۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰

ششم ابتدایی حذف نمی‎‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود پایه ششم ابتدایی وابسته به یک وزیر نیست، گفت: پایه ششم ابتدایی حذف نمی‌شود.
حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص اظهارات برخی افراد مبنی بر حذف پایه ششم ابتدایی در سال‌ آینده، گفت: نظام جدید آموزشی یک قانون است و ما قانون را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: این قانون را شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده است و سند تحول آموزش و پرورش مُهر تأیید رهبری را دارد که یکی از بندهای سند تحول آموزش و پرورش، ششم ابتدایی است؛ بنابراین وابسته به یک وزیر نیست.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: اجرای نظام آموزشی جدید در سال 91، آنقدر سخت و مشکل بود که ما 365 روز را بدون تعطیلی کار کردیم تا توانستیم آن را اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این قانون را جز شورای عالی انقلاب فرهنگی کسی نمی‌تواند تغییر دهد، گفت: البته به حالت مزاح عرض می‌کنم، کسی هم فکر نمی‌کنم این همه وقت بگذارد و سختی را تحمل کند، تا کوچکترین خدشه‌ای به نظام جدید آموزشی وارد کند.

بیانات درباره حذف پایه ششم ابتدایی مبنا و اساس ندارد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیاناتی که درباره حذف پایه ششم ابتدایی مطرح می‌شود، هیچ کدام مبنا و اساس ندارد زیرا نطام جدید آموزشی خواسته نظام جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس اراده نظام شکل گرفته است و بر اساس اراده یک وزیر یا یک شخص نیست.

وی با بیان اینکه پایه ششم ابتدایی بر اساس پژوهش‌ و تحقیقات ایجاد شده است، افزود: نظام جدید آموزشی باروری بسیار بالایی دارد؛ همه امور آن نیز برای تعلیم و تربیت شکل گرفته است و یکپارچه محتواست. 

حاجی‌بابایی تصریح کرد: بنابراین خیال همه راحت باشد، برای حداقل دهه‌های آینده، این اقدام آموزشی به ملت ایران میوه خواهد داد.

کد مطلب: 28681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *