۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۱
وزیر خارجه اتیوپی:

ایران در زمان بسیار خطیری ریاست نم را برعهده گرفته است

وزیر امور خارجه اتیوپی‌ با تاکید بر اینکه ایران در زمان خطیری ریاست نم را برعهده‌ گرفته است، اظهار داشت: ما نیز این کشورها در تحقق اهداف جنبش حمایت می کنیم.
 وزیر امور خارجه اتیوپی در جلسه دوم دومین روز اجلاس سران نم ضمن تبریک به جمهوری اسلامی ایران برای ریاست سه ساله بر این جنبش گفت:‌ در زمان بسیار خطیری ایران ریاست نم را در دست گرفته است و امیدواریم ایران با موفقیت این مسئولیت خود را انجام دهد و ما نیز به این کشور کمک خواهیم کرد.

وی همچنین به عضویت درآمدن جمهوری آذربایجان و کشور فیجی را به جنبش عدم تعهد به آنان تبریک گفت.

همچنین با عرض تسلیت به دولت و ملت ایران در مورد وقوع زلزله آذربایجان شرقی گفت: ‌از میهمان نوازی بسیار خوب ایرانیان سپاسگزاریم.

وزیر خارجه اتیوپی با ضرورت دانستن تثبیت صلح جهانی پایدار با اشاره به شعار اجلاس شانزدهم گفت: با وجود تلاش های زیادی که در سطح جهانی برای رسیدن به صلح و امنیت صورت گرفته است، اما هنوز نتوانسته ایم به صلح دست یابیم بنابراین شعار این اجلاس بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به تنش های موجود در منطقه های مختلف ادامه داد: برای اینکه به صلح و امنیت پایدار برسیم باید حرف های درازمدت در چارچوب مدیریت مشترک جهانی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه اتیوپی تاکید کرد:‌ اصول جنبش عدم تعهد که در منشور سازمان ملل نیز گنجانده شده است، می تواند اهداف سازمان ملل در بوجود آوردن صلح را تکمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه آفریقا نقش مهمی در زمین صلح این منطقه بازی می کند، تصریح کرد:‌ اتیوپی کمک های زیادی از طریق نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در ثبات آفریقا داشته است.

وزیر امور خارجه اتیوپی در پایان خاطر نشان کرد:‌ ما می دانیم که چالش های زیادی در پیش رو داریم، اما با میراثی که رئیس جمهور ما بجا گذاشته و همچنین پایبندی به اصول جنبش می توانیم با این چالش ها مقابله کنیم.
کد مطلب: 4998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *