۰
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۱

استفاده مرسی از نام مجعول در سازمان ملل

محمد مرسی در نخستین سخنرانی خود در قامت رییس جمهوری مصر در شصت و هفتمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک از نام مجعول خلیج ع ر ب ی استفاده کرد.
به گزارش عصر ایران مرسی درسخنرانی روز چهارشنبه خود در نشست سالانه مجمع عمومی ،جهان عرب را منطقه ای به گستردگی " از اقیانوس اطلس تا خلیج ع ر ب ی " توصیف کرد.

این همان توصیفی بود که جمال عبدالناصر رییس جمهوری اسبق مصر یک بار در سخنرانی خود در سال ۱۹۵۶ به آن اشاره کرده بود ، ولی ناصر در آن سخنرانی نام تاریخی و صحیح خلیج فارس را مورد اشاره قرار داده بود و دنیای عرب را جهانی به گستردگی " از اقیانوس اطلس تا خلیج فارس " خوانده بود.

اظهارات مرسی در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل طیف گسترده ای از موضوعات از جمله ضرورت توقف خشونت ها در سوریه ، حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی و لزوم عاری سازی خاورمیانه از سلاح های هسته ای را شامل می شد.

مرسی در حالی در سخنرانی خود از کلمه مجعول خلیج ع ر ب ی استفاده کرد که این واژه مجعول عمری کمتر از نیم قرن دارد در حالی که نام تاریخی و صحیح این آبراه بین المللی از هزاران سال پیش بدین سو خلیج فارس بوده است و هم اکنون نیز نام رسمی و بین المللی آن " خلیج فارس " محسوب می شود.

در سال های گذشته برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با خرج کردن پول های هنگفت تلاش دارند نام تاریخی و بین المللی خلیج فارس را جعل کرده و با استفاده مکرر از نام جعلی " خلیج ع رب ی " نام این آبراه بین المللی را تغییر دهند.
کد مطلب: 8488
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *