۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۱

هیگواین: حذف ناپولی از لیگ قهرمانان اروپا واقعاً بی‌انصافی بود

ستاره آرژانتینی نایب قهرمان فصل گذشته سری A حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا با وجود پیروزی برابر آرسنال را بی‌انصافی در حق آبی‌پوشان شهر ناپل دانست.
هیگواین: حذف ناپولی از لیگ قهرمانان اروپا واقعاً بی‌انصافی بود
قوانین یوفا برای محاسبه نتایج رودرروی تیم‌ها به عنوان ملاک برتری آنها برای پیروزی‌شان در صورت داشتن تعداد امتیازات یکسان، سبب شد ناپولی شب گذشته (چهارشنبه) با وجود برتری ۲ بر صفر برابر آرسنال و هم امتیاز شدن با این تیم و همچنین بورسیا دورتموند، شانس حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد.

ناپولی با گل‌هایی که هیگواین و کایخوان به ثمر رساندند در شرایطی شانس حضور در جمع ۱۶ تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد که تنها با زدن یک گل دیگر می‌توانست صعود کند، هرچند این اتفاق رخ نداد تا تیم‌های بورسیا دورتموند و آرسنال به ترتیب به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه مرگ راهی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها شوند. این اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود که یک تیم با وجود کسب ۱۲ امتیاز نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

گونسالو هیگواین با ابراز تاسف از حذف تیمش که از این پس باید در لیگ اروپا بازی کند، اظهار داشت: باورم نمی‌شود که نتوانسته‌ایم صعود کنیم. این واقعاً بی‌انصافی است.

وی افزود: با وجود کسب ۱۲ امتیاز، بردن ۴ بازی آن هم در گروهی بسیار سخت که ۲ تیم قدرتمند در حد و اندازه آرسنال و دورتموند در آن حضور داشتند نتوانستیم صعود کنیم و قبول این موضوع سخت‌تر می‌شود زمانی که می‌بینیم برخی تیم‌ها با کسب تنها یک یا ۲ پیروزی و با تنها ۶ یا ۷ امتیاز صعود کرده‌اند. این وضعیت واقعاً ناامیدکننده‌ است.

ستاره پیشین رئال مادرید تصریح کرد: ناکامی ما برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هیچ چیز نمی‌تواند باشد جز بدشانسی، چون ما از ۶ بازی خود ۴ بازی را بردیم و با این حال حذف شدیم. این اتفاقی نیست که هر از چند گاهی رخ دهد.

آخرین باری که ناپولی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد، در فصل ۱۲-۲۰۱۱ بود که در آن مرحله توسط چلسی از گردونه رقابت‌‌ها حذف شد.
کد مطلب: 36153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *