۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۵
علی لاریجانی:

حضور مقامات سازمان ملل در اجلاس تهران به نفع سازمان است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مقامات سازمان ملل متحد در اجلاس جنبش عدم تعهدها به نفع این سازمان بین المللی است.
حضور مقامات سازمان ملل در اجلاس تهران به نفع سازمان است
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از اردوی ورزشکاران جانباز و معلول اعزامی به رقابت های پارالمپیک ۲۰۱۲ در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره حضور نیافتن نماینده مالزی و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران افزود: چنین خبری را نشنیده ام ، اگر هم این چنین باشد خیلی مهم نیست چون جنبش غیرمتعهدها سازوکاری دارد که برای خود سازمان ملل مفید است که در اینگونه اجلاس شرکت کند چون سهم کشورهایی که در غیرمتعهد عضو هستند بسیار وسیع است.
لاریجانی گفت: برای سازمان ملل که می خواهد پوشش جهانی داشته باشد ضرورت دارد در این نهادهای جهانی و گسترده شرکت کند و هرچه اینها کنار بکشند سازمان ملل را کوچک می کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم در این زمینه داهیانه عمل کنند تا به ساختار سازمان ملل لطمه نزنند.
لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور محمد مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس سران کشورهای جنبش غیرمتعهدها در ایران هم گفت: حضور مرسی را مفید می دانم مصر و ایران ۲ کشور بزرگ در جهان اسلام هستند قرابت های زیادی هم از نظر جمعیتی و نقش آفرینی در تمدن اسلامی داشته اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمان دیکتاتور حسنی مبارک راه ها برای مراودات ۲ کشور بسته بود امیدواریم با حضور مرسی روابط ۲ ملت روابط نزدیکی بشود و به نفع هر ۲ کشور است انتظار جامعه مصر بعد از این انقلاب بزرگی که انجام دادند هم همین است.

کد مطلب: 3506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *