۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۴

ابراز همدردی كشورهای امریكای لاتین با ایران

روسای جمهوری و دولت های ونزوئلا، برزیل، بولیوی، اكوادور و نیكاراگوا در آمریكای لاتین با انتشار بیانیه هایی، همدردی و همبستگی خود را با دولت و ملت ایران بخاطر زلزله آذربایجان شرقی اعلام كردند.
ابراز همدردی كشورهای امریكای لاتین با ایران
 
كشورهای امریكای لاتین با ایران اظهار همدردی كردند
به گزارش ایرنا، كاخ ریاست جمهوری ونزوئلا – میرافلورس- در اطلاعیه ای اعلام كرد كه \'هوگو چاوز\' در یك تلگرام رسمی ارسال شده به به ایران، \'همبستگی عمیق\' دولت وملت ونزوئلا را با خانواده ها و بازماندگان قربانیان فاجعه زلزله ابراز داشته و آمادگی این كشور را برای ارایه \'هر گونه كمك و همكاری با ملت و دولت برادر جمهوری اسلامی ایران برای برقراری شرایط عادی در مناطق زلزله زده\' اعلام كرده است.

چاوز در این پیام همچنین \'مناسبات عمیق برادرانه و دوستانه دو ملت ونزوئلا و ایران\' را برای \'برقراری یك نظام اجتماعی عادلانه مبتنی بر رونق، رفاه و آرامش\' مورد تاكید قرار داده است.

دولت برزیل نیز در بیانیه ای كه از سوی وزارت امور خارجه بزرگترین كشور آمریكای لاتین انتشار یافت، ضمن اظهار همدردی عمیق با دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با خانواده قربانیان زلزله شنبه گذشته در شمال غربی كشور اعلام كرد.

در این بیانیه آمده است: دولت برزیل با تاسف و اندوه، از تراژدی زلزله كه بر مناطق شمال شرقی ایران تاثیر گذاشت، اطلاع یافت و مراتب تسلیت خود را به این مناسبت به مردم و دولت این كشور اظهار می كند.\'

\'اوو مورالس\' رییس جمهوری بولیوی نیز افزون بر ارسال تلگرام به ایران، در یك مراسم عمومی، تاسف و همدردی خود را با دولت و ملت ایران بخاطر حادثه زلزله ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی بولیوی – آبی-، مورالس در یك مراسم عمومی در منطقه یاكوئیبا در جنوب بولیوی گفت:\'به نام دولت و ملت بولیوی، مراتب تسلیت و همبستگی عمیق خود را با ملت و دولت ایران در این شرایط دشوار پس از زلزله اعلام می كنیم.\'

وزارت خارجه بولیوی نیز در پیام تسلیت خود ضمن ابراز همدردی و همبستگی دولت و ملت این كشور با ملت ایران بخاطر پیامدهای انسانی و مادی زمین لرزه استان آذربایجان شرقی گفته است: ضمن اعلام همبستگی، به توان دولت ایران برای رویارویی با آثار این فاجعه طبیعی اعتماد داریم و مطمئن هستیم كه بردباری ملت ایران، اجازه خواهد داد كه بر شرایط دشوار كنونی زلزله، فائق د شوند.

جمهوری اكوادور نیز در پیامی \'همدردی عمیق\' خود را با دولت و ملت ایران و خانواده های قربانیان زمین لرزه روز شنبه در استان آذربایجان شرقی اعلام كرده است.

این بیانیه از سوی وزارت امور خارجه، تجارت و همگرایی اكوادور به نام دولت و ملت این كشور انتشار یافته است.

سخنگوی دولت نیكاراگوا نیز اعلام كرد كه \'دانیل اورتگا\' رییس جمهوری این كشور از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماناگوا- پایتخت نیكاراگوا-، \'همدردی و همبستگی\' خود را بخاطر از دست رفتن \'جان ارزشمند برادران ایرانی\' در حادثه زلزله روز شنبه اعلام كرده است.

بنا بر آخرین گزارش ها، زمین لرزه روز شنبه در شهرستان های اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی بیش از ۳۰۷ كشته و سه هزار زخمی بر جای گذاشته و دهها روستا را ویران كرده است.
کد مطلب: 2920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *