۲
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
دکتر پروانه مافی در همایش امید جوانان به گام دوم اصلاح طلبان:

آمدن پای صندوق های رای یک ضرورت است

دکتر پروانه مافی در در جمع اعضای سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری در همایش امید جوانان به گام دوم اصلاح‌طلبان که در محل این حزب برگزار شد گفت : باید این حس را در مردم ایجاد کنیم که آمدن پای صندوق های رای یک ضرورت است.
عکس : الهام درفشی - فریادگر
عکس : الهام درفشی - فریادگر

دکتر پروانه مافی در جمع اعضای سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری در همایش امید جوانان به گام دوم اصلاح‌طلبان که در محل این حزب برگزار شد گفت : باید این حس را در مردم ایجاد کنیم که آمدن پای صندوق های رای یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، دکتر پروانه مافی عضو حزب کارگزاران سازندگی و فرماندار اسبق شمیرانات سخنان خود را در این همایش با اشاره به تجربه دموکراسی در دنیا آغاز کرد و گفت: همه دنیا در حال تجربه دموکراسی است. حتی کشورهایی که از دموکراسی پیشرفته دم می زنند آنها هم در آزمون و خطای دموکراسی هستند.

وی افزود: 240 سال در آمریکا طول کشید تا رئیس جمهوری رنگین پوست به ریاست جمهوری برسد. همچنین در همان آمریکا هنوز رئیس جمهور زن نداشته ایم. پس آنها هم در چالش دموکراسی و در سطوح دیگری از آن قرار دارند. در واقع در همه دنیا برای دموکراسی تلاش می شود پس ما هم باید تلاش کنیم. حضور مردم در پای صندوق های رای دم دست ترین تمرین است.

مافی حضور در پای صندوق آرا را نزدیکترین راه به عملیاتی شدن دموکراسی دانست و افزود: صندوق آرا به مدیریت مردم و در دست عموم است و به خوبی می توان آن را مدیریت کرد. صندوق رای مال ماست و گروه های زیادی تلاش می کنند که مدیریت آن را به دست بگیرند و بر آن حاکم شوند.

وی افزود: ما در سال92 به خوبی این تجربه را داشتیم و بسیاری نا امید بودند اما کوششی که در سال 92 همگی انجام دادند آن شرایط را ایجاد کرد. توفیق سال 92 حضور مردم در پای صندوق های رای است. تجربه 92 سبب شد که ما در عرصه بین الملل توفیق فرجام برجام را داشته باشیم و مشکلاتی را که می رفت ما را به انهدام نزدیک کند پشت سر بگذاریم، مشکلاتی که میراث دولت احمدی نژاد بود و نتایج رفع آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.

به گفته مافی، این بار انتخابات جدید یا به تعبیری گام دوم اصلاحات یک برجام دیگر داریم. ما برای دو سال بعد دولت کنونی نیاز به برجام دیگر برای غلبه به مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم.

این کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم گفت: این صندوق می تواند نمایندگانی را برای شما احراز کند که بتواند با تسلط بر مشکلات حل مساله کند و اولویت های مردم را تشخیص داده مشکلات را دسته بندی و برای حل آنها تلاش کند بنابراین این به دست ماست. مردم تا اندازه ای نسبت به شرایط دلسردند اما چه کسانی باید آنها را دلگرم کنند؟ ما باید تلاش کنیم که مردم را دلگرم کرده و به پای صندوق ها بیایند. مردم اگر به پای صندوق بیایند خودشان می دانند که به چه کسانی رای بدهند. ما باید این حس را در مردم ایجاد کنیم که آمدن در پای صندوق رای یک ضرورت است.

مافی در ادامه برخی از برنامه های خود را تشریح کرد و گفت: مهمترین مسایل من پرداختن به مشکلات اقتصادی و حل معیشت مردم است که این روزها بسیار سخت است و باید تمام تلاشمان در این زمینه ها باشد. این ها اولویت های اساسی من است. همچنین اشتغال جوانان و حقوق زنان با توجه به اینکه خودم هم زن هستم و هنوز بسیار جای کار دارد، باید به آن پرداخته شود.

کد مطلب: 54387
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *