۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۵
خبرگزاری فرانسه خبر داد:

توصيه لاوروف به غربي ها

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه در هلسینکی از کسانی که درباره صدور حکم برای اعضای یک گروه راک روس اظهار نظر می کنند خواست تا از واکنش های عصبی بپرهیزند.
لاوروف در کنفرانسی خبری در خصوص محکومیت سه زن جوان که علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یکی از کلیساهای مسکو ترانه ای خواندند، گفت:« هنوز امکان تجدید نظر وجود دارد و وکلای آنان قصد دارد این کار را انجام دهند. نباید خیلی زود نتیجه گیری کرد و واکنش های روانی از خود بروز داد.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از هلسینکی، این سه زن ۲۲، ۲۴ و ۳۰ ساله، فوریه گذشته در یک کلیسای جامع در مسکو وارد شدند و ترانه ای را علیه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواندند. این اقدام آنها بلافاصله با برخورد شدید حکومت روسیه مواجه شد.
محکومیت این سه زن را دولت آمریکا و اتحادیه اروپا «نامتناسب» توصیف کرده اند.
واشنگتن با درخواست تجدید نظر در این حکم، بر رعایت آزادی بیان در روسیه تأکید کرده است.
همچنین قبلا ۱۲۰ تن از نمایندگان مجلس آلمان در اعتراض به بازداشت این زنان، نامه‌های اعتراضی به سفارت مسکو در برلین ارسال کردند. آنگلا مرکل صدراعظم این کشور، نیز به حکم صادر شده اعتراض کرده است.
کشورهای فرانسه، انگلیس و جمهوری چک نیز اعتراض خود را اعلام کرده اند. کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز گفته است این حکم او را عمیقاً ناامید کرده است.
کد مطلب: 3614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *