۰
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸

اتیوپی محکوم کرد

اتیوپی بیانیه صادر شده توسط وزرای خارجه گروه هفت در خصوص وضعیت ایالت تیگرای را محکوم کرد.
اتیوپی محکوم کرد
اتیوپی بیانیه صادر شده توسط وزرای خارجه گروه هفت در خصوص وضعیت ایالت تیگرای را محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه اتیوپی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، بیانیه گروه هفت در توضیح اقدامات مهمی که دولت اتیوپی برای فراهم کردن نیازهای مبرم تیگرای به صورت کامل اتخاذ کرده، ناکام ماند.
در این بیانیه همچنین آمده است، دولت اتیوپی به تلاش‌های روزافزون خود برای رسیدگی به وضعیت اقلیم تیگرای ادامه داده و از زمان موفقیت آمیز بودن اقدامات اجرای قانون پیشرفت چشمگیری داشته است.
وزارت خارجه اتیوپی همچنین اعلام کرد، بیانیه صادره از سوی وزرای خارجه گروه هفت در برخی اقدامات اتخاذ شده مهم برای تضمین فراهم کردن نیازهای منطقه ناکام ماند و در حال حاضر اجازه کمک‌رسانی بشردوستانه بدون محدودیت و همچنین اجازه انجام تحقیقات مشترک در خصوص نقض‌های حقوق بشر توسط کارشناسان بین‌المللی حقوق بشر وجود دارد و به زودی آغاز خواهد شد.
کشورهای گروه هفت خواستار عقب‌نشینی سریع و بی‌قید و شرط نیروهای اریتره‌ای از اقلیم تیگرای واقع در شمال اتیوپی شدند که از پنج ماه پیش شاهد درگیری‌های ادامه‌دار است.
آدیس آبابا حضور نیروهای اریتره در تیگرای را به رغم تایید ساکنان، سازمان‌ها، دیپلمات‌ها و مسؤولان محلی تکذیب کرد قبل از اینکه آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی به حضور آنها اقرار کند.
کد مطلب: 147345
برچسب ها: اتیوپی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *