۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۹
آخرین اقدامات در آذربایجان؛

اسكان اضطراري 100 هزار و 340 زلزله زده/ايجاد هزار و 300 دستگاه سرويس بهداشتي

مدير روابط عمومي سازمان امداد و نجات از اسكان اضطراري ۱۰۰ هزار و ۳۴۰ نفر از زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي خبر داد.
اسكان اضطراري 100 هزار و 340 زلزله زده/ايجاد هزار و 300 دستگاه سرويس بهداشتي
حسين درخشان در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرين اقدامات انجام گرفته توسط جمعيت هلال احمر كشور در بحث كمك رساني به زلزله زدگان گفت: از ابتداي وقوع حادثه تاكنون ۱۰۰ هزار و ۳۴۰ تن از زلزله زدگان اسكان اضطراري داده شدند و ۲۵ هزار و ۸۵ چادر نيز ميان آنان توزيع شده است.

درخشان با بيان اينكه امدادرساني به زلزله زدگان همچنان ادامه دارد، ادامه داد: همچنين در اين مدت تاكنون ۶۵ هزار و ۹۱۴ قلم از اقلام زيست محيطي نظير پتو، موكت و ... به همراه ۳۴۲ هزار و ۳۸۱ بسته غذايي ميان زلزله زدگان روستاهاي ورزقان، اهر و هريس توزيع شده است.

مدير روابط عمومي سازمان امداد و نجات با اشاره به اقدامات فرهنگي صورت گرفته توسط سازمان جوانان جمعيت هلال احمر نيز به ايسنا گفت: همچنين امدادگران و گروه‌هاي داوطلب عضو سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در اين مدت يكسري فعاليت‌هاي فرهنگي را در قالب اردوهاي نيكوكاري و ... در مناطق زلزله زده انجام داده‌اند كه از ميان آن مي‌توان به راه اندازي خيمه نماز و ۱۶۲ فضا و ايستگاه دوستدار كودك اشاره كرد.

ايجاد هزار و ۳۰۰ دستگاه سرويس بهداشتي تا پايان امروز
وي با بيان اينكه يكي ديگر از مشكلاتي كه در مناطق زلزله زده وجود داشت، نبود سرويس‌هاي بهداشتي در اين مناطق بود، خاطرنشان كرد: با اقدامات انجام گرفته از سوي اعضاي سازمان جوانان، هزار و ۳۰۰ دستگاه سرويس بهداشتي براي اين مناطق تامين شد كه ۸۸۰ دستگاه آن نصب شده و مابقي آن نيز تا پايان امروز نصب مي‌شود.

وي همچنين از انجام عمليات آهك پاشي و سم پاشي ۲۱ روستا در قالب فعاليت‌هاي اردويي سازمان جوانان خبر داد و گفت:‌همچنين اعضاي داوطلب سازمان جوانان در آواربرداري و گشايش معابر ۲۸ روستا نيز فعاليت داشته‌اند.

فنس كشي ۹ روستا براي تامين امنيت
درخشان همچنين از فنس كشي ۹ روستا در راستاي تامين امنيت و حفاظت از دامها و مناطق اردوگاهي خبر داد و گفت: برگزاري مجالس ترحيم براي خانواده‌هاي ۲۱ روستا نيز از ديگر برنامه‌هاي سازمان جوانان است.
کد مطلب: 3482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *