۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۱

روسيه لغو تمامي تحريم‌ها عليه سوريه را خواستار شد

سفير روسيه در سازمان ملل گفت: مسكو از آمريكا و اتحاديه اروپا خواسته است تا هرچه سريعتر تمامي تحريم‌هاي يك جانبه را عليه سوريه لغو كنند.
به نقل از خبرگزاري نووستي، ويتالي چوركين، سفير روسيه در سازمان ملل گفت: در ۲۳ ژوئيه سال جاري ميلادي اتحاديه اروپا هفدهمين تحريم خود عليه سوريه را كه شامل ممنوعيت نقل و انتقال سلاح در پي افزايش ناآرامي‌ها در اين كشور عربي بود، اعمال كرد.
اين مقام مسئول در ادامه گفت: اين تحريم‌هاي جديد باعث افزايش بن بست حقيقي در سوريه مي‌شود.
وي كه در نشستي در شوراي امنيت سازمان ملل حضور داشت، گفت: روسيه از تمامي كشورهايي كه عليه سوريه اعمال تحريم كرده‌اند خواسته تا هرچه سريعتر آن‌ها را لغو كنند.
سفير روسيه در سازمان ملل افزود: اين تحريم‌ها در واقعيت براي ايجاد سازش و از بين بردن بحران در سوريه به كار گرفته نشده‌اند و تنها باعث مشكل شدن زندگي مردم عادي و دست نيافتن آنها به نيازهاي اوليه‌شان و به صورت گسترده مانع اعمال قوانين حقوق بشري شده‌اند.

قدرت‌هاي غربي اعلام كرده‌اند كه دولت سوريه مسئول ناآرامي‌ها در اين كشور است و همچنين بر استعفاي بشار اسد، رئيس جمهوري اين كشور به عنوان تنها راه براي پايان دادن به ناآرامي‌ها تاكيد دارند.
روسيه پيشتر سه بار قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل عليه سوريه را وتو كرده است و اعلام داشته كه سوري‌ها خودشان بايد براي آينده كشور تصميم بگيرند.
کد مطلب: 4928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *