۰
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۹

صدیقی:دشمن قصد نوامیس ما را دارد

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر در انتخابات کوتاهی و سستی داشته باشیم و هوای همدیگر را نداشته باشیم فتنه رخ می‌دهد و آتش جنگ داخلی به راه می‌افتد. فتنه‌گران تا ببینند ما غافل هستیم جنگ مخملی و نرم راه می‌اندازند و انتخابات ما را به سمت خواسته‌های خود می‌برند.
ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در همایش "اخلاق انتخاباتی، حماسه سیاسی"، با تبریک سالروز ولادت امام جواد (ع)، اظهار کرد: امیدواریم انتخاباتی آزاد، آرام‌، هدفدار، دشمن‌شکن و عزتمند داشته باشیم. دین ما دین مسابقه است و همگی را به یک این مسابقه دعوت کرده است.
وی ادامه داد: حضور در صحنه انتخابات مورد تاکید قرآن است، ولی این مسابقه‌ای که برگزار می‌شود باید با هدف اجرای دستورات اسلام و حضرت حق باشد.
صدیقی گفت: ‌زمین ملک خداوند است و کسی نمی‌تواند در آن دخل و تصرف داشته باشد. بهتر است در این زمین خداوند اخلاق را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و اخلاق انتخاباتی از هر چیزی مهم‌تر است و این اخلاق هم برای نامزدهای انتخاباتی و هم برای شرکت‌کنندگان در انتخابات ملاک و معیار باشد.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: افکار عمومی و احساسات را درست هدایت کنیم. در اسلام رهبران و مسئولین باید صادق باشند و حفظ صداقت مهم‌ترین اصل است.
وی ادامه داد: در انتخابات امانتداری شرط مهمی است. انقلاب و جامعه در دست ما امانتی است که باید آن را به اهلش بسپاریم. اگر کسی در یکی از این مواردی که گفته شد کاستی داشته باشد، نباید او را انتخاب کنیم چرا که در این صورت در امانت الهی خیانت کرده و مسئولیت را به نااهلان داده‌ایم.
صدیقی گفت: رعایت عهد و پیمان از اصول مهم است. حضور مردم در انتخابات حرف اول را می‌زند. رهبر اگر معصوم و عرشی باشد (یعنی علی باشد) اما حماسه حضور و اتفاق مردم رخ ندهد و زن و مرد بیعت خود را اعلام نکنند و پذیرش علی را در جامعه نداشته باشند قیام سیاسی اتفاق نمی‌افتد پس مساله حضور از اولین مسائل و اساسی‌ترین مسائل است.
امام جمعه موقت تهران گفت: تا حضور نباشد تمکن، مسولیت و اقتدار نیست. حضور معاهده و مسابقه مردم است.
صدیقی خاطرنشان کرد: طرفداران باید به دنبال فرد اصلح بگردند. فرد اصلح باید اخلاق نبوی داشته باشد تا مورد ستایش خداوند قرار گیرد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ در مقابل افراد جاهل و کسانی که می‌خواهند فتنه به راه بیندازند باید رفتار خود را کنترل کنیم، سعه صدر داشته باشیم و مدیریت لازم را داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری تاکید کرد: کسی که می‌خواهد این دوره رییس‌جمهور شود باید خوبی‌های روسای گذشته را داشته باشد و از بدی‌های آنها دوری کند. مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها جزء اصول اساسی انقلاب ما است و آنها را نباید تغییر بدهیم. در حرف‌ها، صداقت و شفافیت داشته باشیم. در شعارهای خود مردم را گول نزنیم.
صدیقی با بیان این‌که «هیچ عبادتی به پای ولایت‌مداری و هیچ گناهی به پای ولایت‌شکنی نمی‌رسد» گفت: با متانت، شرح صدر و در چارچوب برنامه و قانون عمل کردن، اتحاد و همبستگی و برای خدا قیام کردن رمز پیروزی ماست.
امام جمعه موقت تهران افزود: امروز دشمن ما را احاطه کرده و قصد نوامیس و دین ما را دارد، لذا اندک غفلتی که باعث شود شعله‌ای برافروخته شود نمی‌شود هزینه‌اش را پرداخت کرد.
کد مطلب: 30800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *