۱
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۱

برنامه های اصلاح طلبان در لرستان

دبیر حزب مردم سالاری لرستان گفت: ایجاد انسجام و همدلی بین اصلاح طلبان لرستان هدف اصلی برگزاری نشست های فصلی حزب مردم سالاری در سطح استان است.
برنامه های اصلاح طلبان در لرستان
دبیر حزب مردم سالاری لرستان گفت: ایجاد انسجام و همدلی بین اصلاح طلبان لرستان هدف اصلی برگزاری نشست های فصلی حزب مردم سالاری در سطح استان است.
فضل اله سالاری با بیان این مطلب در دومین نشست فصلی دبیران حزب مردم سالاری لرستان در پلدختر افزود: تعامل در بین اصلاح طلبان و ایجاد انگیزه در بین اعضا و دبیران حزب مردم سالاری در سطح استان از جمله اهداف دیگری است که نشست های فصلی حزب مردم سالاری در استان دنبال می کند.
وی با بیان اینکه نشست فصلی از جمله مصوبات حزب در استان بوده است،تصریح کرد: حمایت از دولت تدبیر و امید و تقویت آن و همچنین حمایت از برنامه های نماینده عالی دولت در اولویت برنامه های حزب مردم سالاری در استان است و در آستانه انتخابات نیز در راستای اهداف و برنامه حزب به دنبال تهیه لیستی مرکب از متخصصین و نیروهای شاخص و رای آوری هستیم که بتواند ما را در انتخابات آتی شورای اسلامی شهر یاری دهد.
سالاری گفت: وظیفه داریم از مطالبات اصلاح طلبان در سطح استان دفاع کنیم زیرا تقویت نیروها از اولویت های دیگر فعالیت های حزبی است که باید دنبال شود.وی افزود: با وجود حمایت مان از دولت و نماینده عالی دولت در استان اما مطالبات حزبی و اصلاح طلبان را دنبال خواهیم کرد و حمایت ما مشروط به تحقق مطالبات حزبی و اصلاح طلبی است .
دبیر حزب مردم سالاری لرستان خاطر نشان کرد: برگزاری همایش حزب مردم سالاری در استان با حضور دکتر کواکبیان دبیر حزب مردم سالاری و همچنین رایزنی و نشست با تنها نماینده اصلاح طلب لرستان در مجلس شورای اسلامی و نشست های تعاملی با مجموعه اصلاح طلبان در سطح ملی ،استانی و شهرستانی از برنامه های دیگر حزب مردم سالاری خواهد بود.
وی گفت: باید زمینه برای حضور نیروهای شاخص اصلاح طلب در عرصه انتخابات شورای شهر فراهم شود و ما به دنبال ارائه لیستی مرکب از نیروهای شاخص و کارآمد و اصلاح طلب خواهیم بود.
سالاری خاطر نشان کرد: میدان سیاسی باید به صورت برابر و یکسان در اختیار احزاب قرار گیرد تا مردم خود، از میان برنامه‌ها و سیاست‌های اعلامی از سوی احزاب، اقدام به گزینش گزینه مطلوب خود نمایند. حزب سیاسی در درون مفهوم جامعة مدنی و به عنوان واسطه میان مردم و حاکمیت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که طی آن، احزاب به مانند جاده‌ای دو طرفه هستند که از سویی نیازهای واقعی جامعه و مطالبات آنان را به حاکمیت و دولت می‌رسانند و از سویی دیگر به حاکمیت و دولت در امر اداره امور عمومی و سیاسی کشور کمک می‌کنند و می‌توانند از طرق مختلف از جمله نقد سیاست‌ها و برنامه‌های دولت، حاکمیت را در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با حوزه‌های مختلف زندگی شهروندان، یاری نمایند.
دبیر حزب مردم سالاری شاخه پلدختر نیز در این نشست گفت: پلدختر میزبان دومین نشست فصلی حزب مردم سالاری لرستان است و این نشست ها به دنبال مصوبات تاثیرگذارو پیگیری آنها برای تعمیق و تقویت اصلاح طلبی در استان لرستان خواهد بود .
اردشیر مرادی افزود: تقویت دولت و برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر از اهداف محوری دومین نشست فصلی حزب مردم سالاری در پلدختر می باشد.
وی تصریح کرد: همه تلاش و توان خود را مصروف تقویت گفتمان اصلاح طلبی و حمایت از دولت تدبیر و امید به کار خواهیم گرفت. اما دولت نیز باید به مطالبات حزبی و اهداف و برنامه های اصلاح طلب عمل کند.
وی تعامل اصلاح طلبان و دولت را دو سویه عنوان کرد و گفت: دولت برآمده از سبد رای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری است اما متاسفانه برخی ضعف ها وجود دارد که اصلاح طلبان منتقد این رفتارها هستند و لذا مدیران استان به ویژه استاندار لرستان باید در راستای رفع این نگرانی ها و نقدها گام بردارد .
مرادی بیان کرد: دو همایش در خرداد و شهریورماه سالجاری در شهرستان پلدختر برگزار شد که حزب مردم سالاری به عنوان حزبی محوری در شهرستان نقشی اساسی در برگزاری آنها داشته است.
وی گفت: مصصم به تقویت مبانی دولت در استان و شهرستان هستیم اما باید نگرانی ما در خصوص عزل و نصب ها و تقویت مخالفین دولت از سوی برخی مدیران کل درک شده و گامی اساسی در این راستا برداشته شود.
وی افزود: بنا نیست که در حوزه سیاسی ما برای تقویت دولت تلاش کنیم اما مخالفین ما در شهرستان با برخی عزل و نصب ها تقویت شوندو به همین دلیل اعتراض به این عزل و نصب ها و لزوم تقویت نیروهای حزبی و اصلاح طلبان حامی دولت از مصوبات این نشست خواهد بود.
دبیر حزب مردم سالاری پلدختر گفت: علاوه بر دبیران حزب مردم سالاری در لرستان ،اعضای هیات مرکزی حزب در استان و فعالان سیاسی و دبیران دیگر احزاب اصلاح طلب شهرستان به عنوان میهمان این نشست حضور دارند که در راستای توسعه سیاسی و وحدت و همدلی قطعآ اثر گذار خواهد بود.
وی اظهار داشت : ما باید به مردم پاسخگو باشیم و زمانی که در قدرت مخالفین دولت حاکم می شوند دیگر نمی توانیم در این راستا حرکت کنیم . وی خواستار تعا مل و وحدت اصلاح طلبان در راستای فعالیت های سیاسی پیش رو شد و تصریح کرد: بارها خواسته های سیاسی خود که همه در راستای تقویت دولت و پاسخگویی به مطالبات مردم هستند شده ایم اما متاسفانه بی مهره هایی را شاهد هستیم که در برهه کنونی در حال تشدید شدن است .
‎در ادامه فردین گراوند دبیر حزب مردم مردم سالاری کوهدشت ورومشگان گفت: اولویت فعالیت های ما در حزب مردم سالاری وحدت اصلاح طلبان و همکاری با دولت تدبیر و امید است.
گراوند افزود: متاسفانه بخش قابل توجهی از احزاب در سال‌های اخیر غیر فعال شده‌اند و یا بعضا عمده فعالیتشان در فصل انتخابات شکل می‌گیرد و بعد از آن خبری از آنها نیست .
‎وی که در زمره کاندیدای رد صلاحیت شده اصلاح طلب انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشگان است ،تصریح کرد: حزب مردم سالاری حزبی فصلی و دارای فعالیت های مقطعی نیست بلکه این حزب از احزاب فعال و فراگیری است که در استان لرستان هم علاوه بر انتخابات ها در همه عرصه ها حضوری فعال دارد.
‎دبیر حزب مردم مردم سالاری کوهدشت ورومشگان با اشاره به اینکه برای انجام امور حزبی باید ارتباط منسجمی بین حزب و اعضاء وجود داشته باشد گفت: احزاب اصلاح طلب باید در یک مسیر حرکت کنند زیرا فعالیت ها در این احزاب برای توسعه و گسترش عدالت در جامعه است.
‎گراوند افزود: احزاب نقش مهمی در هدایت جامعه به خصوص در ایام انتخابات دارند و لذا فضا برای فعالیت آنها در استان لرستان و شهرستان ها فراهم شود.
‎دبیر حزب مردم سالاری شاخه کوهدشت گفت: در بین مجموعه مدیران استانی و شهرستان افرادی هستند که هیچ اعتقادی به تقویت حامیان دولت ندارند زیرا به این دولت اعتقادی نداشته اند و بنابراین خواست ما این است که از سوی استاندار لرستان خانه تکانی اساسی در این حوزه های مدیریتی صورت گیرد .
‎وی خواستار توجه فرماندار کوهدشت به عدم استفاده از عوامل اجرایی انتخابات گذشته مجلس دهم شد و گفت: افرادی که بواسطه حضورشان در برگزاری انتخابات عملکردی شائبه برانگیز داشته اند در جهت تقویت اعتماد مردم در امربرگزاری انتخابات دخیل نباشند.
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان پلدختر هم که به عنوان میهمان در نشست فصلی حزب مردم سالاری لرستان حضور پیدا کرده بود گفت: فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی برپایه تمکین به خرد جمعی و فعالیت های حزبی بوده است.
درویشعلی بخشی وند افزود: با وجود رد صلاحیت ها براساس خرد جمعی نامزد لیست امید را معرفی کردیم اما متاسفانه برخی به این تصمیم تمکین نکرده و در راستای تقویت مخالفین اصلاحات و کاندیدای اصولگرایان گام برداشتند و به همین دلیل پس از انتخابات بر اساس خرد جمعی و تصمیم این شورا برخی از اعضای خاطی را کنار گذاشتیم .
وی تصریح کرد: فعالیت های حزبی در استان کمرنگ است و از فعالیت های حزبی به دلایلی که معلوم نیست حمایت نمی شود.
بخشی وند بیان کرد: برخی مدیران دولت با برخی انتصاباتش در پلدختر بر علیه اهداف و فعالیت های اصلاح طلبان گام برداشته و این امر باعث دلسردی مجموعه اصلاحات شده است.
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان پلدختر همواره در مسیر تقویت دولت و حمایت از برنامه هایش در سطح ملی و استانی گام برداشته ایم اما متاسفانه با وجود رایزنی های مختلف در سطح ملی و استانی خواسته ها و مطالبات ما عملی نشده و مخالفین اصلاحات و دولت در شهرستان تقویت شده اند و از این منظر ما به رفتار مدیران استان اعتراض داریم. وی خواستار حمایت نماینده عالی دولت از اصلاح طلبان شهرستان شد و گفت: در حوزه سیاسی که پاشنه آشیل استان بوده از مخالفین دولت حمایت شده و الان که تغییردر این حوزه اعمال شده انتظار ما جلوگیری از تقویت مخالفین دولت و تحقق مطالبات اصلاح طلبان است
عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان پلدختر هم در نشسست فصلی حزب مردم سالاری لرستان گفت: باید برای هویت سیاسی خود ارزش قائل باشیم .
کرامت خانی پور افزود: برای تقویت هویت ملی نیازمند تقویت هویت قومی خود بوده و ایجاب می کند احزاب بعنوان تشکل های موثر در سطح جامعه در مسیر تقویت گفتمان اصلاحات و هویت دهی به فعالیت های سیاسی گام بردارند.
نامزد ردصلاحیت شده اصلاح طلبان پلدختردرانتخابات مجلس دهم اظهار داشت : مطالبات مردمی نیازمند پیگیری و فعالیت حزبی هستند و احزاب در این مسیر مهم و موثر می توانند حرکت کنند.
خانی پور با بیان اینکه عزل و نصب های اخیر در پلدختر اصلاح طلبان را تضعیف کرده است ،افزود: ما از دولت انتظار داریم در راستای پاسخگویی و عملی کردن مطالبات مردم و حامیان دولت که سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان حامی دولت هستند حرکت کند.
وی گفت: وقتی در چارچوب عزل و نصب ها مدیران مورد حمایت اصلاح طلب تغییر می کنند و مخالفین دولت بر مسندهای اداری گمارده می شوند طبیعی است که دیگر توانی برای اقناع سرمایه اجتماعی خود نداشته و مدیران مخالف دولت هم به عمل به مطالبان حامیان دولت خود را ملزم نمی دانند
وی ادامه داد: در چنین حالتی سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان و حامیان واقعی دولت دل زده می شوند و ما توانی برای اقناع آن در حمایت از دولت در انتخابات پیش رو نداریم .
عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان پلدخترگفت: برخی در حوزه های اتصمیم گیر در راستای هویت قومی خود گام برداشتند و امروز انتظار این است که در حوزه های تصمیم گیر استان طوری عمل که بتوانیم بخش ناراضی و منتقد از عزل و نصب ها و رفتارهای خارج از چارچوب هویت سیاسی اصلاح طلبی و حامی دولت را امیدوار به آینده کنیم و حمایت آنها را در انتخابات آتی جلب کنیم .
کد مطلب: 64705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *