۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۸
نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس:

دولت قبل شمشیر را برای مجلس و قوه قضاییه از رو بسته بود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی تاکید دارد عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و خصوصا پرونده هسته ای مثبت بوده است.
دولت قبل شمشیر را برای مجلس و قوه قضاییه از رو بسته بود
منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی در ارزیابی عملکرد دولت روحانی در آستانه یک سالگی دولت یازدهم، گفت: طی یک سال گذشته، اقدامات خوب و مثبتی از سوی دولتمردان صورت گرفته است که زمینه آرامش در کشور را به وجود آورده است. در دولت روحانی، تنش‌ها و برخوردها میان قوا برطرف شده است، برعکس دولت قبل که شمشیر آهنین علیه مجلس و قوه قضاییه کشیده بود در این دولت هم افزایی و تفاهم بین قوا بهتر و بیشتر شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت در سال اول فعالیت خود، اظهار داشت: در بخش اقتصاد دولت باید پویا‌تر و بهتر عمل کند البته تا اینجای کار هم دولت آقای روحانی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. ما کماکان منتظر عملکرد دولت در زمینه‌های نظام بانکی و پولی، واردات و صادرات هستیم، دولت باید قوانینی را برای تولید و خروج دولت از رکود وضع کند.

حقیقت پور با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی، خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در سیاست خارجی رویکرد مثبت و دستاوردهای قابل قبولی داشته است، به خاطر همین موفقیت‌ها از دولت انتظار می رود در دیگر حوزه‌ها نیز موفق عمل کند. اگر عملکرد دولت موفق باشد دست او را می‌بوسیم و اگر در جایی نیز اشتباه کند و یا ما کوتاهی مشاهده کنیم، حتما به دولت تذکر خواهیم داد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با تاکید بر شفاف بودن عملکرد دولت در پرونده هسته‌ای، گفت: دولت و تیم مذاکره کننده در پرونده هسته‌ای و مذاکرات با ۵+۱ شفاف و مثبت عمل کردند و باید منتظر مراحل نهایی مذاکرات باشیم تا ببینم نتیجه این مناقشات هسته‌ای به کجا خواهد رسید.

این نماینده اصولگرا در ادامه به وعده دولت در خصوص بهبود روابط ایران با دیگر کشورها خصوصا کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه و روابط با کشورهای همسایه به‌ جزء مرتجعینی همچون عربستان که امروز خباثتشان بر همگان ثابت شده است، با دیگر کشورها مشکلی نداریم.

این فعال اصول‌گرا خاطر نشان کرد: در بحران سوریه نیز موفق عمل کردیم و توانستیم به اهداف خود برسیم. البته این پیروزی و موفقیت در سوریه را مدیون طراحی‌های رهبر معظم انقلاب و توسعه دیپلماسی جهادی ایران هستیم. دولت تدبیر و امید نیز همکاری‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به بهبود روابط ایران با کشورهای اروپایی گفت: رابطه‌ی ایران با کشورهای اروپایی که که پیرو منویات آمریکا بوده‌اند کمتر شده است اما دولت با دیگر کشورهای اروپایی که نگاه مستقل‌تری داشتند، رابطه نسبتا خوبی برقرار کرده است.


منصور حقیقت پور همچنین با اشاره به اظهاراتی درخصوص اینکه در دولت یازدهم تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شد، گفت: مذاکرات با آمریکا تاکنون فقط در مورد پرونده‌ی هسته‌ای بوده است و فعلا دیوار بی اعتمادی بین ایران و امریکا بلند است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی ادامه داد: متاسفانه آمریکا روز به روز این دیوار را بلند‌تر می‌کند. اگر قرار باشد این دیوار برچیده شود آمریکا باید هزینه آن را پرداخت کند نه ایران.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی رابطه مجلس با دولت و وزارت خارجه را خوب ارزیابی کرد و افزود: البته ما در تلاش هستیم تا با کمک وزارت خارجه تصمیمی متحد و مناسبی را خصوص مسائل و برای پیشبرد اهداف خود در عرصه جهانی بگیریم.

منابع:نامه نیوز
کد مطلب: 40263
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *