۰
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸

جرائم مالی بی سابقه در جهان

موسسه " پی دبلیو سی" اعلام کرد ۴۹ درصد موسسات مالی جهان اعلام کرده‌اند قربانی جرائم و تقلب‌های مالی و اقتصادی شده‌اند.
موسسه " پی دبلیو سی" اعلام کرد ۴۹ درصد موسسات مالی جهان اعلام کرده‌اند قربانی جرائم و تقلب‌های مالی و اقتصادی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، این موسسه با نظرسنجی از ۷۲۰۰ پاسخ دهنده حقیقی و حقوقی در ۱۲۳ کشور جهان گزارشی با هدف شناسایی روش‌های تقلب مالی و جرائم اقتصادی را برای کمک به تعیین استراتژی نهادهای مالی و ناظر تنظیم کرده است. به گفته این موسسه امسال شمار پاسخ دهندگانی که اعلام کرده اند قربانی تقلب های مالی شده اند به ۴۹ درصد رسیده است که بالاترین میزان از زمان برگزاری این نظرسنجی در سال ۲۰۰۱ میلادی محسوب می شود.
این افزایش می‌تواند هم به دلیل افزایش آگاهی عمومی نسبت به جرائم مالی و هم به دلیل توسعه بدافزارها و ابزارهای با تکنولوژی بالا توسط مجرمان برای امور مجرمانه باشد. جرائم مالی در قاره آفریقا بیش از سایر قاره‌های جهان با افزایش مواجه شده است و ۶۲ درصد پاسخ دهندگان آفریقایی اعلام کرده‌اند دست کم یک بار قربانی مجرمان مالی شده اند در حالی که خاورمیانه با ۳۲ درصد کمترین نرخ را دارد.
این موسسه دریافته است که میزان مخارج شرکت ها برای مقابله با فعالیت های متقلبانه افزایش یافته است و ۴۴ درصد پاسخ دهندگان اعلام کرده اند در نظر دارند هزینه های امنیت مالی را افزایش دهند و ۵۴ درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند دست کم یک بار در ۲ سال گذشته به برآورد ریسک وقوع جرائم مالی در واحد های تحت نظر خود پرداخته اند.
میزان شرکت هایی که در سال گذشته با جرائم مالی صورت گرفته دچار زیان کمتر از ۱۰۰ هزار دلاری شده اند ۴۵ درصد و شرکت هایی که زیان ۵۰ میلیون دلار و بیشتر را متحمل شده اند ۵ درصد بوده است.
به گفته این موسسه، سنگاپور یکی از بالاترین نرخ های جرائم اقتصادی و تقلب های مالی را دارد و ۳۵ درصد سازمان ها و شرکت های سنگاپوری در ۲ سال گذشته قربانی جرائم مالی شده اند.
کد مطلب: 87046
برچسب ها: جرم مالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *