۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
عملیات واکنش سریع دلواپسان در حمایت از صداوسیما:

‌روحانی انتقاد کرد منتقدان نامه نوشتند

دیروز رئیس‌جمهور گلایه داشت؛ گلایه او در همان روزی بیان شد که ساعتی قبل علی شمخانی در جایگاه دبیر شورای‌عالی امنیت ملی هم از رسانه‌هایی انتقاد کرد که از بودجه عمومی استفاده و به شایعه پراکنی می‌پردازند. دکتر روحانی که صبح روز گذشته به مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی رفته بود، گفت: «رسانه‌ها در زمینه انعکاس خدمات دولت به ما کمک نمی‌کنند.»
‌روحانی انتقاد کرد منتقدان نامه نوشتند
اهالی رسانه‌های مستقل پس از شنیدن این جمله اخم به چهره آوردند چرا که آنها پیش و پس از آغاز به کار دولت یازدهم عهد کرده بودند تلاششان را معطوف به یاری رساندن به دولت تدبیر و امید کنند و اگر هم نقدی دارند، در خفا و نه علنی با دولتمردان در میان بگذارند.



رسانه‌های اصلاح‌طلب و مستقل به یاد آوردند برای کمک به دولت یازدهم چه هجمه‌هایی را از سوی رقیب و شکست خوردگان حماسه ۲۴خرداد تحمل کردند و حالا حق خود نمی‌دانستند که از رئیس دولت مورد حمایتشان بشنوند که کمکی به پاستورنشینان نکرده‌اند.



ظاهرا روحانی خیلی زود پی به این گلایه برد چراکه در جملات بعدی اینگونه گفت: «صداوسیما در انتقاد صد درصد از این فرصت علیه دولت استفاده کرده که البته ما انتقاد را خوب می‌دانیم اما در بیان خدمات دولت گاهی مشکل پیش می‌آید و شاید این مشکل در دوربین‌ها و فرستنده‌های صداوسیما وجود دارد اما بدانید دولت در ۱۶ماه کار خود در زمینه آب اقداماتی را انجام داده است که قطعا در تاریخ ایران بی‌نظیر است.»

صداوسیما از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم آنچنان با آغوش باز از دولت جدید استقبال نکرد و ترجیح داد رویه گذشته خود را ادامه دهد. رئیس‌جمهور هم نه‌تنها دیروز بلکه در دفعات مختلف از این رویکرد صداوسیما انتقاد کرد اما گویی روند همان روند غیرقابل تغییر است.



با روی کارآمدن سرافراز گمان می‌رفت تغییراتی در عملکرد رسانه ملی نسبت به دولت ایجاد شود اما انتقادات دیروز دکتر حسن روحانی نشان داد که اوضاع بر همان سبک و سیاق است.



البته این انتقادات واکنش‌هایی هم داشت. اصولگرایان منتقد دولت نگذاشتند حتی ۲۴ساعت از اظهارات دکتر روحانی بگذرد که نامه‌ای به صداوسیما نوشتند و خواستند تا منتقدان توافقنامه ژنو فرصت حضور در این رسانه را پیدا کنند. این درخواست از سرافراز در جایگاه ریاست سازمان صداوسیما در شرایطی مطرح شده است که برخی از این منتقدان تیم مذاکره‌‌کننده در پرونده هسته‌ای پیش از این با حضور در رسانه ملی به اظهاراتی پرداختند که بسیاری را از این دعوت منصرف کرد.


دولت در زمینه آب، کاری بی‌نظیر انجام داده
رئیس‌جمهور دیروز علاوه بر انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: دولت در طول ۱۶ماه آغاز کار خود در زمینه آب کاری انجام داده است که قطعا در تاریخ ایران بی‌نظیر است. روحانی با بیان اینکه ما دو سرمایه بزرگ آب و خاک را داریم که باید درجهت حفظ آنها تلاش کنیم، اظهار کرد: خاک کشاورزی از نعمت‌های بزرگ الهی و ذخیره و منبع حیات ماست و نباید اجازه دهیم که خاک تخریب شود. روحانی با تاکید بر اینکه ما باید رفتارمان را با زمین تنظیم کنیم چون اگر رفتار ما با زمین درست نباشد زمین به ما خشم می‌کند، گفت: نگذاریم شهرسازی‌ها زمین و کشاورزی ما را تخریب کنند و نگذاریم زمین کشاورزی درجه دو تبدیل به مسکن و بازار و ... شود.



رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید در زمینه حفظ آب تلاش کنیم چراکه کشور ما از لحاظ اقلیمی در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، افزود: در دنیای امروز ستمی که صنعت به طبیعت می‌کند بسیار زیاد است و امروز شاهد خشکسالی در سطح دنیا و بالارفتن درجه حرارت در نقاط مختلف جهان هستیم و حتی وقتی تهران را در دهه۴۰ در فصل زمستان با امروز مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که به سمت خشکسالی حرکت می‌کنیم پس مبنای ما در کشاورزی ایران بر مبنای طبیعت نیمه‌خشک باید تنظیم شود و باید قدر آب را بدانیم.



روحانی با بیان اینکه امروز باید در زمینه مهار آب و استفاده درست و بهره‌وری آب تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: دولت در زمینه آب حرکت بسیار خوبی را شروع کرده است که ان‌شاءا... آثار آن را به زودی خواهیم دید.



البته رسانه‌ها در زمینه انعکاس خدمات دولت به ما کمک نمی‌کنند و صداوسیما در انتقاد صددرصد از این فرصت علیه دولت استفاده کرده که البته ما انتقاد را خوب می‌دانیم اما در بیان خدمات دولت گاهی مشکل پیش می‌آید و شاید این مشکل در دوربین‌ها و فرستنده‌های صداوسیما وجود دارد اما بدانید دولت در ۱۶ماه کار خود در زمینه آب اقداماتی را انجام داده است که قطعا در تاریخ ایران بی‌نظیر است. وی با تاکید بر اینکه باید دروازه صادرات را باز کنیم، گفت: محصولاتمان را در باید در بازارهای منطقه و حتی جهانی مشاهده کنیم.



روحانی در پایان با تاکید بر اینکه باید روستاهای ما آباد و زنده بمانند و تخلیه نشوند، تصریح کرد: دولت در انتظار شنیدن حرف‌های کارشناسانه از سوی شما کشاورزان عزیز و مراکز تحقیقاتی است و وزارت جهاد کشاورزی هم که نام مقدس جهاد را با خود همراه دارد باید در این زمینه تلاش کند چون جهاد یعنی تلاش بی‌وقفه و از خودگذشتگی.


دلواپسان باز دلواپس شدند
البته دیروز تنها رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نبودند که صداوسیما را خطاب سخن خود قرار دادند چراکه جمعی از نمایندگان مجلس هم در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواستار حضور منتقدین توافق ژنو در رسانه ملی شدند.



نماینده مردم ورامین در مجلس و از امضاکنندگان این نامه اظهار کرد: در دوره ریاست قبلی سازمان صداوسیما چنین نامه‌ای نوشته شد که آقای ضرغامی آن را نپذیرفت؛ از این‌رو برخی نمایندگان با نوشتن نامه‌ای به آقای سرافراز رئیس جدید سازمان صداوسیما خواهان حضور منتقدان توافقنامه ژنو در این سازمان شدند. سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه امضاهای این نامه از صبح یکشنبه جمع‌آوری شده است، افزود: هدف این منتقدان به هیچ وجه تخریب و مقابله نیست بلکه آنان می‌خواهند در یک فضای باز نظرات خود را مطرح کنند که شاید این نظرات به تقویت روند کار کمک کند.


اخبار سیاسی - آرمان

کد مطلب: 43912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *