; ?>; ?> اولتيماتوم عراق به گروهك تروريستي منافقين - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۳
اتمام مهلت:

اولتيماتوم عراق به گروهك تروريستي منافقين

به دنبال پايان يافتن مهلت گروهك تروريستي منافقين براي خروج ازخاك عراق، دولت اين كشور براي خروج به اين گروهك اولتيماتوم داد.
 به نقل از العالم، در حالي كه مهلت اعطا شده به گروهك تروريستي منافقين براي خروج از خاك عراق طبق توافقنامه دولت عراق و سازمان ملل متحد به پايان رسيده است ولي همچنان بيش از يك هزار نفر از اعضاي ۳ هزار و ۵۰۰ نفري اين گروهك از خروج از اردوگاه اشرف در استان دياله در شمال شرق بغداد امتناع كرده اند.

عدنان السراج عضو ارشد ائتلاف دولت قانون گفت: دولت عراق به گروهك منافقين اخطار داده است كه بايد خود را براي انتقال به اردوگاهي جديد در نزديكي فرودگاه بغداد و از آنجا به خارج از كشور آماده كنند.

السراج خاطرنشان كرد: اكثر كشورها از پذيرفتن گروهك تروريستي منافقين در خاك خود به علت سوابق جرم و جنايت اين گروهك و ترسشان از اقدام جنايتكارانه آن امتناع مي كنند.

وي افزود: دولت عراق به دنبال پايان يافتن مهلت حضور گروهك تروريستي منافقين ، هم اكنون با چالش اجراي توافقنامه امضا شده با سازمان ملل مواجه است.

مارتين كوبلر فرستاده سازمان ملل متحد به عراق اعلام كرده است كه هيچ كشوري خواهان پذيرفتن گروهك منافقين نيست و به نظر مي رسد كه علت اين امر سابقه بد اين گروهك تروريستي است.

طارق حرب كارشناس حقوقي در مصاحبه با العالم گفت: دولت عراق براي رهائي از گروهك تروريستي منافقين و اخراج آن از كشور تلاش مي كند ولي اكثر كشورها از پذيرفتن اين گروهك به علت سابقه بد آنان خودداري مي كنند.

حرب خاطرنشان كرد: گروهك تروريستي منافقين از ۲۵ سال پيش تاكنون در عراق سكنا گزيده و دولت عراق با تلاش بسيار فعلا توانسته اين گروهك را فقط از يك اردوگاه به اردوگاهي ديگر منتقل كند.

با وجود پايان يافتن مهلت گروهك تروريستي منافقين براي خروج از خاك عراق، همچنان بيش از يك هزار نفر از اعضاي اين گروهك تروريستي در اردوگاه اشرف مستقر هستند و با خروج از خاك عراق مخالفت مي كنند.

شايد دولت عراق مجبور به استفاده از گزينه قانوني در قبال اين تعداد از اعضاي گروهك تروريستي منافقين شود.

اعضاي گروهك تروريستي منافقين علاوه بر اقدامات تروريستي عليه ملت ايران در همكاري با رژيم ديكتاتوري بعث سابق و القاعده، جنايت هاي فراواني نيز عليه ملت عراق مرتكب شده اند.
کد مطلب: 554
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *