۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۷
در جلسه شوراي شهر تهران؛

نرخ سرويس مدارس فردا تعیین می شود

نرخ نهایی سرویس مدارس پایتخت فردا در جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصویب و اعلام می شود.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره افزود: نرخ مورد توافق آموزش و پرورش و سازمان های ذیربط به ویژه تاکسیرانی و اتوبوسرانی به شورای اسلامی شهر ارائه شده است که در جلسه فردای این شورا درباره آن تصمیم گیری می شود .
احمد رضا ایمانی با اشاره به امضای توافقنامه سرویس مدارس در اوایل هفته گفت: بر اساس این توافقنامه ، گشت های ویژه سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در طول سال تحصیلی بر روند سرویس دهی به دانش آموزان و رعایت ایمنی و استانداردها نظارت و گزارش آن را سه ماه به دستگاه های ذیربط ارائه می کنند.
وی افزود: بر اساس بند دیگری از توافق نامه ، هر سه ماه یکبار دوره های آموزش اخلاق حرفه ای برای رانندگان سرویس مدارس برگزار و روش های ارتباط درست با دانش آموزان به ویژه نوآموزان به آنان آموزش داده می شود.
ایمانی ، تشویق رانندگان و پیمانکاران موفق را بند دیگری از این توافقنامه دانست و اضافه کرد: کارگروه های تخصصی عملکرد رانندگان و پیمانکاران را ارزیابی می کنند و نخستین بار هر سه ماه یکبار از افراد موفق و کارآمد قدردانی می شود.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت : سال تحصیلی گذشته ۱۶ هزار و ۸۸۰ دستگاه خودرو شامل تاکسی ، ون ، مینی بوس و اتوبوس در مناطق مختلف پایتخت به دانش آموزان سرویس دهی کردند که این رقم امسال به ۱۹ تا ۲۰ هزار دستگاه افزایش می یابد که این نشان دهنده افزایش اعتماد اولیا به سرویس مدارس است.
وی همچنین درباره دریافت هزینه سرویس مدارس گفت: به طور معمول ۴۰ درصد هزینه سرویس به هنگام نام نویسی مدارس دریافت می شود و بقیه تا اسفند تسویه خواهد شد .
ایمانی با اشاره به تدابیر لازم برای انعکاس تخلفات احتمالی در سرویس دهی به دانش آموزان افزود : سازمان تاکسیرانی شماره تلفن های ویژه گزارش تخلفات را روی برچسب سرویس مدارس درج کرده است که دانش آموزان و اولیا برای انعکاس هر مشکلی می توانند با آن تماس بگیرند.
وی گفت: مشابه این سامانه در سازمان اتوبوسرانی نیز وجود دارد و مرجعی که پرونده رانندگان سرویس مدارس را ساماندهی کرده است به تخلفات احتمالی رسیدگی می کند.
ایمانی افزود: امسال از ظرفیت پلیس راهور نیز برای برخورد با تخلفات استفاده می شود و دانش آموزان و اولیایشان می توانند
برای انعکاس تخلفات به ادارات راهنمایی و رانندگی محل سکونتشان مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: اولیا همچنین می توانند تخلفات احتمالی را به کارگروه سرویس مدارس در مدارس اطلاع دهند و از ظرفیت انجمن های اولیا و مربیان استفاده کنند.
سال تحصیلی گذشته حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده کردند که ۵۰ درصدشان را دانش آموزان ابتدایی ؛۳۰ درصدشان را راهنمایی و ۲۰ درصد را متوسطه تشکل می داد. پیش بینی می شود امسال این آمار به بیش از ۱۵۰ هزار نفرافزایش یابد.
باتوجه به تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز در مناطق مختلف شهر تهران ، سال تحصیلی گذشته حدود ده درصد دانش آموزان از سرویس مدارس استفاده کردند که این رقم امسال افزایش می یابد.
کد مطلب: 6308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *