهور و اطرافیانش بگوید بنشینید سر جایتان و بگذارید مردم خود تصمیم بگیرند. کواکبیان با تاکید بر اینکه باید همه در انتخابات شرکت کنیم گفت: اگر حضور فعالی در انتخابات نداشته باشیم وضع کشور بد‌تر شده و اصلا حق داریم در تعیین سرنوشت خود دخالت داشته باشیم. وی در پایان گفت: معتقدم هدفمندی یارانه‌ها ظرف امسال نباید قطع شود. بلکه باید به جای دادن پول به مردم کارت اعتباری خرید و خدمات به ارزش مبلغ یارانه به مردم داده شود.

کد مطلب: 28443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *