۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۶
پورمحمدي:

جلوي فساد و دست‌اندازي حقوق بيت‌المال را بگيريم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به حضور و نقش مردم در صحنه‌هاي مختلف دفاع از نظام و انقلاب، بر لزوم پيش قدم بودن مسئولان در صرفه‌جويي و اتخاذ تدابير مناسب براي حل مشكلات و دغدغه‌هاي مردم تأكيد كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در جمع نمازگزاران نماز جمعه گرگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر قرار داشتن در پيچ حساس تاريخي گفت: بلوك‌بندي‌هاي قدرت در جهان در حال تغيير است و آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها نمي‌خواهند وضعيت ظالمانه‌اي را كه در جهان به وجود آورده‌اند از دست بدهند.

وي خاطرنشان كرد: در چنين وضعيتي و درحالي‌كه آمريكا و غرب رقيبي براي خودشان نمي‌بينند، جمهوري اسلامي در شرايط خطيري قرار دارد. در حال حاضر غرب و آمريكا با قدرت نوظهوري به نام جمهوري اسلامي روبه‌رو است. آن‌ها چون منافعشان را كه بيشتر در منطقه ما قرار دارد در خطر مي‌بينند همه تلاش خود را به كار مي‌گيرند تا با اعمال تحريم‌هاي سخت، بر مردم و نظام جمهوري اسلامي فشار وارد كنند.

پورمحمدي با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور آمريكا كه گفته بود همه گزينه‌ها درباره ايران روي ميز است، افزود: دشمنان از گزينه‌هايي كه براي مقابله با جمهوري اسلامي روي ميزشان بود تحريم اقتصادي را انتخاب كردند دليلش اين بود كه اقتصاد و مبادلات اقتصادي يك مساله به هم پيوسته است و شرايط آن نيز به طور كلي در اختيار ايران نيست، در نتيجه تمام توان خود را بكار گرفته‌اند تا بيشترين فشار را بر ايران بگذارند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با طرح اين پرسش كه "در شرايط فعلي چه بايد كرد؟"، به آياتي از قرآن كريم اشاره كرد و گفت: اولين اقدام در اين مسير استقامت و پايداري است. بدانيم همه موفقيت‌ها به اراده الهي صورت مي‌گيرد و از آنجا كه يك جامعه ديني و ايماني هستيم و همه امور در دايره دين مداراي تعريف مي‌شود بايد هميشه به ياد خدا بود.

وي با تأكيد بر ضرورت تداوم وحدت و صبوري جامعه گفت: اطاعت از خدا و دستورات رسول خدا و پرهيز از تنازع و اختلاف شرط ديگر موفقيت جامعه اسلامي است.

پورمحمدي همچنين با بيان اينكه "هدف از تحريم، شكست مقاومت مردم بود"، اظهار كرد: برخي تحليل‌ها اين بود كه تحريم مقدمه حمله دشمن است. آن‌ها مي‌خواستند ابتدا با اعمال تحريم‌هاي سخت روحيه و اعتماد مردم را خراب و سپس حمله نظامي كنند ولي اين توطئه دشمن به خاطر مقاومت، صبوري و دين باوري مردم شكست خورد. بايد به اين مردم و اين جامعه كه مطيع اوامر خدا و رهبري‌اند افتخار كنيم.

وي با اشاره به اقدامات آمريكايي‌ها براي انزواي ايران گفت: آن‌ها تمام توان خود را به كار گرفته‌اند تا اجلاس غيرمتعهدها در تهران منزوي شود و كشورها در آن شركت نكنند اما ديديم كه بيش از ۱۲۰ كشور و چندين نهاد بين‌المللي در اين اجلاس شركت كردند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با ارائه تحليلي از پيامدهاي حضور كشورهاي مختلف در اجلاس نم گفت: حاصل مقاومت مردم اين بود كه رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به رژيم صهيونيستي پيام داد كه اگر مي‌خواهيد به ايران حمله كنيد از ما انتظار كمك و پشتياني نداشته باشيد. همچنين صدر اعظم آلمان در تماس تلفني با رئيس دولت رژيم صهيونيستي گفت كه اسرائيل از جنگ با ايران پرهيز كند و راه حل ديپلماتيك بهترين گزينه در مورد انرژي هسته‌يي ايران است.

پورمحمدي تصريح كرد: اينكه مقام معظم رهبري با تمام قدرت مواضع نظام را به دنيا اعلام مي‌كنند به بركت حضور و پايداري مردم دين مدار است.

وي در ادامه صحبتهاي خود تاكيد كرد: بايد به فكر مشكلات و دغدغه‌هاي مردم باشيم و مردم را در صحنه نگه داريم. مردم، صبور، وفادار و مقاوم هستند اما مسئولان هم بايد درست تدبير و برنامه‌ريزي كنند. اينكه فقط به مردم بگوييم صرفه‌جويي كنيد و برنامه‌ريزي داشته باشيد صحيح نيست بلكه خود ما هم در اين زمينه بايد پيش‌قدم باشيم. بايد خودمان و دستگاه اداري ما سالم باشد، به سلامت عمل كنيم و جلوي فساد و دست‌اندازي حقوق بيت‌المال را بگيريم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در پايان اظهار كرد: اميدوارم همانگونه كه ملت ما تا به امروز با پيروي از دستورات ولي خدا رهبر معظم انقلاب از شرايط سخت عبور كرد از اين پس هم با حفظ وحدت، مقاومت و استفاده خوب از منابع و فرصت‌ها مراحل دشوار را پشت سر بگزاريم.
کد مطلب: 5011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *